~ Ilgo ~ First Doll Sculpt by Pien

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Saibi
YoSD
YoSD
Posts: 67
Joined: 05 Nov 2007 19:32

~ Ilgo ~ First Doll Sculpt by Pien

Postby Saibi » 25 May 2013 02:09

Hallo allemaal,

ik weet het, ik post te weinig, sorry. Een vriendin van mij houd erg van sculpten, ze heet Pien en is de uitdaging aangegaan om een hoofdje te gaan maken. Ik heb klei gehaald en zij is vervolgens aan de slag gegaan met een vage omschrijving die ik haar heb mogen geven.
Zelf heeft ze dus niets met dolls, maar wel met het sculpten dus ik post voor haar <3

Image

Image

Hij moet nog wel een rondje schuren krijgen, dit is haar eerste keer dat ze een doll sculpt :blush:

graag horen we jullie reactie en/of feedback~! <3 <3

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 31 May 2013 13:45

Complimenten aan Pien, dat is schitterend voor een eerste poging! Als ik wat opbouwend commentaar mag geven, vooral de lippen zijn heel mooi gedaan, maar ik zou een heel klein beetje opvullen tussen de bovenlip en de neus.
Mischien kan het voorhoofd nog een ietsje worden opgehoogd zodat de ogen iets meer halverwege het hoofd komen te staan.
Maar ze moet er niets aan doen als dit haar stijl is; met de vooruitstekende kin en terugliggend voorhoofd en ronde lippen en neus heeft dit gezicht iets Afrikaans, en het heeft persoonlijkheid.
Weinig poppen zijn 100% realistisch, en dat is ook niet nodig. Een anatomisch correcte poppenkop heeft doorgaans weinig karakter, en het is door de persoonlijke stijl van de kunstenaar en een zekere mate van overdrijving van gelaatstrekken dat een kop tot leven komt.

Wens Pien veel succes met dit project en hou ons op de hoogte!


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests