Original BJD sculpt Luna the Elf

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 24 Mar 2011 19:51

Ik was van plan lego te gaan gebruiken om de mal in te gieten ^_^
Schijnt erg stevig te zijn en je kunt de mal makkelijk uit de behuizing verwijderen zodra de siliconen uitgehard zijn.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 24 Mar 2011 20:26

Ik was van plan lego te gaan gebruiken om de mal in te gieten ^_^
Schijnt erg stevig te zijn en je kunt de mal makkelijk uit de behuizing verwijderen zodra de siliconen uitgehard zijn.
Dat werkt inderdaad goed :) Alleen voor heel grote of hele kleine mallen kun je beter gewoon iets van klei bouwen ofzo. Een stukje flexibel plastic "oprollen" (omvouwen is ook niet helemaal het goede woord) en vastplakken met stevige tape en dan om je model heen in de klei drukken (neem toch aan dat je iets klei-achtigs gebruikt om je model mee "in te bedden" zoals dat heet).

Maar dit is puur voor het gieten van de mal hè? Met die steunkappen bedoelde ik iets anders... Da's voor tijdens het gieten van de poppenonderdelen IN de mal...
Even polsen of we het allebei goed begrepen hebben... :blush:
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Moonzzz
SD
SD
Posts: 437
Joined: 18 Feb 2011 20:48
Location: Arnhem

Postby Moonzzz » 24 Mar 2011 23:46

ik ben zelf wat meer van de blij kijkende dolls.
maar ze is echt zoooo mooi ik doe het je niet na hoor!! <3

User avatar
EprilDiva
MSD
MSD
Posts: 121
Joined: 15 May 2011 15:34
Location: Leeuwarden

Postby EprilDiva » 12 Jun 2011 17:09

Wauw.. zo prachtig! Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien wanneer ze in resin is gegoten!
@ Home: DollLeaves Flora, DollLeaves male Lilith, DollLeaves Ada, Dollzone Dragongirl, Fairyland Pukipuki Winking Sugar
On Layaway: Blue Fairy Jerome

Luneah
Tiny
Tiny
Posts: 5
Joined: 28 Nov 2010 13:14
Location: Brussel (België)

Postby Luneah » 20 Jul 2011 16:52

Heel mooi project ! Doe verder :D

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 08 Nov 2011 17:25

Ik heb in geen tijden meer ge-update, maar ik heb al net zo lang niet meer aan Luna gewerkt.

Ik ben blij dat ik met haar lijf begonnen ben, hoewel ik verkeerd begonnen was met een veel te grote kern. Dus, een boel, schuurwerk moest gebeuren en haar torso is een aantal keer in tweëen gebroken op een plek waar ik geen joint wil maken.

Dat repareer ik later wel. Ik heb de kans gegrepen om de binnenkant van haar torso te verstevigen voordat ik haar weer aan elkaar lijm.

Ik heb nog een laaaaange weg te gaan, maar ik wordt zo gelukkig als ik aan haar werk ^_^

Anyway, dit is de voortgang tot dusverre.
dit is waar ik in April gekomen was:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

En afgelopen zondag heb ik dat veranderd naar dit:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 08 Nov 2011 17:41

Ah, die nieuwe heupen zijn veel mooier, mooiere overgang vanuit het middel. Ook de welving van de buik is heel mooi.
Hou je er wel rekening mee dat als je de kont niet "opsnijdt", de benen niet ver naar achteren kunnen? Met opsnijden van de billen bedoel ik dat de joints deel uit maken van de ronding van de bil, in plaats van erdoor overkapt worden. Van achteren zie je dan een M, je pop heeft nu meer een W.
Als je puur voor de esthetiek gaat is een W wel mooier, maar het belemmert de beweging wel. Of je moet een deuk/groef in de bovenbenen maken, zoals bij deze pop van Enchanted Doll, die duidelijk een W-kont heeft:
Image
Deze, van Islanddoll, heeft een M-vorm (ok, het is geen echte M, maar hij is duidelijk minder rond en bedekkend dan die andere):
Image

Oh en... Hate to bring it, want ik weet dat je daar al moeite mee had gehad, maar... Die schouderbladen kloppen niet. Ze zijn te dik, zeker voor een verder niet gespierde doll...Kijk maar naar de rug van de pop die ernaast ligt. Als je wilt kan ik je mijn sculpting-voorbeeldfoto's sturen, die ik gebruikt heb toen ik Ala maakte. Er zitten een aantal ruggen bij -ik heb ook echt een week lang op de bovenkant van de rug lopen kloten.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 08 Nov 2011 20:49

Bedankt ^_^

Ik weet dat de schouderbladen nog te diep uitgesneden zijn, maar ik kon even niet verder want er kwamen daar ook al scheuren in O_O
Dus, van binnen een heleboel klei erin gesmeerd en nu wachten :P

Volgende keer/keren wil ik werken aan:
- het platter maken van haar heupen van voren, ze zijn een beetje raar rond nog, er zit geen definitie in
- het ronder maken van haar schouderbladen, sleutelbeenderen, nekspieren, middenrif, etc.
- het uitwerken van haar derrière, nu mist er nog een hoop vorm
- het definiëren van haar rug
- armen en benen :P
- borsten (moeten iets kleiner en natuurlijker) en vulva
- goed werkende joints, ik heb nu alleen nog de grof uitgesneden vorm in haar heupkom en iets uitgeholde armgaten
- de vorm van de arm- en heupgaten, die is nog te recht
- lengte van de nek

*en ze is nog lang niet klaar, nog lange niet, nog lange niet*

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 08 Nov 2011 21:05

wanneer je die schouderbladen nog dunner schuurt, wordt ie dan niet erg onstabiel??
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 08 Nov 2011 21:12

volgens mij staat er in de eerste zin dat ze de schouderbladen van binnenaf aan het verstevigen is, wat dus het probleem van fragiele/ dunne schouderbladen weer oplost.

Vind de vorm van het lichaam tot nu al erg mooi. Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, hoe lang het ook nog gaat duren.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 08 Nov 2011 21:18

Hoewel het er wel voor kan zorgen dat je de verhoudingen wat kwijt raakt, is het in mijn ervaring makkelijker om bij de uiteinden te beginnen en naar binnen toe te werken (pols-elleboog-schouder) waar het gewrichten betreft: Je hoeft niet al het hele onderdeel te maken, maar alleen de bal die het gewricht gaat vormen op de juiste maat/in de juiste vorm. Die kun je dan in de klei drukken waar de kap moet komen (balljoint wel even inpakken in cellofaan ofzo, anders zit het straks vast). Heb je automatisch de perfecte vorm.

Je hebt er nog heel wat werk aan, zo te horen :P Vergeet niet op een zeker moment ook gewoon op te houden, hè... Volgende keer beter. Je kent Rikugou en Ala, moet je kijken wat een verschil. Bij Rikugou had ik wel een eeuw door kunnen pielen, maar op een zeker moment heb je van 1 pop ook gewoon genoeg geleerd om het een volgende keer beter te doen.
-Ik pretendeer hier overigens niet de grote poppenmaakexpert te zijn ofzo hoor... Maar mocht je hulp nodig hebben kun je 't altijd vragen. Of aan Dust of Dolls natuurlijk, als die tijd hebben.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Haru
SD
SD
Posts: 446
Joined: 29 Aug 2011 14:01

Postby Haru » 18 Nov 2011 18:37

nieuwschierig hoe ze word C: al enig idee over n skintone en face-up?
vind dr ogen echt mooi :3

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 18 Nov 2011 21:23

Ja, ik dacht in eerste instantie aan een offwhite skin met een zilvertoon en parelmoerglans (maanelf) of volkomen zwart (drow), maar of dat haalbaar is weet ik niet ;)

Qua face-up plan ik nooit iets, het groeit altijd onder mijn handen. Gelukkig kan ik het dan nog wel kopiëren heb ik gaandeweg geleerd ^_^


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests