Larus, een zelfgemaakt hoofd op een Mirodoll lijf

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Larus, een zelfgemaakt hoofd op een Mirodoll lijf

Postby Elwing » 01 Jan 2014 18:10

Is ze weer! Ik heb eind September een 60cm boy besteld bij Miro, met huidskleur dark chocolate. Een goede deal, 97€ voor de pop en uiteindelijk was ik €124.89 kwijt, inclusief verzendkosten. De douane deed niet moeilijk, ik had hem binnen twee maanden, dus hele goede ervaring.

Ik heb mijzelf verteld dat alle waar naar zijn geld is, en bovendien was ik gewaarschuwd voor ongelijkmatigheid bij donkere kleuren resin. En er waren inderdaad wel wat problemen met deze pop. De kleur is duidelijk lichter op de schouders. De poseerbaarheid was heel slecht, de pop was te los gestringd en de enkels waren onstabiel, zodat hij niet kon staan.

Een echt ontwerpprobleem bij deze pop zijn de handen en onderarmen. de "ball" boven op de handen is ovaal in doorsnede, en het gat in de onderarm is eveneens ovaal, en daarom hebben de handen maar twee standen: 0 graden en 180 graden.

Dus, werk aan de winkel!
Het probleem met de handen heb ik als volgt opgelost:

Image

Ik heb de hand balls geschuurd tot de rondom rond zijn, en de "socket"zo ver mogelijk rond uitgedremeld, en opgevuld met Apoxie Sculpt. En violà! Probleem verholpen.

Image

Daarna heb ik een stukje donker bruin leer gebruikt om de gewrichten te sueden, en het elastiek stevig aangetrokken. Hij kan mooi staan nu.

Image

En omdat ik me op tweede kerstdag verveelde ben ik aan de slag gegaan met een aquarelpotlood en een beetje acrylverf.

Image

Tot zo ver! :D
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 01 Jan 2014 18:16

wow het ziet er nu al prachtig uit!!
ik krijg binnenkort ook een Mirodoll lijf binnen.
zijn er nog andere manieren om de pols en enkel problemen op te lossen?
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 01 Jan 2014 18:45

Die armen/handen zien er erg mooi uit met de tattoo's. Mooie fijne lijnen. Doe je het hele lichaam of blijft het bij de armen?

Dat slappe stringen doen veel companys. Volgens mij oa om transportschade te voorkomen.

Het handprobleem is wel goed opgelost.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 01 Jan 2014 18:57

Nu, ik ben van plan veel kleding te voorzien, dus het heeft niet veel zin om alles te doen. Maar misschien later.
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 01 Jan 2014 19:33

De armen zijn ontzettend mooi geworden!
~*~*~ At home: Senra (MNF Rheia) and Hanna (LTF Chloe)~*~*~

LiseGijbels
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 21 Dec 2012 14:21

Postby LiseGijbels » 01 Jan 2014 19:41

wow die armen zijn echte kunstwerkjes :shock: ik bewonder dit enorm <3

[E]
MSD
MSD
Posts: 182
Joined: 16 Dec 2008 00:21
Location: [A]

Postby [E] » 01 Jan 2014 20:38

Heel erg mooi! ^_^
Ik ben benieuwd naar het hoofd dat er nog gaat komen! :)

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 01 Jan 2014 20:43

Larus is de familie van de grote zeemeeuwen. Vandaar de vogel op de linkerarm. Op de rechterarm heb ik in Tolkien's runenschrift geschreven "Larus painted by Elwing in december MMXIII". Ik stel mij voor dat hij een huidenwisselaar is- een man die soms een meeuw is, of een meeuw die soms een man is! Natuurlijk heeft hij wat magie nodig- zomaar van een blote meeuw in een blote man veranderen is niet zo sociaal aanvaardbaar. Hij heeft toverspreuken die zijn kleding doen gaan en komen, en al zijn spullen, zoals zijn zwaard! Want meeuwen laten niet over zich lopen. En allemaal onder handbereik, natuurlijk.
Dus er zit systeem in deze chaos, al snap ik het zelf niet, want ik ben maar een gewone sterveling.
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

Dream-Baby
SD13
SD13
Posts: 659
Joined: 09 Oct 2013 23:35

Postby Dream-Baby » 02 Jan 2014 02:21

Zo mooi gedaan. :}
At home; Peter Hatter , Sarah Hatter , Perri Winkle, Bou Winkle , Addy Yount, Cleà Yount, Duncan James en Charlie Hatter

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 05 Jan 2014 10:12

Hier is het hoofd dan- en het is weer eens niet wat ik er van had gehoopt.
Image
Vooral de ogen zijn creepy. Ze staan te dicht bij elkaar.
Image
Na bakken en schuren en met andere ogen en pruik is het iets minder erg, maar ik denk dat hier nog wel eens een tweede hoofd gaat volgen.
Image

Ik heb geprobeerd om een wat meer realistisch mannengezicht te maken. Dat blijkt veel moeilijker te zijn dan een vrouwengezicht. Faceup is ook lastig- iets te veel verf en hij ziet er uit als een drag queen!
Maar ik heb een begin, en ik kan nu verder met de kleding.
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 05 Jan 2014 13:28

Dit is altijd een moeilijk verhaal om de juiste grofheid van een mannengezicht te maken. Dat is met tekenen ook zo. Als de lijnen ook maar iets te rond worden worden het al snel jongens van 13, 14 jaar die bekend staan om de vrouwelijke lijnen in hun gezicht. Voor een jongen is dat juist weer mooi, voor een man weer niet. Dit is ook de reden waarom ik in de meeste company dolls jongens zie inplaats van mannen.

Je zou eens foto's kunnen gaan bestuderen van acteurs met van die "karakter" koppen zoals bijvoorbeeld Clint Eastwood, John Wayne, Eli Wallach, Danny Trejo, Antonio Banderas en Charles Bronson op hun jongere (30 - 40) leeftijd en iemand als Sean Connery en Lee van Cleef juist weer op wat latere leeftijd.

De mooiste kop van Eli Wallach vind als Tuco in The good, The Bad And The Ugly en als Calvera in The Magnificent Seven.

Wil je het iets minder "krachtig" of "karakter" dan zou je kunnen kijken naar mensen als James Dean, Sean Connery op jongere leeftijd (James Bond tijd), James Coburn, Horst Buchholz, Brad Pitt , Johnny Depp, Dirk Benedict, Orlando Bloom en dan vooral hun begin jaren in de film.

Waarom acteurs?, omdat daar voldoende foto's van zijn te vinden vanuit verschillende camera posities en op verschillende leeftijden.

Het zit hem vaak in kleine details en dat maakt het juist zo moeilijk. In het algemeen (natuurlijk moeten we de uitzonderingen even vergeten) staan de ogen van een man wat verder uit elkaar dan die van een vrouw. Ook is de kin breder en minder spits en is de afstand tussen de neus en de bovenlip groter dan die van een vrouw. Bekijk dit is verhoudingen, niet in ware afstand, cm, mm.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 05 Jan 2014 15:50

ik heb voor dit hoofd gekeken naar een aantal heren, waaronder een jonge David Bowie die niet noodzakelijk de meest masculine kop had.
Ik zou ook veel kleinere ogen moeten gebruiken. Uiteindelijk denk ik dat 100% realisme niet iets is om naar te streven in een pop, maar het is niet eenvoudig om de juiste balans te vinden.

Dit schilderij kwam ook voorbij, gewoon voor de sfeer.
Image
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 05 Jan 2014 16:26

Ik denk dat Silk van Freakstyle de enige is die ik ooit een geloofwaardig en mooi mannengezicht voor een BJD heb zien maken. Veel respect daarvoor, veel moeilijker dan een vrouw of jongen, inderdaad. Ik denk niet dat ik dat in mij heb, ik zou al tevreden zijn met een opgeschoten jongeling, op het moment :D
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Postby Jana » 05 Jan 2014 18:26

Kunnen we daar een ding van maken, schilderijen gewoon voor de sfeer? :D

Hoewel ik het met je eens ben dat hij er misschien wat mannelijker uit zou kunnen zien, vind ik het moeilijk te zeggen waar dat aan ligt. Als ik goed kijk zou ik zeggen dat het misschien aan zijn wangen/jukbeenderen ligt?

Dream-Baby
SD13
SD13
Posts: 659
Joined: 09 Oct 2013 23:35

Postby Dream-Baby » 05 Jan 2014 18:46

Mag ik zeggen dat het manelijk genoeg is om er een man in te herkennen.
Vergeet niet mannen komen ook in alle vormen en maten. :}
Plus ik ken een man die er precies zo uit ziet. :D
At home; Peter Hatter , Sarah Hatter , Perri Winkle, Bou Winkle , Addy Yount, Cleà Yount, Duncan James en Charlie Hatter


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest