Corax,, zelfgemaakt hoofd op obitsu lijf.

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Corax,, zelfgemaakt hoofd op obitsu lijf.

Postby Elwing » 15 May 2013 22:17

Ik schafte mij in 2006 een obitsu 1/3 schaal pop aan, en na wat naai en schilderwerk belandde deze pop, die de naam Ian kreeg, boven op een kast en werd vergeten...Hier is hoe hij er uit zag in zijn eerste incarnatie:
Image

Er was op zich niet zo veel mis met Ian, maar ik vond dat hij wat persoonlijkheid miste, an bovendien is het knutselaspect het enige dat mij aantrekt aan het BJD gebeuren. Af is af, en de lol is op.
Ian vergaarde 7 jaar stof op de kast en toen kreeg ik de kriebels en begon met het uitvoeren van een nieuw plan; een zelfgemaakt hoofd op dit bestaande lijf, met volledige outfit.
En zo ging ik vrolijk aan de slag met twee pakjes fimo(kleur caramel), een piepschuimen bolletje, en twee bij nader inzien wat te grote ogen.

Image
Zoals je ziet viel het hoofd nogal groot uit.

Image
Maar ik was wel tevreden over het resultaat, in eerste instantie althans.

Image
Maar het blijkt onmogelijk om een perfecte symetrie en een professionele gladde afwerking te bereiken met dit materiaal. Maar voor nu, zal deze pop het met dit hoofd moeten doen.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 15 May 2013 23:21

Hij wordt erg gaaf, hij heeft heel veel karakter met die grijns :)
Kun je Fimo nog schuren? Dan zou je op die manier misschien de symmetrie kunnen verbeteren. Echter, mensen zijn ook niet volledig symmetrisch, dus het geeft hem wel meer realisme.

Met zijn uitgesproken jukbeenderen doet hij me een beetje denken aan Elfquest :) Erg mooi!

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 16 May 2013 07:06

Hij ziet er zo wel veel volwassener uit. Ook al is het iets te groot voor het lichaam is het hoofd zeker goed gelukt.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 16 May 2013 08:42

Een tripje naar de Turnhoutsebaan leverde een paar mooie coupons op. Er zitten daar veel winkels die voornamelijk stoffen verkopen aan dames uit de immigrantengemeenschappen, en je vindt hier exotische stoffen voor weinig geld.

Image

En ik heb een schetsje gemaakt voor de tovenaars outfit die ik in gedachte heb. Zoals je ziet zit dit een beetje in de Tolkien-achtige hoek qua stijl. Echt veel achtergrond als naaister heb ik niet, dus het zal niet meevallen om dit te maken. Gelukkis heb ik wel een goede machine, uit een erfenis.

Image

Dit winkeltje waar ik maar nauwelijks in paste kon ik jullie niet onthouden!

Image

hier zijn de onderdelen die ik heb gevonden. De knoopjes komen van Veritas. Het blijkt dat Veritas een behoorlijke keus in belachelijk kleine knoopjes heeft.
Het hemd is bijna af, en ik heb een begin gemaakt met het tuniek, en ik krijg alle kans om mijn favoriete accesoire, de knoopsgatenmaker, te gebruiken!

Image

De huidskleur van het lijf lijkt in de verste verte niet op de kleur van het hoofd. Ik heb daarom ondergoed voorzien zo dat daar niets van te zien is. Het vinyl is op sommige plaatsen erg verkleurd, zonder dat daar een aanwijsbare reden voor is.

Image


Met zijn uitgesproken jukbeenderen doet hij me een beetje denken aan Elfquest :) Erg mooi!
't grappig dat je dat zegt! Veel gelezen, vroeger...

monsterdoll
MSD
MSD
Posts: 103
Joined: 23 Apr 2012 17:03
Location: Schiedam

Postby monsterdoll » 16 May 2013 08:55

Oh wow het ziet er echt al supergaaf uit.
Je hebt er ook echt mooie stoffen voor gekozen en zo
valt de grootte van zijn hoofd ook wel mee.
it is better to have loved and lost
than never loved at all

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 16 May 2013 15:23

Goed. Ik heb nog veel in te halen, dus nog maar een post. Ik ben op het accessoire pad. Dit is de TMD (Tragic Magic Detector). Geen tovenaar kan zonder!

Image
De gordel is lichtjes over-the-top en komt met alle andere accesoires in de vorm van een chatelaine. Links the TMD, gesloten.

Image

En zo ziet dat er allemaal op de pop uit!

Image

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 16 May 2013 15:31

Whaaaa, wanneer open je een commishion shop?
<3
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 16 May 2013 16:22

Dank je...Maar ik heb niet direct plannen...Ik moet professioneler worden (vooral in het naaiwerk)voor ik kan denken aan de commercie. Hoewel ik misschien wel wat accessoires en dergelijke kan verkopen.
Maar voorlopig doe ik dit alleen voor de lol. :blush:

FlowerGirl
SD
SD
Posts: 385
Joined: 08 Jun 2011 19:38
Location: Harderwijk.

Postby FlowerGirl » 16 May 2013 20:24

hij word gaaf!!!! <3 <3 <3


fimo heeft van eigen merk een poets spons of poets middel, heb het eens in een hobby zaakje zien hangen, zodat het egaal glad word :) misschien dat wat je zoekt???
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 16 May 2013 21:12

Je kunt fimo prima schuren. Ze verkopen er zelf schuurpads voor, maar die zijn best wel duur. Ik gebruik hier schuurblokjes voor die komen van een groothandel in producten voor de valse nagel industrie hier om de hoek op de Mechelsesteenweg. Hele fijne korrel, en stukken goedkoper.
Als je zo'n winkel in nagelproducten in de buurt hebt is het zeker de moeite om eens te gaan kijken. Niet alleen voor schuurproducten, maar ook voor andere decoratieve producten en valse wimpers!

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 19 May 2013 21:05

En nu: schoentjes!
Image
Image

En het tuniek is af, maar door de weinig soepele stof valt het niet mooi. Maar het zal er voor door moeten gaan...
Image
Image

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 19 May 2013 22:26

Whaaaaa, die is echt gaaf geworden.
als ik moet opnoemen wat er zo gaaf is, ben ik morgen nog aan het tikken.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

manonantoinette
Tiny
Tiny
Posts: 33
Joined: 14 Mar 2013 19:36
Location: Almere
Contact:

Postby manonantoinette » 19 May 2013 23:05

Heel stoer!

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 21 May 2013 17:54

er gingen 25 knoopjes in het tuniek alleen, en ze zijn fantastisch. Maar ook een halve euro per stuk. Maar goed, wie had gedacht dat goeie ouwe Veritas* zo veel mooie kleine knoopjes verkocht?

Maar Corax is beschilderd en kreeg wimpers en een laagje Mister Super Clear. Dit blijkt mooi te werken op fimo.

Image
Hoewel hij er in het echt redelijk uit ziet, Lijkt het op alle foto's of zijn neus scheef staat! Misschien moet ik nog eens helemaal opnieuw beginnen met het hoofd. En de pruik die ik heb gemaakt uit een zeer goedkope "weave" ziet er uit als melkboerenhondenhaar- Niet! OK! Het moet beter!

*Veritas: Grote belgische winkelketen met veel naaispullen...

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 24 May 2013 21:54

Corax is inmiddels voorzien van een hoed zoals men mag verwachten op het hoofd van een modieuze toverfee. Het is een envoudig ontwerp, gemaakt van een lapje 3mm vilt waarvan de kanten zijn afgewerkt met een sierstiksel, en een restje satijnband aan de onderkant. Er zit een beetje wol in om de vorm te behouden, en er zit een zilveren dingetje op van Think Pink. Ik geloof dat hij er tevreden over is.
Image

Hier zie je de achterkant, met de split in de tuniek en de split in het hoedje, wat mij een leuke combinatie leek.

Image

En na gedane arbeid is het goed rusten!

Image


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest