Aimi (msd doll project)

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Evening
Tiny
Tiny
Posts: 46
Joined: 31 Jul 2010 08:15
Location: zaandam

Postby Evening » 25 Jul 2011 16:15

@Puppit:
Woow, das best wel handig eigenlijk. Hmm, misschien moet ik maar eens gaan kijken of ik dat kan vinden... Een keer proberen kan geen kwaad?
Het is inderdaad wel zo dat de aansluiting bij das klei soms niet goed blijft zitten, wat ik een keer heb geprobeerd is dat plamuurspul ertussen doen als een soort lijm, dat werkt opzich goed.
Ik heb hier nu echt een alienhoofd, ik hoop dat het blijft zitten, ik ga morgen wel even foto's maken =D
at home: aleksis (fairyland mnf shushu)

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 25 Jul 2011 18:48

@Puppit:
Woow, das best wel handig eigenlijk. Hmm, misschien moet ik maar eens gaan kijken of ik dat kan vinden... Een keer proberen kan geen kwaad?
Het is inderdaad wel zo dat de aansluiting bij das klei soms niet goed blijft zitten, wat ik een keer heb geprobeerd is dat plamuurspul ertussen doen als een soort lijm, dat werkt opzich goed.
Ik heb hier nu echt een alienhoofd, ik hoop dat het blijft zitten, ik ga morgen wel even foto's maken =D
Haha succes met je aliën xD Hoofden zijn altijd het lastigst. Hoofden en joints. Vooral als ze moeten kunnen blijven staan. Grr. *traumatische herinneringen*
Die papier mache die ik gebruik heb je van verschillende merken, en eerlijk gezegd heb ik nooit een verschil tussen de dure en de goedkope kunnen ontdekken, dus ik raad je aan gewoon de (in verhouding to de grootte van de zak) goedkoopste te nemen :P
Om ervoor te zorgen dat nieuwe papier-mache goed aan opgedroogde papier-mache hecht, kun je het best het stuk droge papier mache een beetje nat maken en dan eerst een dun laagje nieuwe papier mache er goed tegenaan wrijven/drukken, en dan de rest toevoegen. Dan weet je zeker dat het goed aan elkaar kleeft.
Mocht je nog iets specifieks willen weten kun je me ook PMen als je wilt, anders raakt je topic misschien een beetje vol met knutselbabbels i.p.v. feedback op je werk...
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Evening
Tiny
Tiny
Posts: 46
Joined: 31 Jul 2010 08:15
Location: zaandam

Postby Evening » 27 Jul 2011 08:55

Okee, dan hier mijn alienhoofd:


Ik had eerst het zijaanzicht gemaakt, nog geen hoofd eigenlijk hier:
Image


Toen had ik het opgevuld, het ziet er echt verschrikkelijk uit:
Image
Image


Daarna heb ik wangen, kaak, voorhoofd, etc. meer opgevuld:
Image
Image

Ik smeer de plekken waar klei komt eerst dun in met plamuur uit een tube, daarna doe ik de klei erop en maak ik de randjes glad. Vervolgens ga ik met die plamuur er nog overheen om de randjes een 'smooth' effect te geven. Ik smeer die plamuur er gewoon op met mijn vingers, het is een soort van klei achtig deeg, ik vind het zelf erg prettig om te gebruiken in combinatie met DAS klei. Vooral omdat de aanhechtingen heel sterk worden en omdat je de plamuur makkelijker kan schuren dan de klei.
Ik wil vanmiddag en morgen me gaan richten op de vormen van de wangen en de kaak enzo, als die goed zitten ga ik aan de neus beginnen. Daarna wil ik me op de oren gaan focussen. Ik ben zelf heel slecht in oren, dus dat gaat nog wat worden met mij. De lippen wil ik als laatste doen omdat ik daarvoor dunne strookjes plamuur erop moet doen en een kwartier wachten tot het bijna hard is, dan kan je er het beste mee vormen. Die lippen mogen niet verkeerd gaan dus doe ik die als laatste. Daarna is het schuren en ga ik de headcap maken, en dan van binnen uit de ogen eruit halen. Ik weet niet of mn vader een dremel heeft, ik hoop het eigenlijk van wel. (Anders ben ik denk ik nergens als ik de headcap en oog-gaten wil maken >.<)
at home: aleksis (fairyland mnf shushu)

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 27 Jul 2011 09:27

De neus en kaak steken nu wel een beetje uit vergeleken bij het voorhoofd... Ik weet niet of het je bedoeling was, maar ze heeft nu de vorm van een negroïde type hoofd in plaats van iets kaukasisch.
Zoals het hoofd er nu uitziet, met het bolle neusje, zouden een beetje hangende flaporen wel erg leuk staan denk ik! Kan even niet direct een voorbeeld vinden, ik meen dat Bobobie zulke wel gehad heeft... Van die niet-puntige elfenoren (geen idee of dat een speciale naam heeft)...
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Evening
Tiny
Tiny
Posts: 46
Joined: 31 Jul 2010 08:15
Location: zaandam

Postby Evening » 27 Jul 2011 15:09

Ik moet inderdaad het voorhoofd nog een beetje goed maken, het klopt inderdaad niet helemaal..
En ik kwam er nu net achter dat die foto uit een vage hoek is genomen, waardoor het misschien erger lijkt dan het is. Stupid me :blush:

Ik ga er zometeen nog even aan werken, dan maak ik wel weer foto's =D
at home: aleksis (fairyland mnf shushu)


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests