Larus, een zelfgemaakt hoofd op een Mirodoll lijf

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 05 Jan 2014 20:33

Ik denk dat het ook al een stuk beter wordt als er een pruik met kort haar op komt.

ShuriTigerH
Sabik
Sabik
Posts: 1608
Joined: 24 Sep 2007 16:27
Location: Nijmegen

Postby ShuriTigerH » 05 Jan 2014 22:02

Wat me bij jou altijd opvalt is dat je hoofdjes heel breed zijn. Vooral mannenhoofden zijn in het echt vrij lang (hoe langer het gezicht hoe volwassener (tot een bepaald punt uiteraard). Een iets minder puntig kinnetje en kleinere ogen helpen ook om het wat minder vrouwelijk te doen lijken. Dat gezegd ziet hij er echt niet uit als een meisje op een jongenslijf^^. De verhouding voorhoofd-wangen-kin klopt voor een volwassen man (kin zou nog iets langer kunnen), en hij heeft een prachtige neus moet ik zeggen, het gezicht kan alleen ietsje smaller dus. Dan wordt als het goed is de maat van de ogen daar vanzelf aan aangepast, anders staat het wel heel raar. Die tattoos op zijn armen zijn beeldschoon, ik heb respect voor de vastheid van je hand^^!

Margo
MSD
MSD
Posts: 154
Joined: 25 Sep 2011 19:12

Postby Margo » 06 Jan 2014 16:09

Ziet er wederom goed uit! Ik ben wel een beetje fan van jouw boetseer-kunst :D
Ga je een hele meeuwen familie maken?
Mijn Resinsoul BJD's :
Maya (1/6 Bei)
Lizzie (1/4 Li; grey skin)
Judy en Tristan (1/4 Ian en Wu)
Farla (1/3 Ai; green skin)

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 06 Jan 2014 16:21

Bedankt voor al jullie geweldige inzicht, hier heb ik echt super veel aan! Ik ga hier nog mee door. In de tussentijd, hier zijn de stoffen die ik heb verzameld voor zijn outfit.
Image

Ik heb een groen sjaaltje van fin geweven Indiase kunstzijde, en een stukje heel aparte gerimpelde katoen dat ik van Kathleen heb gekregen, als ik het goed heb. (Dank je wel!)
Dat miniscuul kleine astrakan lamsvachtje was een impulsaankoop op de Archeon Winterfair. Ik kreeg naderhand nog wat gewetensbezwaren- het moet wel een heel jong beestje zijn geweest :(
Maar mooi, dat wel en ik heb het dus kan ik het maar beter gebruiken.
De briefopener lag op een rommelmarkt voor 2 euro, met een houten bordje eronder dat beweerde dat dit het zwaard van Karel de Grote is!
En bij een opruiming van een Veritas vond ooit eens een hoeveelheid, tja, wat noem je dit? Een soort fijn malienkolder. Ze maken er disco tasjes en jurkjes en sieraden van. Het is irritant spul omdat het overal aan blijft hangen en makkelijk kapot gaat. Maar het voordeel is dat je de vierkante linkjes voorzichtig met een speld kunt openpeuteren om ze opnieuw te bevestigen.

Ik heb dit spul verwerkt tot een kraag en twee stukjes voor rond de armen. Dit is inmiddels vastgenaaid aan een onderhemdje, en het is de bedoeling dat alleen de randjes er van onder zijn hemd uitsteken, zo dat het er uit ziet of hij onder zijn kleding een malienkolder aan heeft.

Image
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 06 Jan 2014 16:23

In april is de Eff weer, dan kun je je weer uitleven. :D
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 06 Jan 2014 17:09

En dit keer heb ik een kostuum! Kan niet wachten- kom jij ook weer?
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 06 Jan 2014 18:24

Heb er nog nooit 1 overgeslagen.
zou dit toch de eerste moeten zijn, maar daar geloof ik niets van. :D
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 06 Jan 2014 20:35

Ik stond op het punt om dit hoofdje op mijn groeiende stapel mislukte experimenten te gooien, maar ik wilde het nog een kans geven. Ik heb er drie dagen aan gewerkt, en deze kleur klei gemengd uit drie verschillende kleuren klei wat altijd een hoop gedoe is. En ik had het gevoel dat ik vrij dicht bij mijn doel was gekomen. Erg frustrerend!

Niets te verliezen, dus een experiment in plastische chirurgie. Ik had nog wat ongebakken klei over, en daarmee heb ik de ogen kleiner gemaakt, en de kin verder uitgebouwd van puntig naar een meer vierkant model. Ik had eigenlijk niet verwacht dat dit goed zou gaan in de oven, ik verwachtte dat de nieuwe klei niet naadloos zou overgaan, of zelfs zou los laten. Of dat de bestaande klei een tweede bakbeurt niet zou overleven.

Maar dat is niet gebeurd, en na wat schuurwerk is het resultaat niet eens zo gek.
Image

Image

Het gezicht is iets langer en ik heb ook de oren verder afgeschuurd waardoor alles nu wat beter klopt. Wat vinden jullie?
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

ShuriTigerH
Sabik
Sabik
Posts: 1608
Joined: 24 Sep 2007 16:27
Location: Nijmegen

Postby ShuriTigerH » 06 Jan 2014 23:16

Dat profiel, wow :shock:

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 06 Jan 2014 23:51

Het hoofd is wat te breed, maar dat was al eens gezegd. Eigenlijk is dat ook het enigste want "en profil" is het echt heel erg mooi en klopt alles ook. Overigens zou hij voor een personage van indiaanse (indiaan, usa, niet uit India) afkomst wel kunnen, die hadden ook vaak een erg brede kaaklijn.

Wat betreft de vacht, bij de Aldi lagen en liggen misschien nu nog van die nep-bond sjalen die heel echt lijken.

Dat maliënkolder achtig spul lijkt op scale mail. Dat waren overlappende metalen schubben die met ringen aan elkaar vast zaten, maar op een andere manier als een Maliënkolder. Het was een oplossing die met de prijs en het draaggemak en bescherming tussen de duurdere maliënkolder en het goedkopere, maar zwaardere en beter beschermende full plate harnas in zat. Het werd gedragen door soldaten die aan de frontlijn stonden, een zware bepantsering nodig hadden, maar ook voldoende bewegingsvrijheid. Denk aan, piekeniers, zwaard en bijlvechters. Het werd ook wel als broek en mouwen set gedragen bij een borst/rug bescherming en helm van full plate. Dat zag je vooral bij personeel voor stationaire kruisbogen, kanonnen, lepel blijdes en dat soort "geschut" uit de oude tijd.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 07 Jan 2014 07:58

Hij is inderdaad nog steeds wat breed, maar veel smaller dan eerdere hoofden. Dit is trouwens ook een gezicht waar ik naar heb gekeken voor ik er aan begon:
Image
Ex-F1 piloot David Coulthard. Sympatieke gast, en wat een kaaklijn.

En ja, dat "malienkolder" spul is interessant. Ik wil me voor de snit van de kleding baseren op het klassieke Japanse kimono/hakama ensemble, maar met het soort hakama met strak afgebonden kuiten dat werd gedragen door militairen (en ninja's!)

Image
En dit is een "karuta" malienkolder uit de edo periode.

Image

Maar tot zo ver de Japanese inspiratie, ik ben niet van plan om een kopie te maken. Waar hij precies vandaan komt of van welk ras hij is wil ik in het midden laten; hij komt uit een andere wereld. :pucca:)
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 07 Jan 2014 12:05

De Karuta is een pantservest, geen maliënkolder. Een malie is een metalen ring, ergo: maliënkolder is een kolder (soort overjas) die bestaat uit in elkaar geweven metalen ringen.

Mijn uitrusting voor Famke wordt ook niet historisch correct, ik graai ook links en rechts uit verschillende tijden en culturen.

Overigens is dat niets nieuws, het stripblad Storm, wat onder de meesten wel bekend zal zijn denk ik, is ook een mix van de Romeinse tijd, de middeleeuwen en het begin van de mechanisatie, het stoomtijdperk. En daarvan eigenlijk de steampunk kant.

Als je het hoofdje vergelijkt met het portret van de piloot dan zal je zien dat het hoofdje vooral bij de oren wat aan de brede kant is. De lijn gaat daar nog steeds naar buiten terwijl de lijn van de piloot vrijwel recht omhoog gaat. zie je het?
Last edited by JPS Cine Holland on 07 Jan 2014 14:18, edited 1 time in total.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 07 Jan 2014 12:26

oh zeker, maar ik kan er nu niet veel meer aan doen. Tijd voor een grote pruik :D
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 07 Jan 2014 18:41

het duurde even voordat het muntje viel- Maar Don Lawrence's Storm! Goh, wat een prachtige art hadden die strips altijd. Echt wel een inspiratie in mijn tienerjaren. Ik heb nog meegekregen dat Don is overleden, maar ik wist niet dat de strip na zijn dood is voortgezet. Moet daar weer eens naar kijken. En een andere inspiratiebron is natuurlijk Thorgal! Altijd zo lekker vaag tussen historisch en fantasy en science fiction in...Ach ik moet weer eens strips gaan lezen.

Ik heb hier nog een foto van het malienkolder/ pantservest, hier nog met het hoofd voor de operatie. Rare dunne, rekbare, glimmende stof gevonden voor zijn onderbroek en het verborgen deel van het malienhemd. Het ziet er niet uit, eigenlijk. Het is of hij zo "YMCA" gaat zingen! Gelukkig gaat er niets van te zien zijn.
De knieën van deze pop zijn niet om over naar huis te schrijven.
Image

Voor de pruik heb ik vandaag ook iets anders gemaakt.
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

LiseGijbels
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 21 Dec 2012 14:21

Postby LiseGijbels » 07 Jan 2014 19:23

Hij ziet er echt geweldig uit, ik bewonder je werk heel erg, zelf doe ik ook pogingen tot het maken van bjd (niet zo'n grote als de jouwe, eerder yosd formaat) en het lijkt haast onmogelijk om een mooie neus, goede lippen en een mooi voorhoofd te maken, maar bij de jouwe is dit net heel erg goed gelukt!


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest