Aries, een zelfgemaakt hoofd op een Dollzone MSD body

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 18 Sep 2013 16:55

Update! Aries is bijna af. Hij heeft een nieuwe faceup gekregen met subtiele sproetjes, en een krans van herfstbladeren. (deze leuke blaadjes liggen in het seizoensrek van Xenos!) En een ketting met een bronzen hartje.
Image
Ik heb een hesje gemaakt van 4 verschillende oude zijden stropdassen van de kringwinkel. wild patchwork met verschillende siersteken van de naaimachine, en de binnenkant is gemaakt van leer.

Ik heb een riem gemaakt van een stukje blauw leer dat over was van de jurk van Maiwë, en ik heb daar een stukje katoen onder genaaid met daarop al die kleine bronzen schijfjes. Dat heb ik een paar keer moeten doen voor dat ik door had hoe het moest. Het lijkt niet erg functioneel als malienkolder- misschien dat hij erg bang is om een pijl in zijn archterste te krijgen? En diverse accessoires, waarvan de meeste gewoon gekocht bij Veritas. Hoera, Veritas!

Image

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 18 Sep 2013 17:18

Wauw, die riem is erg gaaf! Misschien houdt hij van het rinkelende geluid als hij loopt/danst? ;) Mooie spulletjes allemaal, en die sproetjes zijn ook erg lief!
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 19 Sep 2013 08:35

Hier is de jongeman ten voete uit.
Image

Image

Met nog wat details:
Image

Image
Image

Aries is het soort dat graag onder de sterren slaapt op het zachte mos en ik wilde dat zijn kleren dat reflecteren. Ik ben tevreden met zijn trui, die er echt uitziet of hij bezig is om uit elkaar te vallen. En dat is ook zo, dit open gebreide materiaal ontrafelt zodra je er een schaar in zet. Het was moeilijk om mee te werken. Uiteindelijk heb ik het ook nog bewerkt met grijze, zwarte en groene verf, en de verf gaat het ontrafelen enigszins tegen. Aan en uit doen is moeilijk. Ik heb van een stukje katoen dat over was twee hoesjes gemaakt die over zijn handen gaan, zodat ik de trui kan aantrekken zonder dat de vingers overal achter blijven hangen.

De broek is gemaakt van een oude rok met een handgeverfd tie-dye motief. De stof is mooi schoon, maar zo ziet hij er niet uit. Het is een harembroek met een laaghangend kruis, en om te voorkomen dat de broek omhoog kruipt heb ik aan de binnenkant een stukje elastiek voorzien dat onder het kruis van de pop door gaat en de broek naar beneden trekt. Hij blijft mooi zitten nu. De sluitinkjes boven de enkels zijn alleen ter decoratie.
Ik ga misschien nog een paar sandalen maken. Maar ik denk ook dat blote voeten passen bij het personage.

En nu is hij dus af. Ik zal iets nieuws moeten bedenken om mijzelf mee bezig te houden... :sad:

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 19 Sep 2013 08:45

Ik geloof dat de Eff je echt goed gedaan heeft he? <3
Dat kraampje waar we beiden stonden had veel teveel leuke spulletjes. :D
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 19 Sep 2013 08:59

ja, die flesjes waren echt geweldig, en die kraam met al die steampunk-achtige metalen dingetjes....en ik heb veel te veel geld uitgegeven natuurlijk.
Maar ik denk dat ik voor nu de poppen even laat zitten en eerst een costuum maak voor mezelf zodat ik iets heb om de volgende keer mee voor de dag te komen.
Ik heb nu 9 meter zwart linnen in de wasmachine en ik wacht op een patroon dat ik heb besteld in de USA. Dit patroon:
Image

Dus daar kan ik mijn tanden nog op stukbijten, vooral omdat ik eigenlijk nog nooit met een patroon heb gewerkt. En in de tussentijd sta ik op de uitkijk voor een niet te dure tweedehands doll. Ik moet zeggen dat de MSD schaal van Aries me goed bevallen is. Hij is net wat handzamer en makkelijker mee te nemen dan de eerdere SD formaat poppen.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 19 Sep 2013 15:04

nog eentje om het af te leren.

Image

redfoxydevil
Tiny
Tiny
Posts: 7
Joined: 21 Nov 2013 10:47
Location: Heeze

Postby redfoxydevil » 28 Nov 2013 18:04

ooow deze is zoooo leuk
respect voor de maker!!! :D <3 <3
waiting for my Angey!!! <3

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 28 Nov 2013 21:30

Wat een ontzettend leuk bekkie heeft hij! En mooie styling, top!
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 29 Nov 2013 07:21

Hij is leuk geworden. De kleren ook. Juist die sluitingen aan de enkels zijn erg leuk. Ook op de EFF gekocht?

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 30 Nov 2013 18:39

nee, die komen van de beste winkelketen in Belgie, Veritas. Maar niet al hun winkels hebben deze. Ik heb de mijne gekocht op de Veritas vestiging op de Abdijstraat in Antwerpen-zuid.
Maar Veritas is een aanrader. Ze hebben een enorme markt verzadiging in Belgie, en waarom ze nog geen invasie op touw hebben gezet in Nederland is een raadsel. Veritas verkoopt de mooiste panties en maillots, veel modeaccessoires, lingerie, en spullen voor handwerk- kralen, fimo,stoffen, alles om mee te naaien, knopen, sluitingen en vanalles en nog wat. Een gapend gat in de Nederlandse markt.
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

MoofinHybrid
Tiny
Tiny
Posts: 17
Joined: 17 Nov 2013 03:18
Location: Nieuw buinen

gaaf

Postby MoofinHybrid » 17 Jan 2014 23:34

Wow..Wat kun je dat mooi. Vind het echt gaaf hoor zoiets. je moet het maar kunnen. Geen idee hoe je zo iets maakt. zou het zelf ook well willen kunnen xD. maar gaat volgens mij niet zo makkelijk. Hoelang heb je hierover gedaan??

liefs <3

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 18 Jan 2014 19:08

ik vond een tutorial van iemand van wie ik vroeger les heb gehadd: Lenie Sarris: http://www.hanniesarris.nl/page.php?pag ... ad&lang=en
Het is een goed beginpunt. Het voordeel van fimo is dat het niet uithardt tot het wordt gebakken, dus je kunt er net zo lang aan werken als nodig is. Maar er zijn ook veel mensen die de voorkeur geven aan lucht drogende klei. Ik kan je niet genoeg aanmoedigen om het eens te proberen; niet bang zijn, al doende leert men!
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests