Pandora Dolls - Les Petites

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

silke
YoSD
YoSD
Posts: 69
Joined: 16 Dec 2008 14:04

Pandora Dolls - Les Petites

Postby silke » 19 Dec 2010 17:23

Ik ben vanplan mijn eerste doll line uit te brengen.
Ze is 16 centimeter (ongeveer 1/12 schaal) en zal 3 verschillende facesculpts krijgen.

Hier enkele foto's waneer ik haar net voor het eerst in elkaar heb gezet om haar gewrichten te testen:

http://www.flickr.com/photos/54064237@N05/5270417635/
http://www.flickr.com/photos/54064237@N05/5271026384/

Ondertussen heb ik haar gewrichten verbeterd en heeft ze al een 1ste laag primer gekregen.
Daar heb ik geen foto's van omdat ze in stukjes ligt. :blush:

Wat is jullie mening, zou ik haar (in resin gegoten) kunnen verkopen?

CherryBlossom
MSD
MSD
Posts: 247
Joined: 15 Oct 2010 20:51
Location: België

Postby CherryBlossom » 14 Jan 2011 17:31

Ze is leuk. Ik vind enkel der bovenste buste (nuja waar de borsten zich bevinden zeg maar) nogal smal en onnatuurlijk lijken. Dat gedeelte is normaal iets breder en hiertegenover lijken de heupen mij wel erg breed ^-^. Nuja kan ook met smaak te maken hebben natuurlijk.

Verder vind ik haar er erg aardig uitzien.

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 14 Jan 2011 18:01

ik vind haar er goed uitzien ^^ Inderdaad wat Cherry al zegt, haar chest lijkt wat te dun, misschien haar borsten wat groter zou t al natuurlijker kunnen laten uitzien.

ixupi
MSD
MSD
Posts: 174
Joined: 04 Mar 2009 18:52
Location: Winterswijk
Contact:

Postby ixupi » 14 Jan 2011 18:32

Ik vind die aparte vorm wel bijzonder, beetje alien, vind ik mooi. Ik vind haar gezicht ook heel mooi, maar ik knap een beetje af op de oren, voor zover ik kan zien.

Ik zou best overwegen haar te kopen in resin. ^.^
At Home: Fable (CD Om), Kurt (RS Gang), Trevor (DZ Reiko boy)

Rosered
SD
SD
Posts: 373
Joined: 06 Sep 2007 17:34
Location: Ouderkerk

Postby Rosered » 14 Jan 2011 19:06

Ik vind het juist mooi de brede heupen en smalle borst. Het is een soort stijl net als een tekenstijl bijv. :)
Je kunt haar zeker wel verkopen, ziet er goed uit. Ik ben benieuwd hoe het gezichtje verder wordt en haar oren mogen idd nog wat meer afwerking.
London // Dresden // Dublin // Goggles // Madeline // Melodi // Berry // Gum // Dresje // Asha // Kira
~Deviantart~

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2265
Joined: 05 Sep 2007 22:36
Location: Belgenland

Postby dreamfairy » 15 Jan 2011 00:45

ik vind het er welf tof en goed uitzien! ik zou alleen de borst iets groter maken, maar verder wouwwwwww <3
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

User avatar
Soft_Poison
Hound
Hound
Posts: 1337
Joined: 29 Sep 2008 19:43
Location: Papendrecht

Postby Soft_Poison » 15 Jan 2011 09:14

zoow wow. Dat is knap! Ik vind haar erg mooi. Ik vind haar smalle borst en brede heupen ook erg mooi. Ook een bijzonder gezichtjes heeft ze. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe ze eruit ziet in resin :D
Benji (Soom Dia boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)

silke
YoSD
YoSD
Posts: 69
Joined: 16 Dec 2008 14:04

Postby silke » 15 Jan 2011 09:33

danku voor de reacties

ze is inderdaad zeer stylistish gemaakt (en bedoeld) en zal dus ook zo blijven.
de headmold die ze op de vorige foto's heeft is inmiddels al afgevoerd en zal opnieuw geboetseerd worden wegens symetrieproblemen. de andere headmold (joorin) is wel al klaar en zal als eerste worden gecast.

http://pandora-dolls.webs.com/apps/phot ... =110647728
http://pandora-dolls.webs.com/apps/phot ... =110647720

Enid
MSD
MSD
Posts: 133
Joined: 27 Oct 2007 22:58
Location: Zwolle
Contact:

Postby Enid » 17 Jan 2011 00:12

Erg mooie doll heb je gemaakt! Mooie heupen heeft ze.
Mag ik vragen welke klei heb je gebruikt?
Wat voor resin ga je gebruiken om je doll mee te gieten.
Ik heb altijd last van luchtbellen, een rare chemische reactie in mijn resin.

silke
YoSD
YoSD
Posts: 69
Joined: 16 Dec 2008 14:04

Postby silke » 17 Jan 2011 19:01

Erg mooie doll heb je gemaakt! Mooie heupen heeft ze.
Mag ik vragen welke klei heb je gebruikt?
Wat voor resin ga je gebruiken om je doll mee te gieten.
Ik heb altijd last van luchtbellen, een rare chemische reactie in mijn resin.
Ik gebruik sculpy livingdoll.
Ik ga gewoon polyurethaan met pigmenten gebruiken,
die luchtbellen zijn misschien doordat de ruimte te vochtig was.
Ik gebruik ook een drukketel, van luchtbellen zal ik dus weinig last hebben. :)

Elaisa
SD16
SD16
Posts: 915
Joined: 27 Oct 2007 21:45
Location: S'-Gravenzande

Postby Elaisa » 17 Jan 2011 19:17

Wat ziet dat er leuk uit zeg!

Tot nu toe is het topic me een beetje ontgaan, maar Wauw dat is leuk.

Ik vind het hoofdje met de puntoren juist wel wat hebben.

Nu jah maar even nieuwschierig afwachten tot de eerste helemaal af is :)
Home: Haplo -DS , Cychwynn -IH , Sentinial -MD , Aithne -FL , Branea -Soom , Josephine -DZ , Twiddy -FL, Oisín -Soom, Merlix-Soom, Lavanya- Soom, Oreo- AE, Anúna- DOD, Sahira- FL, Dhakiya- IH, Dollshe Husky, Hound and Bernard heads

Enid
MSD
MSD
Posts: 133
Joined: 27 Oct 2007 22:58
Location: Zwolle
Contact:

Postby Enid » 17 Jan 2011 19:25

Dat is slim ^^
Ik denk zelf ook dat het misschien aan een vochtige ruimte ligt.
Ik heb namelijk al met vacuüm gewerkt en de mallen in de magnetron gedaan om de vocht er uit de mallen te halen. Beetje jammer, misschien is een druk ketel toch ook iets wat ik moet overwegen.

silke
YoSD
YoSD
Posts: 69
Joined: 16 Dec 2008 14:04

Postby silke » 21 Jan 2011 20:07

Dat is slim ^^
Ik denk zelf ook dat het misschien aan een vochtige ruimte ligt.
Ik heb namelijk al met vacuüm gewerkt en de mallen in de magnetron gedaan om de vocht er uit de mallen te halen. Beetje jammer, misschien is een druk ketel toch ook iets wat ik moet overwegen.
het is echt de moeite waard!. ik stond er eerst ook een beetje critisc tegenover maar toen zag ik een filmpje op youtube waarin ze mallen in een drukketel met een raampje steken en je zag echt hoe de resin erin geperst werd. het was zelfs zo erg dat het hele ding onder de resin gespat was aan de binnenkant. mijn vader (die een goede lasser is) heeft met een oude kompresssorketel een drukketel voor me gemaakt die tot een druk van 7 bar kan opgevoerd worden zonder problemen (wat dus voldoende is aangezien silicone = 5bar e resin = 3-4 bar) dus ja, het is eigenlijk redelijk onontbeerlijk om zo'n ding te hebben wil je in staat zijn professionele casts te kunnen maken. maak echter niet de fout die ik heb gemaakt en zorg dat je er een voldoende grote koopt. ik ben nu nl bezig met een 1/2 schaal doll en ik zit al met problemen voor zijn chestplate :blush: )

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 26 Jan 2011 19:34

Heel gaaf! Zoals anderen al gezegd hebben, geen standaardmodel om te zien, maar aangezien iedereen voor iets anders valt in een doll, denk ik dat ze wel succes zal hebben.
:)
Silke heeft gelijk, als je echt op de profi toer wilt gaan en zeker wilt weten dat je geen bubbels in je resin krijgt, kun je beter investeren in een drukketel. Als je het eerst eens wilt proberen voor je er één aanschaft, kun je misschien eens polsen bij een kunstacademie bij jou in de buurt: Waarschijnlijk hebben ze wel zoiets in hun plastic werkplaats en mag je die best een keer proberen (onder begeleiding, uiteraard). Gewoon je liefste glimlach opzetten en laten zien hoe wonderbaarlijk creatief je bent en hoe geweldig ze dat zouden steunen door je te helpen
;)
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

jolien
Tiny
Tiny
Posts: 36
Joined: 11 Nov 2009 12:24
Location: koksijde, belgië

Postby jolien » 01 Feb 2011 17:35

Heel gaaf! Zoals anderen al gezegd hebben, geen standaardmodel om te zien, maar aangezien iedereen voor iets anders valt in een doll, denk ik dat ze wel succes zal hebben.
:)
Silke heeft gelijk, als je echt op de profi toer wilt gaan en zeker wilt weten dat je geen bubbels in je resin krijgt, kun je beter investeren in een drukketel. Als je het eerst eens wilt proberen voor je er één aanschaft, kun je misschien eens polsen bij een kunstacademie bij jou in de buurt: Waarschijnlijk hebben ze wel zoiets in hun plastic werkplaats en mag je die best een keer proberen (onder begeleiding, uiteraard). Gewoon je liefste glimlach opzetten en laten zien hoe wonderbaarlijk creatief je bent en hoe geweldig ze dat zouden steunen door je te helpen
;)
oeh... nu voel ik me slim... :blush:


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 1 guest