Puck (57 cm)

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Silk
YoSD
YoSD
Posts: 88
Joined: 19 May 2012 11:35
Location: Doetinchem
Contact:

Puck (57 cm)

Postby Silk » 13 Jun 2012 16:17

Image

Ik zei al in mijn voorstelpost dat ik graag poppen maak. Vandaag vond ik het kennelijk tijd om hier even een post te maken van mijn eerste project (maar derde hoofdje), want hij is af! :x

Wanneer ik precies begonnen ben, weet ik niet meer, maar tussenpauzes waar ik druk met school bezig was even niet meegerekend heeft het me ongeveer anderhalf tot twee jaar gekost om hem te maken. In de tussentijd heb ik nog twee andere hoofdjes gemaakt, maar Puck is de eerste die ik ook echt goed genoeg vond om in kunsthars om te zetten.

Hier zijn de WIP foto's:

Image'

Één van de allereerste foto's van het torso. Al snel begonnen de 'ribben' me tegen te staan en ik ben net zo lang aan het knippen, plakken, bijschuren en kleien geweest tot het uiteindelijke resultaat dit was (hoofd is 'Cyriak', mijn tweede bouwsel):

Image

Omdat ik niet blij was met het eerste hoofdje wat ik gemaakt heb, en ik Cyriak ook nog niet helemaal vond wat ik zocht, bleef ik dooroefenen. Hieronder zijn de WIP foto's van Puck's koppie te zien. Van (kuch) :blush: :

Image

Naar:

Image

Naar:

Image

En dit is het eindresultaat, gegoten door Weiju:

Image

Image

Image

Image

Ik heb nog meer plaatjes staan op mijn DA-pagina, mocht je interesse hebben.



EDIT

Ik ga minimaal vijftig stuks van hem verkopen. Puck zal aangeboden worden met een paar ogen en met keuze uit twee face-ups of een kaal gezicht en drie verschillende pruiken. De prijs zal ongeveer uitkomen op zo'n €474 ($600), afhankelijk van de opties die je kiest en - omdat hij in Nederland verkocht wordt - heb je niet te maken met douanekosten.
Last edited by Silk on 18 Jun 2012 19:48, edited 2 times in total.

Esmee
SD
SD
Posts: 360
Joined: 18 Nov 2010 20:04
Location: Rosmalen

Postby Esmee » 13 Jun 2012 16:21

Wauw wat een mooie sculpting! en wat een mooi vriendelijk gezicht! Ben je van plan ooit ook een bedrijfje te gaan starten en productie te starten? Want je bent echt heel goed!
Coming soon :
none



@home : Stars (AOD An) Moon (AOD Meng Ya Qi) Deveny (MNF Ryoeul boy ) Adam (Unoa sist FP )

Lavender-Traces
SD16
SD16
Posts: 790
Joined: 15 Dec 2010 20:25
Contact:

Postby Lavender-Traces » 13 Jun 2012 16:22

Wauw! Hij is echt prachtig geworden! Ik vind het echt super knap dat je dit kan. :) Ik volgde je progress vol interesse al die tijd. ^^ Puck zag er in klei al harstikke goed uit, maar in resin echt geweldig. :) Hij poseert ook ze mooi! Hij maakt me helemaal enthousiast, haha. XD Ik vind het dan ook erg leuk om een doll te zien met een wat minder standaard gezichtsuitdrukking. :) Ben alvast erg benieuwd naar je andere hoofdjes, voor wanneer die in resin worden gegoten. ^^
Last edited by Lavender-Traces on 13 Jun 2012 16:22, edited 1 time in total.
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

Haru
SD
SD
Posts: 446
Joined: 29 Aug 2011 14:01

Postby Haru » 13 Jun 2012 16:22

oh wauw , wat een ongelovelijk mooie kerel :x ~ ik zou hem zo willen hebben haha
At home : Shouji (Resinsoul Mai), Usagi(AE Beanpaste) ,Bryson (mnf Karsh hybrid), Kayah (Elfdoll Vivien hybrid)
Working on: Cassandra/Miharu (leeke Arien), Adult Shouji
Want: Thuomas (dollshe saint), Danil (elfdoll vivien boy), Yael,Yeva,Sascha

CandleCake
MSD
MSD
Posts: 236
Joined: 07 Aug 2010 14:59
Location: Thorn

Postby CandleCake » 13 Jun 2012 16:52

:shock: hij is heel erg mooi <3
normaal ben ik niet zo dol op dolls met een (grote) glimlach, maar ik vind deze zo snoezig / leuk *u*

DutchDevil
SD13
SD13
Posts: 614
Joined: 09 Nov 2010 16:24
Location: Loenen aan de Vecht
Contact:

Postby DutchDevil » 13 Jun 2012 17:09

Wow wat een prachtwerk!
:shock:
At home:

Findis (Planetdoll Mini Elf Renee)
Allison (Fairyland Minifée Shushu)
Chloe (Fairyland Minifée Chloe)

Silk
YoSD
YoSD
Posts: 88
Joined: 19 May 2012 11:35
Location: Doetinchem
Contact:

Postby Silk » 13 Jun 2012 17:35

@Esmee: Thanks! Ik zal deze moeten gaan verkopen, omdat ik hem via Weiju heb laten maken (en ik dus vastzit aan een bepaalde minimale oplage). Maar of ik voor de rest een winkeltje opstart weet ik nog niet. Eerst maar eens zien wat Puck met zich meebrengt.

@Lavender-Traces: Ik weet dat je me volgde en ben daar ook erg blij mee :). Momenteel ben ik bezig met een nieuw hoofdje en ook een vrouwenlijfje van 45 cm (ongeveer) en ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken. Haha, het is voor mij iedere keer weer een verassing of ik het nog kan.

@Haru: Dank je. Dat is een gaaf compliment!

@CandleCake: Het was een beetje riskant, omdat glimlachende poppen vaak nogal nep ogen, of eng worden (vind ik dan). Ik ben toch blij met hoe Puck gelukt is.

@DutchDevil: Dank je wel^^!

Elaisa
SD16
SD16
Posts: 915
Joined: 27 Oct 2007 21:45
Location: S'-Gravenzande

Postby Elaisa » 13 Jun 2012 17:43

Hij ziet er echt super goed uit, Gefeliciteerd met het maken van je prachtman!
Home: Haplo -DS , Cychwynn -IH , Sentinial -MD , Aithne -FL , Branea -Soom , Josephine -DZ , Twiddy -FL, Oisín -Soom, Merlix-Soom, Lavanya- Soom, Oreo- AE, Anúna- DOD, Sahira- FL, Dhakiya- IH, Dollshe Husky, Hound and Bernard heads

Yuuki
YoSD
YoSD
Posts: 64
Joined: 05 Oct 2010 20:56
Location: Gelderland

Postby Yuuki » 13 Jun 2012 19:07

AMAZING :) vooral nu die gecast is. Heb je dit jezelf helemaal geleerd?
Na wat googlen kwam ik er achter dat Weiju een casting iets is in china, hebben ze ook een site? Die kon ik niet vinden :)

User avatar
devilishxlianneke
SD16
SD16
Posts: 898
Joined: 08 Aug 2010 20:22
Location: waalwijk

Postby devilishxlianneke » 13 Jun 2012 21:52

DAMN!! :shock:

echt fantastisch werk!!!
Wat moet daar een hoop tijd en geduld in hebben gezeten zeg. maar dat is het zeker waard geweest! puck is geweldig mooi <3
You know no-ones listening they dont wanna hear it, saying what you wanna say people start to fear it.

Home:Luka, Vladimir, Severus, Alice, Bill, Raven, Fleur (iefje)

Silk
YoSD
YoSD
Posts: 88
Joined: 19 May 2012 11:35
Location: Doetinchem
Contact:

Postby Silk » 14 Jun 2012 15:51

@Elaisa: Dank je wel :). Ik ben erg blij met hem!

@Yuuki: Ik heb het mezelf geleerd, ja. Het was een wens van me om zelf een pop te maken, sinds ik (jaren terug) de Chiwoo van Raouken zag. Ik heb een pakje klei gehaald en ben begonnen.

Of Weiju een eigen website heeft, weet ik niet. Je kan met hun in contact komen via jpopdolls.net.

@devilishxlianneke: Er heeft zeker een hoop tijd ingezeten, maar ik moet zeggen dat, toen ik het pakketje thuis kreeg met hem erin, ik nog nooit zo'n leuk 'cadeautje' heb gehad!

Niesje7002
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2102
Joined: 27 Mar 2008 19:52
Location: Helmond

Postby Niesje7002 » 14 Jun 2012 19:29

Dit ziet er schitterend uit, wat prachtig gemaakt :D Wat mooi zeg!
Waiting:
Luka the Pan

Monika
Tiny
Tiny
Posts: 12
Joined: 11 Jun 2012 16:56
Location: Amsterdam

Postby Monika » 15 Jun 2012 07:46

Wow, fantastisch! =O Mijn complimenten!

.Rooz
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 3180
Joined: 27 Aug 2008 16:53
Location: Vierlingsbeek

Postby .Rooz » 15 Jun 2012 09:34

wow! Dat heb je héél goed gedaan! Ziet er echt super uit ^^

Silk
YoSD
YoSD
Posts: 88
Joined: 19 May 2012 11:35
Location: Doetinchem
Contact:

Postby Silk » 16 Jun 2012 13:14

Dank jullie wel^^. Nu nog hopen dat ik ze ook kwijt raak, haha.

Gisteren heb ik met de dealer die deze pop voor me gaat verkopen om de tafel gezeten en ineens wordt het wel heel echt. Als alles goed gaat, heb ik er straks ongeveer 50 verkocht. Zo niet, dan heb ik zo dadelijk een persoonlijke collectie van tientallen dezelfde poppen *kuch*. Uniek ben ik dan in ieder geval wel ;) .


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests