Larus, een zelfgemaakt hoofd op een Mirodoll lijf

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 07 Jan 2014 20:08

Lise, niet bang zijn en het gewoon proberen,en niet bang zijn voor mislukkingen. Klei is goedkoop. Zoek foto's van poppen die je mooi vindt, en mensen die je mooi vindt, en kijk hoe ze in mekaar zitten. Ik schat dat je jonger bent dan ik- ik doe dit al 25 jaar en ik bak er nog steeds niet veel van. je hebt vast meer talent dan ik! ;)
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 09 Jan 2014 18:38

Hier is de toestand van vandaag:
Image
Ik heb van tibetaans lam een blond pruikje gemaakt (meer bont! :twisted: )
en hij heeft nu een mooi groen kimonootje. Kimonos zijn makkelijk te maken, en je hebt maar weinig stof nodig, want bijna alle naden zijn recht. leuke tutorial hier: http://www.good2link.net/kimono/kimono-pattern.htm
In dit geval heb ik de lange mouwen vervangen door een eenvoudig recht model, maar wel schuin ingeplant. Ik heb vlieseline opstrijkbaar naadband gebruikt langs alle zomen, en dat maakte deze dunne, moeilijke stof een stuk handelbaarder!
En verder doet het malienkoldertje netjes wat het moet doen.
Het hoofd is flink groot, en de nek wat te dun, maar omdat deze pop brede schouders en werkelijk kolenscheppen van handen heeft lijkt het allemaal wel te kloppen.
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

Saoera
MSD
MSD
Posts: 192
Joined: 30 Oct 2007 14:58

Postby Saoera » 09 Jan 2014 18:46

Hij ziet er echt heel tof uit!
leuke outfit en pruik heb je voor hem gemaakt!
Ga vooral zo door met mooie dingen maken ;]
Image

Image

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Postby Jana » 09 Jan 2014 19:06

Oh wauw, dat ziet er ineens heel anders uit! Een stoere kerel zo!

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 09 Jan 2014 19:32

:D :D :D

Hellooooo sexy! Dat korte pruikje staat echt fantastische bij hem! Z'n ogen zijn erg mooi bij de kleur van zijn huid.

Die kimono tutorial ga ik eens proberen, thanks!
~*~*~ At home: Senra (MNF Rheia) and Hanna (LTF Chloe)~*~*~

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 09 Jan 2014 20:02

Zijn bovenbenen zoal hij daar zit zijn wel heel mooi en realistisch gespierd.

Vrees geen mislukkingen, elke volgende wordt daarvan beter.

Nog even over strips; wat dacht je van Trigië? En Paul Cuvelier's Corentin?

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 09 Jan 2014 20:05

Ik vond een tutorial voor het maken van een hoofd van iemand van wie ik vroeger les heb gehad: Hannie Sarris. Ik zag tot mijn verdriet dat zij in 2010 is overleden. Maar haar werk leeft voort, in al haar leerlingen. Ik maak mijn hoofjes nog steeds min of meer volgens haar methode.
http://www.hanniesarris.nl/page.php?pag ... ad&lang=en
Dank je wel, Hannie.

En JPS: Wel, Ik ken Trigië, maar ik moet toegeven dat ik het nooit heb gelezen. En de andere strip is waarschijnlijk van na mijn tijd? Ik ben een grijze oude taart, namelijk :puccapfrrt: Maar ja, ik moet weer eens aan de strips...
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 09 Jan 2014 21:29

Nee, Corentin is meer uit de tijd van Willy Vandersteen toen hij zelf nog Suske & Wiske tekende. Vijftiger en zestiger jaren.

LiseGijbels
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 21 Dec 2012 14:21

Postby LiseGijbels » 10 Jan 2014 07:29

prrachtig <3 mijn bewondering voor je werk blijft maar stijgen, he ziet er echt geweldig uit (deze meid heeft een nieuw groot voorbeeld erbij)

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 13 Sep 2014 18:48

Update'je over Larus de Zeemeeuw...Hij heeft een "wreed accident" gehad zoals we hier zeggen, maar daarover later meer. Maar ik heb eindelijk tijd gevonden om zijn backpiece af te maken.


Image
Allemaal leuk en aardig, maar toen ik hem weer in elkaar zette bleek er een onderarm te ontbreken! Oh shit...Blijkbaar ergens in de verbouwing van deze kamer verdwenen...
Dus wat doe je dan? Je geeft de arme stakker een prothese. Ik heb hier eens over nagedacht, Steampunk is een populaire stijl voor dit soort zaken, en dat is nou juist wat ik niet wilde doen. Ik wilde iets meer organisch, met synthetische spieren en een beetje Art Nouveau. Alsof je teruggaat naar Rivendell, 1000 jaar na "LOTR"- nog steeds de zelfde elfen, maar nu bouwen ze ruimteschepen. Of zo iets. :D

Image
Nog niet helemaal definitief, ik vind de hand geslaagd, maar de onderarm ga ik over doen- het moet eleganter.
Gemaakt met een stukje aluminium buis als kern, met daaromheen premo sculpey 5310/transparent. Dit spul is veel te stug om mee te werken, dus ik ga dit nog eens doen met fimo transparant. De donkere kleur is Cernit 058/bronze. Hierop heb ik fimo's goudkleurig poeder gebruikt.
En verder messing c-strip voor de vingers en messing draad en strip.
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

Dream-Baby
SD13
SD13
Posts: 659
Joined: 09 Oct 2013 23:35

Postby Dream-Baby » 13 Sep 2014 19:20

Prachtig gemaakt. :}
At home; Peter Hatter , Sarah Hatter , Perri Winkle, Bou Winkle , Addy Yount, Cleà Yount, Duncan James en Charlie Hatter

Margo
MSD
MSD
Posts: 154
Joined: 25 Sep 2011 19:12

Postby Margo » 14 Sep 2014 11:25

Mooie zeemeeuw <3 en wat een mooie oplossing heb je gevonden voor zijn onderarm. Ziet er goed uit!
Mijn Resinsoul BJD's :
Maya (1/6 Bei)
Lizzie (1/4 Li; grey skin)
Judy en Tristan (1/4 Ian en Wu)
Farla (1/3 Ai; green skin)

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 14 Sep 2014 12:37

Holy crap! Dat is gaaf gedaan! ! :shock: de lichte tats staan prachtig op zijn donkere tan en die onderarm...hnnn <3
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 05 Jan 2015 16:21

I made Larus a new head.
Image
Image
Image

Much better color match with the body, and slightly smaller and narrower. Hope you like it :D
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 05 Jan 2015 21:10

wauwie.. <3
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest