Maiwë, een zelfgemaakt hoofd op een Bobobie lijf.

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 02 Nov 2013 09:26

Maiwë IV heeft de oven goed doorstaan en ik ben er redelijk tevreden over.
Image
Ik heb het gat rond de nek inmiddels wat dieper uitgedremeld zodat het hoofje ietsje lager komt te staan.
Ik ben hier gegaan voor iets meer realistische verhoudingen, en dat werkt blijkbaar beter voor mij.
Image
Ik moet de ogen nog wat beter afwerken. Er zijn wel wat dingen die beter kunnen, het voorhoofd is wat te laag en de oren staan te ver naar achteren. Maar met een pruik zou dat geen probleem moeten zijn. Ik had de wangen wat meer moeten opvullen. Maar de mond en neus zijn beter en vrouwelijker.

En zie hier het hoofdje met ogen op mijn kraakheldere bureau :puccaemb:

Image

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 02 Nov 2013 12:48

Welk bureau? :D
Ik vind deze versie de beste tot nu toe.
De eerste vond ik toch wat te breed ivm het lichaam en het oosterse uiterlijk leek mij op een of andere manier niet het juiste type voor haar

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 04 Nov 2013 14:13

ik heb inmiddels een faceupje gedaan (ik word beter, maar ik weet zeker dat er nog meer in zit). Zoals ik al eerder heb gezegd, het is grappig hoe zo'n stuk klei een persoonlijkheid ontwikkelt. Maiwë IV kijkt of ze haar aller laatste oortje heeft versnoept. Ergens tussen verbazing en melancholie.

Image

Het was meteen duidelijk dat de pruik van lamswol nou juist weer niet werkt bij dit hoofd. Ik heb een wat ontembare grijze en de eerder getoonde witte pruiken. Deze zijn beter- misschien moet ik toch witte wimpers proberen.

Image

Ik heb ook het lijf uit elkaar gehaald en met hotglue behandeld en het is nu veel beter te poseren. En het hoofd wordt nu bij elkaar gehouden met een oog in het schedeldak waar de nekhaak in gaat. Dat is een grote verbetering.

Image

Ik word beter in neuzen en monden, en de symetrie is ook wat beter. Maar misschien komt er nog een Maiwë V. Maar voor nu even niet, ik ga eerst eens kijken of ik een tweede outfit voor haar kan maken.

Image

Lavender-Traces
SD16
SD16
Posts: 790
Joined: 15 Dec 2010 20:25
Contact:

Postby Lavender-Traces » 04 Nov 2013 14:36

Met deze face-up vind ik het hoofdje echt mooi geworden. :) Terugkijkend naar de eerste foto's ziet er veel verbetering in. Knap! Je hebt ook zeker sprongen in de face-up gemaakt. :)
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 04 Nov 2013 14:36

Die laastste foto ziet er heel goed uit, al zijn die andere ook goed.
You did it again. <3
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Domenique
SD
SD
Posts: 394
Joined: 18 Jun 2011 18:03

Postby Domenique » 04 Nov 2013 19:01

Ik vind de face up voor dit hoofdje ook erg mooi geworden. Ik vind zelf de grijze pruik haar ontzettend goed staan :)

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 07 Nov 2013 21:19

we hebben een paar regenachtige dagen achter de rug, en ik heb mijzelf bezig gehouden met het wat forsere tattoowerk. Dit is de tweede poging, ben tevreden over de afbeelding, maar misschien dat ik het nog een keer over doe om meer detail te bereiken. Tevens een paar traanvormige oorbellen en een ketting!

Image

Maiwë is Sindarijns voor "Meeuw". Nu is dit eigenlijk een visdiefje, ik vond zo'n zeezwaluw net iets eleganter.

Image

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 07 Nov 2013 21:37

<3
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Margo
MSD
MSD
Posts: 154
Joined: 25 Sep 2011 19:12

Postby Margo » 07 Nov 2013 23:48

Wauw ik vind hoofdje nummer IV heeeeeel mooi, er zit zoveel karakter in. Knap gedaan hoor en haar wenkbrauwen: mooiii!!!
De meeuw op haar borst is ook mooi zeg. Ik wist niet dat je ook zo goed kan schilderen :D
Mijn Resinsoul BJD's :
Maya (1/6 Bei)
Lizzie (1/4 Li; grey skin)
Judy en Tristan (1/4 Ian en Wu)
Farla (1/3 Ai; green skin)

Dream-Baby
SD13
SD13
Posts: 659
Joined: 09 Oct 2013 23:35

Postby Dream-Baby » 08 Nov 2013 01:18

Prachtige koppies. :}
En die tattoo is phenomenal. :D

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 08 Nov 2013 07:09

Knap gedaan hoor en haar wenkbrauwen: mooiii!!!
Ik vond deze tutorial waar ik echt iets aan had:
http://www.flickr.com/photos/52971573@N ... /lightbox/


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests