Hallo, mijn eerste bjd, nou ja soort van :)

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 08 Apr 2015 17:32

Je hebt in elk been een lus elastiek (dubbele lus dus), die lopen via de torso naar het gat in de nek waar je een S-haak in het elastiek haakt, die in het hoofd klem wordt gezet (er zit een sleuf onderin het hoofd waar de S-haak doorheen past, dan draai je hem een kwartslag en kan hij niet meer door de sleuf, meestal zit er dan een groef waar hij in valt). Aan de lus die onderaan uit elk onderbeen steekt, haak je de voetjes. Het elastiek is dus gespannen tussen de voeten en het hoofd, maar door het strakker te trekken (en dan een knoopje te leggen) kun je het op spanning brengen als het net iets te lang is om de pop goed strak te houden. De armen zitten aan elkaar vast met een enkele lus, waardoor er ook uit elk polsje een lusje steekt waar een haakje in kan grijpen.
Deze tutorial met foto's legt het heel goed uit: http://kagen-no-tsuki.deviantart.com/ar ... -149336992

Edit: Zo te zien is jouw elastiek ook vrij dun voor de grootte van je pop, met dikker elastiek is het makkelijker om de pop goed strak te spannen!
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

fierox
Tiny
Tiny
Posts: 25
Joined: 05 Apr 2015 02:48
Location: Rotterdam

Postby fierox » 10 Apr 2015 02:38

Bedankt, dat is een mooie handleiding! Met alle bjd info ga ik proberen een tweede te maken, ik zit toch te wachten tot ik haar geschilderd terug krijg.
Ditmaal wat meer een fantasy creature, denk in 1/4 schaal. Moet uiteindelijk lekker vreemd worden maar wel met een eigen persoonlijkheidje :)
Kijken of dit lukt op de bjd manier qua joints!
Een eerste opzet heb ik al wat ik langzaam verder uitwerk. Ben nu vooral aan het kijken waar de joints komen, waar stop ik het punt waar de rotatie zit en hoeveel graden rotatie wil ik ongeveer en hou ik alle kieren zo klein mogelijk. Lastig, vanaf een scherm krijg je er toch veel minder een gevoel bij dan wanneer je het in de hand houd.

Haar been (digitigrade)
Image

fierox
Tiny
Tiny
Posts: 25
Joined: 05 Apr 2015 02:48
Location: Rotterdam

Postby fierox » 19 Apr 2015 05:07

Update op mijn tweede figuurtje, zoals ik al zei het moest een wat aparte creature worden. Beetje een aqua/alien idee. Misschien ben ik op sommige punten iets te ver doorgeschoten.. Nou ja ik zie wel hoe het er straks geprint uitziet en het tastbaar is.
Ben ook benieuwd wat jullie van bijvoorbeeld de plaats van gewrichten vinden?
De basis staat wel zo'n beetje, als ik het zo hou dan kan ik alles afmaken (de gewrichten, alles dubbelzijdig/hol maken, etc).

Tips, hoor het graag!

Image

Image

Image

Image

Bewegingsruimte van de benen:

Image

Image

Image

User avatar
amariexx
MSD
MSD
Posts: 142
Joined: 08 Jan 2013 21:16
Location: Den Bosch

Postby amariexx » 19 Apr 2015 05:21

Ik vind haar echt fantastisch! :D Ik ben benieuwd hoe ze er uiteindelijk uitziet en hoe ze poseert =3
@Home: Ridley, Lena, Misha, Lucien, Koda, Liza, Gideon, Noah, Vincent, Oliver, Charlotte, Willow, Miloh, Regina, Pandora, Victoria, Sammy, Ivicha

fierox
Tiny
Tiny
Posts: 25
Joined: 05 Apr 2015 02:48
Location: Rotterdam

Postby fierox » 20 May 2015 03:00

Bedankt, ik ook :P

Inmiddels heb ik alle gewrichten af, nu even kijken of ik nog blij ben met de rotatie mogelijkheden en hoe ik verder moet. Nu nog even goed nadenken over hoe groot ze moet gaan worden.
Begint aardig op te schieten dus ik kan nu zo'n beetje beginnen met het uitzoeken van een paar glazen ogen, yesss!

Tips? ik hoor het graag :)
Image

Grote versie van de afbeelding: http://orig05.deviantart.net/9453/f/201 ... 8u0gl6.jpg

Dream-Baby
SD13
SD13
Posts: 659
Joined: 09 Oct 2013 23:35

Postby Dream-Baby » 20 May 2015 12:38

Mag ik zeggen dat ik deze helemaal phenomenal vind. :}
At home; Peter Hatter , Sarah Hatter , Perri Winkle, Bou Winkle , Addy Yount, Cleà Yount, Duncan James en Charlie Hatter

fierox
Tiny
Tiny
Posts: 25
Joined: 05 Apr 2015 02:48
Location: Rotterdam

Postby fierox » 21 May 2015 03:11

Haha dat mag :P Thx!
Ben nu de inkepingen in de gewrichten aan het maken en ga daarna aan de oogkassen beginnen. Schiet lekker op :)

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 21 May 2015 09:58

Ze is echt prachtig! Ben heel benieuwd hoe de balans zal zijn als ze gestringd is. Ga je haar ook verkopen, of is ze alleen voor jezelf?
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

fierox
Tiny
Tiny
Posts: 25
Joined: 05 Apr 2015 02:48
Location: Rotterdam

Postby fierox » 21 May 2015 18:42

Ja ik ook! Toch wel de bedoeling dat ze zelf goed kan staan dus ik hoop dat dat gaat lukken, zeker met dit type benen.
Ik maak er in ieder geval een voor mijzelf :) Mocht er meer interesse zijn dan is dat natuurlijk super en kijk ik graag naar de mogelijkheden. Eentje extra of zo kan ik altijd zelf printen. Het beste zijn resin kopieën (minder breekbaar en al snel goedkoper) maar daar ben ik zelf niet zo goed in.
Ach eerst maar eens afmaken! Nieuwe materialen besteld voor de printer dus ik kan binnenkort beginnen :)

miesaas
YoSD
YoSD
Posts: 92
Joined: 18 Sep 2011 19:03

Postby miesaas » 26 May 2015 22:15

W-A-U-W. Gewoon wauw!

Ik ben een grote sci-fi liefhebber en die alien-creature....:squee:
I want to see more...moooooooore!!!

eefc0re
SD13
SD13
Posts: 727
Joined: 13 Feb 2013 11:00

Postby eefc0re » 27 May 2015 00:31

Whooooooo :shock: i'm hooked on your dolls <3 zo uniek, zo geweldig :dance:
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

fierox
Tiny
Tiny
Posts: 25
Joined: 05 Apr 2015 02:48
Location: Rotterdam

Postby fierox » 01 Jun 2015 03:20

Bedankt hoor! Ik ben vooral bezig met de binnenkant dus heb nog niet echt iets bijzonders te laten zien. Toch altijd meer tweaken dan ik dacht. In het plaatje hieronder alvast de plaats waar ik het gezicht en hoofd in tweeën breek. De zichtbaarheid van de kier tussen de twee wordt nog kleiner btw.
Knoop eindelijk doorgehakt, alien wordt ongeveer 45 cm hoog met de gebogen benen (de normale staande pose). Zou dus goed over 50 cm moeten zijn met de benen gestrekt. Nog steeds aan het zoeken naar goede alien ogen, maat 12mm.
Dus als iemand nog een tip heeft? :D

Image

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 01 Jun 2015 10:13

Ik ben zelf dol op Ersa Flora oogjes, www.ersaflora.com. De categorie cat/beast lijkt me het meest geschikt voor een alien :)
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

Widu
SD
SD
Posts: 281
Joined: 29 Aug 2013 11:56
Location: Leeuwarden

Postby Widu » 01 Jun 2015 14:36

EF heeft ook ogen zonder pupil, daar zitten ook hele mooie tussen.

fierox
Tiny
Tiny
Posts: 25
Joined: 05 Apr 2015 02:48
Location: Rotterdam

Postby fierox » 01 Jun 2015 17:10

Wow bedankt voor de tip! Ze hebben zeker een hoop keuze daar, en ook nog eens een sale op ogen :D
Heb tot nu toe alleen glazen ogen gezien. Glas geeft toch wel een mooie reflectie en wat diepte. Zijn andere materialen net zo mooi?
Maar ga zeker een gokje wagen, bedankt :)


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests