Aries, een zelfgemaakt hoofd op een Dollzone MSD body

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Aries, een zelfgemaakt hoofd op een Dollzone MSD body

Postby Elwing » 31 Aug 2013 19:52

Ben ik weer! Het begint vervelend te worden! Ik kon me weer eens niet inhouden, en kocht een mooi tweedehands MSD lijf van Saybia. Ik had niet direct een idee over wat er mee te doen, dus ik kocht gewoon wat fimo en begon te boetseren. Uiteindelijk beslist de fimo vanzelf wat het wordt, en ben ik niet meer dan een medium.
Het werd een wat kinderlijker hoofdje en dat past mooi bij het kleinere lijf. Hij had eerst tandjes, maar daarmee zag hij er wat kwaad uit, en ik heb ze er van achteren uit gefreesd. Dit leverde een een wat verbaasde expressie op, die ik wel schattig vind. Misschien dat ik later nog twee kleine voortandjes toevoeg.

Ik heb gebruikt fimo Fimo Classic kleur #02 (champagne), wat geen ideale match is, en voor de hoorns Cernit Glamour "Bronze". Ik heb de hoorns gemaakt over een oude beugel van een beha. Deze zijn van nature al gebogen en plat, zodat de klei daar meer grip op heeft, als het ware.

Image

Als voor de hoorns...Ik zag laatst de film "Monty Python and the Holy Grail", met de heerlijk van de pot gerukte tovenaar "Tim the Enchanter".
Image
En ik wilde iets doen met z'n hoorns, want die zien er fantastisch uit. Ik vond een mooie referentie in een ram met de naam Dagobert...

Image

En, Viòla!

Image

Ik heb het relief van de hoorns na het bakken uitgesneden met een linoguts. Er valt nog veel te schuren, maar het begin is er.


Image

Voor het haar ben ik naar Pipoos gegaan waar wol verkocht wordt dat bedoeld is om vilt van te maken. Het gaat tricky worden om er een pruik van te maken, maar ik ga het proberen omdat ik de wilde natuurlijkheid van deze wol mooi vind, en omdat het past bij dit karakter.

Image
Dus, dat is het dus voor nu!

saybia
YoSD
YoSD
Posts: 74
Joined: 26 Aug 2009 16:13

Postby saybia » 31 Aug 2013 20:21

Helemaal te gek! Komt weer goed! niet te snel werken he of je moet weer een lichaam zoeken ;)

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 31 Aug 2013 20:23

wow, dit ziet er nu al helemaal prachtig uit!!
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 31 Aug 2013 20:28

Ik loop veel te hard van stapel met ongeveer een doll per maand op het moment...Dat ga ik nooit kunnen volhouden :(

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 31 Aug 2013 22:56

He, John Cleese is gewoon een super acteur!! haha

ben eens benieuwd hoe het eruit ziet met tandjes.

<3

(Extra.. ik heb die hoed en.. http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UCCTZXXY.jpg ook.)
Last edited by Valinda on 01 Sep 2013 00:30, edited 1 time in total.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 01 Sep 2013 00:24

wauwie! Wat een schattig snoetje :D En die hoorns, te gek!
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 01 Sep 2013 10:06

Inmiddels heeft Aries een onvervalste bokkenpruik!

Image

Ik heb een permanente pruik gemaakt door gaatjes te boren in de schedel en daar stukjes lamswol door heen te trekken. Knoopje aan de achterkant, en veel lijm. Het ziet er aangenaam wild uit.

Image

Nu nog wachten op een nieuw busje MSC, zodat ik een betere faceup kan doen. Misschien dat ik er twee kleine voortandjes uitprobeer, om te kijken hoe dat staat. Maar ik mag hem zo wel, eigenlijk. Het is net een klein jongetje dat met open mond naar een spannend verhaal luistert. :)

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 01 Sep 2013 11:55

wow, dat haar staat idd heel erg goed!!
wat is ie super leuk!! <3
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

monsterdoll
MSD
MSD
Posts: 103
Joined: 23 Apr 2012 17:03
Location: Schiedam

Postby monsterdoll » 01 Sep 2013 12:13

Oh wauw je bent echt supergoed bezig! Je hebt echt talent! Wat ben je nog meer met dit hele leuke knulletje?
it is better to have loved and lost
than never loved at all

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 01 Sep 2013 16:10

Het ziet er al erg goed uit. Leuk die pruik, lekker wild

jayfeather
Tiny
Tiny
Posts: 16
Joined: 13 Jun 2013 15:46

Postby jayfeather » 01 Sep 2013 17:59

de knapperd ! En ook irl was hij superknap (mijn kattenmeisjes zitten nog steeds te zwijmelen over die grote hunks van je ;)
liefs
joke

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 01 Sep 2013 22:01

Dank je Joke- jouw katjes mochten er anders ook zijn! Het was echt geweldig om eens wat gelijk gestemde zielen te ontmoeten, en dat in Deurne, vlak om de hoek...

heddiej
MSD
MSD
Posts: 138
Joined: 05 Jul 2011 12:37
Location: almere
Contact:

Postby heddiej » 02 Sep 2013 15:08

Dat haar past echt goed bij hem echt super leuk !
<3

Margo
MSD
MSD
Posts: 154
Joined: 25 Sep 2011 19:12

Postby Margo » 02 Sep 2013 20:26

Weer zo'n mooi hoofdje. Hij heeft inderdaad een hele lieve uitstraling.
En die kuiltjes in z'n wangen <3
De hoorns vind ik ook erg mooi gemaakt :)
Mijn Resinsoul BJD's :
Maya (1/6 Bei)
Lizzie (1/4 Li; grey skin)
Judy en Tristan (1/4 Ian en Wu)
Farla (1/3 Ai; green skin)

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 07 Sep 2013 11:53

Ik heb een ontwerpschets gemaakt voor de outfit van Aries:
Image

Het idee is dat hij zo'n beetje het tegenovergestelde is van Corax, die het elfse equivalent van een armani pak aan heeft. Alles moet er natuurlijk en rommelig en een beetje vuil uit zien. En hij krijgt een harembroek omdat die zo lekker zitten. Een beetje een hippy look, in groen en bruin tinten.

Image
De harembroek wordt gemaakt van een oude tie-dyed rok die ik vond bij een winkel genaamd Opnieuw&Co in Mortstel. Hij is zacht gesleten en heeft allerlei vage vlekken en hij is perfect.
Ik vond laatst ergens een gloednieuwe gebreide katoenen stof die vol met gaten zit en er uit ziet of de motten er aan hebben geknabbeld. Ik wil hier een soort vest/blouse van maken.
Ik heb ooit een heleboel kleine brons kleurige schijfjes gerecupereerd van een paar sandalen, en die ga ik gebruiken. Opnieuw&Co had ook een grote selectie foute oude stropdassen, en daar heb ik er een paar van meegenomen. En het leuke van Belgïe is dat het nog mogelijk is om antieke kantjes en bandjes te vinden op rommelmarkten. Ik ben niet zo dol op dat moderne nylon kant...Ik vind het meestal kitsch. Oud kant gemaakt van linnen of katoen heeft mijn voorkeur.


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests