WIP - Mijn eerste BJD project :)

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

WIP - Mijn eerste BJD project :)

Postby sodabeentjes » 09 Sep 2012 16:07

Iets meer dan 2 maanden geleden ben ik begonnen met dit Yo-SD meisje. Heb nog geen naam voor haar.
Dit is mijn eerste poging tot het maken van een BJD, en ik vind het tot nu toe erg leuk om te doen!
Ik heb heel goed gekeken hoe mijn CustomHouse Yo-SD meisje in elkaar zit,
en uiteraard ook allerlei tutorials en blogs op internet gelezen, en toen ben ik aan de slag gegaan ^^

Ik heb dus inmiddels een romp met werkende joint, de heup en knie joints werken ook al,
alhoewel ik die moet gaan testen op stabiliteit als ze ook voeten heeft, en een tweede onderbeen is ook handig :P
Ik heb ook al onderarmen, maar ik moet dus nog bovenarmen maken, en ook de kommen etc.
En uiteraard moet ze handjes krijgen, ik ben al met één begonnen, maar ga misschien helemaal opnieuw daarmee beginnen.
Het hoofd is nog in progress, het linkeroog moet nog verder geopend worden, nog aan het werk met haar oren, en dan perfectioneren / schuren etc.
Geld overigens ook voor de rest natuurlijk :P

Ik ben ermee begonnen gewoon om te kijken hoe het werkt en voor de leuk, en het lijkt me ook leuk om te kijken of ik haar zelf in resin kan gieten,
niet voor verkoop, maar gewoon om te zien hoe het werkt, te oefenen,
wie weet dat ik dan ooit wel poppen wil maken om te verkopen, maar dat is voorlopig niet de intentie ;)

De gehele in progress foto set kun je hier vinden: http://www.flickr.com/photos/77422253@N ... 851654484/
Dit is hoever ik nu ben:
Image

testen van haar joints:
Image

Ow, en tips van mede-BJD makers (of niet-makers kan ook natuurlijk!) zijn welkom! ^^
Bedankt voor het kijken! <3

Rozenliefde
Tiny
Tiny
Posts: 37
Joined: 28 Jul 2012 12:22
Location: Krommenie

Postby Rozenliefde » 09 Sep 2012 18:20

Ik vin het er al erg gaaf uitzien

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 10 Sep 2012 01:04

Dank je! :thankyou:
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 10 Sep 2012 12:34

Knap hoor, het word echt al een popje!! Succes met de rest van het project :)
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

Himegyarudoll
MSD
MSD
Posts: 218
Joined: 13 Jun 2012 09:04
Location: Belgie, Gent

Postby Himegyarudoll » 10 Sep 2012 20:32

ohhh wat leuk :D Ik kan niet w8en op de rest :D

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 10 Sep 2012 22:02

@Proserpine: Dank je! :)
@Himegyarudoll: Dank je! ^^ hihi, ik ook niet ;)

Ben nog niet verder met haar op het moment, maar had vandaag een foto van haar met Saar gemaakt,
nog steeds dus met maar één oog, en met een pruikje en hemdje, vind ze leuk bij elkaar passen al ^^

Image
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi

User avatar
devilishxlianneke
SD16
SD16
Posts: 898
Joined: 08 Aug 2010 20:22
Location: waalwijk

Postby devilishxlianneke » 10 Sep 2012 23:04

ooh dat begint er al leuk uit te zien! Dat pruilmondje is gewoon te schattig :D
You know no-ones listening they dont wanna hear it, saying what you wanna say people start to fear it.

Home:Luka, Vladimir, Severus, Alice, Bill, Raven, Fleur (iefje)

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 11 Sep 2012 01:36

Dank je! :spreadlove
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 20 Sep 2012 18:37

Weer eens wat progressie posten, aangezien ik deze week weer met haar bezig ben geweest ^^

Begonnen met voetjes, en vandaag verder gegaan met teentjes:
ImageImage
feet in progress by sodabeentjes, on Flickr Toes by sodabeentjes, on Flickr

Bezig met handje, moet nog flink aan geschuurd worden, maar ga misschien ook andere poses proberen,
maar ga deze ook wel afmaken, een extra handje is natuurlijk altijd mooi meegenomen ^^
Image
hand in progress by sodabeentjes, on Flickr

Vandaag heb ik haar weer gestringed, nu met volledige benen en nog niet helemaal volledige voeten, en ze kan staan :D
Sorry voor haar "Coming to get you!" blik, ik ben nog bezig met haar ogen symmetrisch te maken, en in de tussentijd krijg je dit xD (althans ik dus) lol
Het rechteroog is dus al goed de linker moet wat kleiner!
Image
Standing! by sodabeentjes, on Flickr

Zitten:
Image
Relaxing by sodabeentjes, on Flickr

En bezig geweest met haar schouder gewrichten, eerst wat klei weggesneden, en daarna een dikkere laag teruggedaan,
waar ik met deze kraaltjes mooie ronde kommen heb gemaakt, uiteraard zijn ze er weer uit
Image
Shoulder joints by sodabeentjes, on Flickr

Kan nu eindelijk dus aan haar bovenarmen beginnen ^^ Zit alleen nog te twijfelen of ik haar armen single of double jointed ga maken... :question:
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi

Margo
MSD
MSD
Posts: 154
Joined: 25 Sep 2011 19:12

Postby Margo » 20 Sep 2012 18:45

leuke work-in-progress :) ben benieuwd naar het eindresultaat :)

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 22 Sep 2012 13:34

Bedankt ^^
Bezig geweest met handjes, als de linker droog is, ga ik een leuke pose uitproberen :)
Image
Hands by sodabeentjes, on Flickr

En ik heb weer verder aan haar gezichtje gewerkt, en ook bovenarmen gemaakt.
En al waren die nog niet helemaal droog van binnen,
ik kon het gewoon echt niet laten haar alvast te stringen!
Ze mist dus nu alleen nog een handje, en uiteraard hebben vele gewrichten nog wat meer perfectie nodig :P
Image
almost complete by sodabeentjes, on Flickr

En haar gezichtje in close-up:
Image
Her face by sodabeentjes, on Flickr
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi

.Rooz
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 3180
Joined: 27 Aug 2008 16:53
Location: Vierlingsbeek

Postby .Rooz » 25 Sep 2012 19:20

Heel mooi hoor! Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 25 Sep 2012 21:24

Dank je :mehe: Ik ook! hihi :P
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi

eefc0re
SD13
SD13
Posts: 727
Joined: 13 Feb 2013 11:00

Postby eefc0re » 11 Mar 2013 12:47

wauw! het ziet er erg goed uit! :)
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 11 Mar 2013 15:35

Je gaat lekker zo! Gaaf hoor. Heeft ze inmiddels al een naam?
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest