.æ De drie levensfasen van een vrouw æ. ! update 10 juni !

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

User avatar
SchwarzStein
YoSD
YoSD
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2007 21:53
Location: Antwerpen (BE)

.æ De drie levensfasen van een vrouw æ. ! update 10 juni !

Postby SchwarzStein » 27 Feb 2013 22:01

Nou ehmm waar te beginnen?

Ik zit in het laatste jaar van de kunstacademie (illustratie) en een van m'n afstudeeropdrachten mocht ik zelf bepalen. Nu had ik al heel lang het plan aan een BJD te beginnen maar het kwam er nooit van omdat ik geen tijd had door schoolopdrachten. Nu kon ik dat mooi combineren. :twisted:

Nu mocht ik niet zomaar poppen gaan maken, nee er moest perse een concept/verhaal achter zitten...>_<
Na lang bedenken wat ik er nou mee moest heb ik gekozen om "De drie levensfasen van een vrouw" van Gustav Klimt als inspiratie/uitgangspunt te nemen. Klimt's werk blijft een belangrijke inspiratie voor me <3

Image

Ik ga 3 poppen maken.
1e staat voor onschuld en jeugd
2e staat voor volwassenheid en wijsheid
3e staat voor vergankelijkheid en de dood.

De poppen zullen hetzelfde lichaam hebben omdat ik geen tijd heb om 3 totaal verschillende lichamen te ontwerpen. Wel maak ik 3 verschillende hoofdjes en verschillende handen/voeten om ze daarmee uniek te maken.


Van de week al een begin gemaakt, nog een hele hoop te doen maar het begin is er!!

Foto's:

Image
Image
en dan is er ineens dit:
Image

Image
Image/


Het is de bedoeling ze te laten casten in porselein of resin. Ook zal ik, als daar nog tijd voor is. de aankleding (pruik,kleding,accesoires) allemaal zelf maken. Uiteindelijk wordt het een serie foto's gebaseerd op het schilderij van Klimt

<3

~Schwarzstein/Kristy
Last edited by SchwarzStein on 10 Jun 2013 12:17, edited 2 times in total.
Home: Lilian +Zaoll Luv+, Tea +LTF Ante+, Bathory +AIL Aya+, Mare +Unoa Lusis+

ShuriTigerH
Sabik
Sabik
Posts: 1608
Joined: 24 Sep 2007 16:27
Location: Nijmegen

Postby ShuriTigerH » 04 Mar 2013 15:51

Dat er hier nog geen reacties op zijnO.o Heel gaaf afstudeerproject, ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Hoe lang heb je er de tijd voor? Want ik heb ooit 1 popje gemaakt, dat duurde weken (vooral de boel gladschuren, maar jij gebruikt een andere soort klei zo te zien dus wie weet heb je er veel minder werk aan), 3 achter elkaar lijkt me echt veel werk, zelfs als je "alleen" 3 verschillende hoofdjes en 3 sets handen en voeten hoeft te doen. Ik ben zeer benieuwd naar hoe je het verschil in leeftijd gaat uitdrukken als je maar 1 lichaam hebt, een jeugdig, volwassen en oud lichaam zien er toch heel verschillend uit. Het ziet er nu al erg goed uit, veel succes en plezier^^!

User avatar
SchwarzStein
YoSD
YoSD
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2007 21:53
Location: Antwerpen (BE)

Postby SchwarzStein » 04 Mar 2013 20:55

Ik geef mezelf hiervoor nog een maand :p aangezien er nog genoeg tijd gaat zitten in het gieten en aanpassen van de poppen, om nog maar niet te beginnen over de aankleding/faceups/etc.

Ik ben van plan het lichaam gewoon meerdere keren te casten en dan het lichaam aan te passen op de leeftijd Bijv. de borsten/buik wat schuren.
Verschillende hoofdjes en de stijl vd face up zal ook heel wat verschil maken denk ik.

Argh het zal echt een klus worden voordat ik alles af zal hebben maar de foto's hierboven zijn het resultaat van 2 middagen...dus ik heb er vertrouwen in dat het gaat lukken :x
Home: Lilian +Zaoll Luv+, Tea +LTF Ante+, Bathory +AIL Aya+, Mare +Unoa Lusis+

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 05 Mar 2013 12:04

Wauw wat een ambitieus project! Veel succes, ik kijk al uit naar het eindresultaat!
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

Himegyarudoll
MSD
MSD
Posts: 218
Joined: 13 Jun 2012 09:04
Location: Belgie, Gent

Postby Himegyarudoll » 05 Mar 2013 12:38

Wow wat een super leuk project! Ik ben super benieuwd :D

User avatar
SchwarzStein
YoSD
YoSD
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2007 21:53
Location: Antwerpen (BE)

Postby SchwarzStein » 27 Mar 2013 18:10

Nou ik ben weer al iets verder..zal binnenkort foto's hier neerzetten..maar m'n motivatie is een beetje verdwenen :leave:

De leraren twijfelen ineens weer of het wel zo'n goed afstudeerproject is terwijl ze het wel hebben goedgekeurd.. en ze willen liever dat ik zelf een soort van pop verzin en niet een BJD 'namaak' want zo zien ze het...alsof ik gewoon een barbie na klei en dat is niet origineel genoeg natuurlijk. Allemaal gezeur en ik word er niet blij van

Dat moest ik even kwijt hier aangezien het de enige plek is met mensen die wel verstand hebben van BJDs en artist dolls en zien dat het geen luie namaakerij is..mja...nu maar weer motivatie zoeken *zucht*. :angry:
Home: Lilian +Zaoll Luv+, Tea +LTF Ante+, Bathory +AIL Aya+, Mare +Unoa Lusis+

User avatar
DarkBlueRaven
MSD
MSD
Posts: 129
Joined: 10 Mar 2013 15:27
Location: Haarlem

Postby DarkBlueRaven » 27 Mar 2013 19:59

Misschien kan je motivatie vinden in het feit dat ze het al hebben goed gekeurd en ze nu wel erg laat zijn met terug krabbelen. En dat je project gewoon zo goed zal zijn dat ze wel in zullen moeten zien dat een BJD maken echt wel heel origineel is.
Zo ben ik tenminste, wanneer mensen zeggen dat ik dingen niet kan of anders moeten volgens hun dan word ik eerst depri en daarna heel vastberaden om ze van het tegendeel te bewijzen.
Hoop dat het helpt en dat je gewoon je project af mag maken ;)

manonantoinette
Tiny
Tiny
Posts: 33
Joined: 14 Mar 2013 19:36
Location: Almere
Contact:

Postby manonantoinette » 28 Mar 2013 07:39

Misschien helpt het de leraren overtuigen als je op foto's vast legt hoeveel werk er gaat zitten in alle stappen! Het is zeker ambitieus om te doen in zo'n korte tijd.
Heel gaaf idee ook :)

Rosered
SD
SD
Posts: 373
Joined: 06 Sep 2007 17:34
Location: Ouderkerk

Postby Rosered » 02 Apr 2013 21:27

De leraren twijfelen ineens weer of het wel zo'n goed afstudeerproject is terwijl ze het wel hebben goedgekeurd.. en ze willen liever dat ik zelf een soort van pop verzin en niet een BJD 'namaak' want zo zien ze het...alsof ik gewoon een barbie na klei en dat is niet origineel genoeg natuurlijk. Allemaal gezeur en ik word er niet blij van
Vreemd... een stenen beeld bijv. is gemaakt naar een mens, dat is toch ook geen namaak? Poppen ook, en jointed poppen bestaan al heel lang.
Misschien ken je hem al, maar google eens op 'Hans Bellmer' voor inspiratie. :)

Blijf bij je keuzes en overtuig de leraren!
London // Dresden // Dublin // Goggles // Madeline // Melodi // Berry // Gum // Dresje // Asha // Kira
~Deviantart~

User avatar
SchwarzStein
YoSD
YoSD
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2007 21:53
Location: Antwerpen (BE)

Postby SchwarzStein » 05 Apr 2013 22:02

Dankjulliewel voor de lieve comments <3

Rosered: Hans Bellmer had ik nog aangedragen als voorbeeld voor de leraren wat er dus OOK mee kan. Maar ze waren geloof ik niet erg impressed. 1 leraar had zelfs nog nooit van hem gehoord. ?__?


Ben inmiddels gewoon verder gegaan,heb niet zoveel tijd meer en er moeten 3 dolls uitgepoept worden in 2 maanden :P heb besloten om gewoon het hoofdje aan te passen ipv 3 totaal verschillende te maken, dat is time wise niet te doen als ik ook nog pruikjes en alles moet gaan maken @___@

Hier een kleine preview, dit weekend nog even hardcore doorwerken zodat alle onderdelen zo goed als af zijn. Nu is het allemaal netniet of halfhalf..

Image


~Kristy/Schwarzstein
Home: Lilian +Zaoll Luv+, Tea +LTF Ante+, Bathory +AIL Aya+, Mare +Unoa Lusis+

User avatar
Soft_Poison
Hound
Hound
Posts: 1337
Joined: 29 Sep 2008 19:43
Location: Papendrecht

Postby Soft_Poison » 25 Apr 2013 00:36

Wauwie mooi zeg kris <3 <3 kan niet wachten op het eindresultaat :D
Benji (Soom Dia boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 16 May 2013 21:26

Mag ik hier even binnenvallen en zeggen hoe geweldig ik dat vind? En als voormalige kunstacademiemiep snap ik hoe nauw ze soms kunnen denken daar. Het is jammer, maar het is zo. Typisch vrouwelijke dingen (zoals poppen, en textiel) worden soms te weinig serieus genomen als Kunst met een grote "K".
Op welke academie zit je?

User avatar
SchwarzStein
YoSD
YoSD
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2007 21:53
Location: Antwerpen (BE)

Postby SchwarzStein » 10 Jun 2013 12:29

*komt vanonder haar kunstacademiesteen gekropen*


Nou,ondanks alle kritiek van de leraren gewoon doorgegaan met het maken van de poppen, van het weekend de mallen gemaakt, vanavond de eerste delen gieten
:x spannend!

Image

Image

Image

charmante pose :p

Image pruikje 1

Image
en nog een pruikje~



Image

Image

Image

Image

blublublub....

Image

Image

achtergrond voor de foto's

Image

Voetjes kwamen niet zonder schade uit de mal..nog maar mee experimenteren!
Home: Lilian +Zaoll Luv+, Tea +LTF Ante+, Bathory +AIL Aya+, Mare +Unoa Lusis+


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] and 4 guests