bjd project na 2 jaar weer hervat

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Shiza
Tiny
Tiny
Posts: 42
Joined: 09 Mar 2009 19:15
Location: Hoogeveen

Postby Shiza » 25 Mar 2009 13:39

ok frustratie heeft weer toegeslagen :x heb weer wat kapot gemaakt......zucht
had gewacht om haar gerepareerde voet te laten drogen zodat ik haar volledig op kon spannen met elastiek. Dat ging allemaal goed tot ik ging proberen om haar in allerlei poses te zetten, nu is de binnenkant van de kom aan haar kuit gebroken(weet niet hoe ik het anders uit moet leggen, de kom en de bol van het gewricht dat bedoel ik)Dus dat wordt weer ff wat meer vertraging, ik ga binnenkort wel alvast handjes en misschien nieuwe voetjes maken (deze zijn wat te klein)
ok ff wat foto'tjes, ik heb haar wel floppy opgespannen was best ff gedoetje om haar staand te krijgen. Ik vraag me wel af hoe andere bjd's te hanteren zijn of dat allemaal heel gemakkelijk gaat, ik heb namelijk nog nooit een andere bjd in mn handen gehad alleen maar op foto's gezien.
In iedergeval doe ik mn best om haar een beetje poseerbaar te maken :)
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
Image
Hierna kwam de kat binnen en die vond dat ze wel leuke elastiekjes aan haar benen had :oops: dus dat was einde oefening :ouch:
ik heb pas bij luts een string puller besteld dus hoop ik dat ik dat binnenkort niet meer hoef te doen met kleine elastiekjes

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2236
Joined: 11 Nov 2007 20:48
Location: Beverwijk
Contact:

Postby VelvetBat » 25 Mar 2009 20:51

Ik vind het echt ontzettend gaaf!
Het lichaam ziet er erg mooi en goed poseerbaar uit. :D
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

schoenveter
SD16
SD16
Posts: 915
Joined: 08 Jan 2008 17:42

Postby schoenveter » 25 Mar 2009 20:58

Wowowow.
Mooi gedaan!
Ga je der ook in resin gieten btw?

Ze is wel een beetje te wespentaille voor mij, maar het is dan ook niet mijn pop ;)

Shiza
Tiny
Tiny
Posts: 42
Joined: 09 Mar 2009 19:15
Location: Hoogeveen

Postby Shiza » 25 Mar 2009 22:17

dank jullie <3 en ja het is de bedoeling dat ik ook haar lijf in resin ga gieten al duurt dat nog wel even vanwege afwerking en vanwege de dure siliconen rubber voor de mallen(mag daar nog well ff flink voor aan het sparen dat is zo een paar honderd euro) en over de taille dat is een kwestie van smaak ;) ik vind haar mooi met deze taille al zou ik er nog wel wat aan veranderen vanwege afwerking maar echt veel breder wordt die echt niet.

Amaris
Hound
Hound
Posts: 1162
Joined: 20 Oct 2007 18:37

Postby Amaris » 25 Mar 2009 22:52

Ze poseert erg goed naar mijn idee, die houdingen kunnen mijn meiden niet in ieder geval. Maar die zijn ook maar single jointed ^^

Wat me wel opviel bij de laatste foto is dat haar waistjoint niet goed lijkt aan te sluiten in haar heupstuk. Er zit hier een zwarte rand. Het kan door de foto komen hoor, maar het viel gewoon op dus dacht ik meld het ff.

Maar ziet er erg goed uit. ben benieuwd naar de handjes. En tip voor die, als referentie kun je dan misschien goed de luts handjes gebruiken aangezien die toch wel errug mooi zijn XD

Shiza
Tiny
Tiny
Posts: 42
Joined: 09 Mar 2009 19:15
Location: Hoogeveen

Postby Shiza » 25 Mar 2009 23:01

Dat heb je helemaal goed gezien :) ik heb m een stuk afgebroken om m verder naar achteren te zetten voor beter evenwicht en nog geen tijd gehad om m weer op te bouwen, haha de achter kant van de waistjoint is echt "a mess "maar er komt verandering in dat beloof ik ;)
En ik heb ook de handjes van luts bekeken, erg mooi inderdaad, ik zoek verschillende sites af als ik dan iets moois zie sla ik het plaatje op in een mapje "inspiratie bjd" voor referentie voor later, bedankt voor de tip :)
Als ik de handjes gemaakt heb post ik wel een foto

Amaris
Hound
Hound
Posts: 1162
Joined: 20 Oct 2007 18:37

Postby Amaris » 25 Mar 2009 23:56

Ah, vandaar! Makes sense dan ^^

Nou, ik kijk uit naar de handjes dadelijk :D

Shiza
Tiny
Tiny
Posts: 42
Joined: 09 Mar 2009 19:15
Location: Hoogeveen

Postby Shiza » 26 Mar 2009 17:24

ok vandaag bezig geweest met een handje(de ander moet nog komen), ik had er eerst een zover dat hij kon drogen maar dat handje bleek te klein te zijn :x Dus ik nog een proberen te maken maar dat werd gewoon helemaal niks dus die had ik weer tot klei bal gemaakt daarna nog een keer proberen en nu ben ik redelijk tevreden, de details moeten nog komen (nagels etc)maar ik laat het nu eerst even drogen.
ImageImage

User avatar
teenage-angel
SD16
SD16
Posts: 944
Joined: 02 Dec 2008 00:17
Location: voorschoten

Postby teenage-angel » 26 Mar 2009 18:07

:shock: hier heb ik geen woorden voor (helemaal onder de indruk) :tea:
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

LautjeLollipop^^
SD13
SD13
Posts: 640
Joined: 30 Nov 2008 21:17
Location: Hank NB
Contact:

Postby LautjeLollipop^^ » 26 Mar 2009 19:51

WoW!!! Echt kei vet!!! Zo super goed gedaan!!! Ben echt benieuwd als ze af is!!! <3
Thuis: DM Banji "Luna"
DM Kid Pado Broken Ice Tears "Lima"
BC Brava Bambi "Lex"
BC Ping Ping "Lucifer"

The trees are now turning from green to gold
And the sun is now fading
I wish I could hold you closer

Shiza
Tiny
Tiny
Posts: 42
Joined: 09 Mar 2009 19:15
Location: Hoogeveen

Postby Shiza » 26 Mar 2009 19:54

heel erg bedankt voor de reacties^^, mijn dag is weer goed <3

.Rooz
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 3180
Joined: 27 Aug 2008 16:53
Location: Vierlingsbeek

Postby .Rooz » 27 Mar 2009 18:41

het ziet er echt al heel goed uit echt mooi ^^

Amaris
Hound
Hound
Posts: 1162
Joined: 20 Oct 2007 18:37

Postby Amaris » 27 Mar 2009 18:55

wow, heel gaaf zeg!

ga je het andere handje ook vlak maken of meer de vingers in een dynamische houding?

Shiza
Tiny
Tiny
Posts: 42
Joined: 09 Mar 2009 19:15
Location: Hoogeveen

Postby Shiza » 27 Mar 2009 19:34

dank je ik ben blij dat jullie het mooi vinden :D , de bedoeling is dat het andere handje een meer dynamische houding krijgt anders wordt het saai naar mijn mening , welke houding weet ik nog niet(als het handje nog zacht is druk ik er wel een houding in dan kijk wel of ik het mooi vind).
ik denk dat ik daar van het weekend aan ga werken als die klaar is post ik wel weer^^

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2236
Joined: 11 Nov 2007 20:48
Location: Beverwijk
Contact:

Postby VelvetBat » 28 Mar 2009 11:03

Het handje ziet er erg mooi uit!
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest