~*My little hooved fairy from the moon*~

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Rosalisa
YoSD
YoSD
Posts: 80
Joined: 05 Oct 2007 19:22

~*My little hooved fairy from the moon*~

Postby Rosalisa » 31 Oct 2011 22:21

Update;
Lilly is af! bij de pictures afdeling heb ik foto's neergezet.:)
Image

Image
Ik ben Blij!!!



**UPDATE** 12 november
Ze is bijnaaaa af!
Er staan foto's van hoe en waar op pagina twee.
:)

*En weer een nieuwe update!*
Ik was gister begonnen met lilly's hoofdje te boetseren.
Ik had haar gezichtje uitgesteld totdat het lichaam af zou zijn.
Het leek me het allermoeilijkste gedeelte, maar grappig genoeg was het binnen een avond af.
Dus net geschuurd en het ziet er best leuk uit! :)
Ik ben blij dat het zo vlotjes gaat.
Ze is alleen vanmiddag weer gelanceerd door een spasme aan m'n arm.
Haar oren waren kapot maar straks zie je er niets meer van (hoop ik).
Ik ga nu dus pitten, en wat neem ik mee naar m'n slaapkamer?
Juist, boetseerklei.
Soms krijg ik plotseling een idee en kan ik als ik er van wakker word het meteen erop zetten.
Ik ben... klei-verslaafd!

Oké de foto's staan op pagina; 2, hieronder ergens dus.


Laat me weten wat je van haar vind als je zin hebt.
Groetjes,
Rosalisa

*UPDATE*
Hoi hoi,
ik ben net wakker en ga weer lekker verder aan Lily!
(Eerst wilde ik luna, maar bedacht mij omdat het maanwezentje dan een nogal "obvious* naampje zou krijgen ik haar anders moest noemen; zoiets als je konijn Stampertje noemen en dat wil ik niet)

Ik ging zo snel vorig weekend met boetseren.
Maar de maandag daarna was ik nog erger ziek geworden en kreeg ik een "paardemiddel" met als heerlijke bijwerking; Spasmes!
Ik mag geen afwas meer doen (jeej) maar daarintegen liet ik mijn superdure wok-maaltijd door de lucht heen vliegen. *gênant*
Enum, helaas was popje ook gaan 'vliegen".
Ze had overal barsten, dus ik heb met secondelijm en andere klei
haar weer een beetje in elkaar gezet.
Dit is haar vierde hoofdje.:(
Ik hoop dat ze niet weer valt want dan heb ik het even met haar gehad.
Maar voor nu staat ze nog als een huis!

Image

Ik ga vanavond en morgenochtend proberen haar handen en gezichtje glad te scheuren.
O, mijn zusje heeft volgens haar idee de missende tepels erop
geplakt.
Ik laat ze voor de meligheid wel zitten.:P
Dus ik hoop snel weer een foto te maken want ik kan mij voorstellen dat 't nu en raar gezicht is.

Thanks voor het kijken en wederom; opbouwende kritiek is welkom!
Rosalisa


*UPDATE= Bijna alles is geschuurd.
Hey iedereen,
ik heb nu bijna alles geschuurd.
*Pffffff* wat een karwei!
Ik hoop morgen dat alles goed gedroogd is zodat ik haar even in elkaar kan zetten om te kijken of alles redelijk/aansluitend eruit ziet.

Ze word lekker chubby en onprofesioneel.XD
Scheef aan alle kanten, maar goed, mijn ene been is ook langer dan de ander. Het hoeft ook niet perfect van mij.
Misschien dat ik in de toekomst een keer een meisjes-mensje ga maken.
Maar voor nu is ze leuker en nog leuker aan het worden.
1 Slecht nieuwsje; Ik heb haar hoofd laten vallen!!!
Morden tweede poging.

Op naar de foto's;

Image

Image

Advice is still welcome!
Groetjes,
Rosalisa



*UPDATE; lekker ff schuren...
Ik heb vanmiddag het lichaampje en bijbehoren geschuurd.
Ik vind dat op z'n netst gezegd niet-zo-leuk.
Maar ik ben blij met het resultaat.
Hier is romp;

Image
zij
Image
achter
Image
en van voren

Morgen heb weinig tijd. Maar misschien krijg ik morgen voor elkaar foto's van alle onderdelen te maken.

Ik ga nu het gezichtje doen.

Goetjes, Rosalisa

Hey beste mensen,

ik heb een nieuw medicijn gevonden tegen winterdipjes enz.;
Boetseren!!!
Ik heb het nog nooit eerder gedaan (behalve de keren met redband zelfmaak-kneed-snoep).
En ik moet het echt nog eens zeggen; het is super relaxed!
Met je handen in de klei helpt met makkelijker te "aarden".
Het werkt iig zo bij mij.

Ik kreeg donderdag of vrijdag (verstrooide professor) m'n klei binnen en ben zaterdag 's avonds al meteen begonnen, ik was zo benieuwd of ik het een beetje zou kunnen.
Naar mijn mening heb ik het beter gedaan dan ik eerst dacht.

Ik heb haar een combi gemaakt van de mooiste poppen delen die bij mijn maan meisje zouden passen.
Ik kreeg wel veel zenuwen omdat de klei na 12 uur nog niet droog is.
Dus ik heb veel over moeten doen.
Vandaag wilde ik verder boetseren aan haar, maar mijn pakketje die het bedrijf al de 25ste verstuurd had was vandaag ook al niet aangekomen.:(

O, bijna vergeten, ik had een hoofdje geboetseerd maar die viel stuk.
Ik heb zoveel mogenlijk de "puzzelstukjes" aan elkaar weten te plakken, maar net toen ik haar wou wegdoen zei een vriend van mij dat ze zo psycho en schattig tegelijk kijkt.
En aangezien ik gebrek heb aan klei heb ik dat hoofdje er opgedaan.

Het hoofdje dat ik er nu op heb moet nog een neus, oren en mond.
Ze krijgt *korsetheupjes* en een bijpassend kontje.:p
Ze word nog geschuurd en bijgevuld.
Haar huid word blauw met veel glittertjes.
En nog een hoofdje dat beter bij haar zal staan.
O, en handjes en vleugeltjes en een masker

Tips are welcome!

Image

Image
*ik denk dat ik ga springen.

Image
*Oeps dat is wel erg hoog!

Image
*Dan ga ik maar zitten.

Image

Image

Image

Image

Zoals je ziet moet ik nog zo veel passen en meten en bij boetseren.
En het is een wonder dat ze met een half droog lichaam al zo gestringed kan worden.

Ze is rond de 42 cm.
Verre van perfect, maar ik ben blij.

Dus, opbouwende kritiek is zeer welkom!
Groetjes Rosalisa
Last edited by Rosalisa on 16 Nov 2011 03:53, edited 9 times in total.
Dolls; a lot, but there's always place for new ones!^^
(as long as my money will allow it -_-).
Wishlist; MNF Ante, Delf Yuri, Dollchateau Christina, Dollchateau Cyris, Dollmore Ws Dahlia, Spiritdoll Dolce's....

muisje
MSD
MSD
Posts: 174
Joined: 01 Sep 2007 17:38

Postby muisje » 01 Nov 2011 08:19

Als je een paper clay zoals Premier of LaDoll gebruikt, kan je het sneller laten drogen door het een paar uur in een oven rond de 80 graden te leggen. Als het goed is, staat er op de verpakking een duidelijke beschrijving over de stand van de oven en hoelang de klei moet drogen.
Het ligt er ook aan wat je als kern hebt gebruikt. Piepschuim zou ik niet in de oven leggen.

Kleien werkt verslavend. ;) Ik werk vaak 's ochtends voordat ik naar mijn werk ga nog even aan mijn kleidoll.
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.

Rosalisa
YoSD
YoSD
Posts: 80
Joined: 05 Oct 2007 19:22

Postby Rosalisa » 02 Nov 2011 21:54

Haha, ik dacht na je berichtje; o goed idee!
Gaat de oven stuk. >.<
(m'n wasmachine is ook afgelopen week overleden)
Ik moet nu dus geduldig blijven en de droogtijd uitzitten.:(
En dat is moeilijk zeg!
Iig bedankt voor de tip, muisje.
Dolls; a lot, but there's always place for new ones!^^
(as long as my money will allow it -_-).
Wishlist; MNF Ante, Delf Yuri, Dollchateau Christina, Dollchateau Cyris, Dollmore Ws Dahlia, Spiritdoll Dolce's....

schoenveter
SD16
SD16
Posts: 915
Joined: 08 Jan 2008 17:42

Postby schoenveter » 02 Nov 2011 22:40

Vind de romp er echt super goed uitzien!
Tip: probeer het symmetrisch te houden.
Een assymetrische pop kan natuurlijk ook ;) Maar als het teveel is, ziet het er gauw een beetje vreemd uit.
Je kan het checken door een foto recht van voren te maken.
Deze in photoshop of paint in tweeën te delen.
En de beide delen omdraaien (links wordt rechts, rechts wordt links)
Of de linkerhelft (bijv) spiegelen en naast de originele linkerhelft plakken.

Ik vind het hoofd en de armen een beetje creepy... vooral denk ik omdat de ogen zo open zijn en geen oogleden hebben.
Maar weet niet of je dit zo wil, of dat je nog oogleden gaat maken... maar dat is natuurlijk jou keuze uiteindelijk ;)
En de armpjes zijn wat dun voor m'n smaak.

Ten slotte vind ik de overgang van romp naar benen erg ehm lomp.
En ik zou graag weten waarom je dat zo hebt gedaan.

Verder vind ik het een tof idee met veel potentie en ga gewoon lekker door met kleien!!!!!
(hoop niet dat ik lomp overkwam ofzo, bedoel het allemaal goed endezo!)

Rosalisa
YoSD
YoSD
Posts: 80
Joined: 05 Oct 2007 19:22

Postby Rosalisa » 02 Nov 2011 23:11

Jeej voor opbouwende kritiek.:)
Even denken hoe ik het moet formuleren.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik een soort *raar schattig wezentje* wil maken.
Ik ben ook de vormen zat van "perfecte BJD's".
Ik heb elementen van anderen popjes gebruikt die ik fantastisch vind.
Deze vormen kwamen eruit al kleiende .
Ze heeft idd super dunne armen. Ik ga in de gaten houden of het wel staat, want ik kan ze dan altijd nog wat dikker maken.
Het hoofd dat ze nu opheeft ligt al half uit elkaar. Het was meer een beetje van dat ik haar even kon showen met elastiek.
Ik ben nu bezig met het echte hoofdje.:)

En even een beetje stomme reactie op het woord "lomp" van mij,
Dat is precies wat ik wilde dat mensen zouden zeggen.:)
Mijn idee is dus gelukt. Maar je hebt gelijk, misschien een beetje té.
Hmmm je geeft me veel goede tips om over na te denken.
*EDIT; Bedoel je dat de overgang rommelig is? Want het gaat wel aansluiten.
De klei was helaas te droog en hierdoor sluit het niet aan op de foto's.

Ik heb geen tekeningen gemaakt. Om een of andere reden was ik bang dat ik veels te kritisch op mijzelf zou worden.
Ik heb mijn spiegel erbij gepakt omdat de camera nog moet opladen, meereh.. dat doe ik dus niet meer.*schrik*:p
Ze is inderdaad eh.. zeer assymetrisch.

Er valt nog veel te sleutelen.
Dank je wel voor je hulp en ik hoor graag weer van je als ik nog verder ben met dit popje.:)
Groetjes,
Rosalisa
Dolls; a lot, but there's always place for new ones!^^
(as long as my money will allow it -_-).
Wishlist; MNF Ante, Delf Yuri, Dollchateau Christina, Dollchateau Cyris, Dollmore Ws Dahlia, Spiritdoll Dolce's....

muisje
MSD
MSD
Posts: 174
Joined: 01 Sep 2007 17:38

Postby muisje » 03 Nov 2011 08:56

Schuren is vervelend, omdat je heel langzaam resultaat ziet en je blijft maar putjes en barstjes vinden. Ik weet niet wat je gebruikt voor het schuren, maar ik heb gemerkt dat voor de grote delen met weinig detail schuurpapier met een sponslaagje aan de achterkant erg fijn schuurt.

Met de grote ogen uit de foto's lijkt het hoofdje ook een beetje op een uil.
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.

schoenveter
SD16
SD16
Posts: 915
Joined: 08 Jan 2008 17:42

Postby schoenveter » 03 Nov 2011 18:58

Wat ik bedoelde met de lompe overgang van de benen is, dat het zo niet aansluit.
Aangezien je zei dat je dit wel wilde, denk ik dat het wel goed komt.
Maar omdat het been deel zo uitstekend is (steekt uit dus) lijkt het een beetje of de verkeerde benen bij het lichaam zitten...
Je kan natuurlijk best zo'n ronde overgang maken (ipv dat perfecte wat bij elke bjd is) maar maakt het dan wel een nette overgang.

Maar ik moet zeggen, als je ziet wat eerst de foto's waren en de foto's van na het schuren denk ik dat er daar al veel valt te halen.
Geef alles een lekkere schuurbeurt en plaats nog wat foto's.
Zul je zien dat het er al een stuk beter eruit ziet.

Domenique
SD
SD
Posts: 394
Joined: 18 Jun 2011 18:03

Postby Domenique » 03 Nov 2011 19:37

Na het schuren ziet het er al beter uit he ^-^? Begint er al leuk uit te zien :)

muisje
MSD
MSD
Posts: 174
Joined: 01 Sep 2007 17:38

Postby muisje » 03 Nov 2011 23:07

Je kan natuurlijk best zo'n ronde overgang maken (ipv dat perfecte wat bij elke bjd is) maar maakt het dan wel een nette overgang.
Joints maken is naar mijn ervaring een proces van blijkleien en wegschuren. Omdat de klei ongeveer een dag nodig heeft om goed te drogen, kan het een paar dagen duren voordat een joint er goed uitziet.
In het begin kan iets er niet uit zien, maar na een tijdje begint het de vorm aan te nemen die het moet hebben.
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 03 Nov 2011 23:21

Helaas nemen de meeste mensen niet de tijd om zoon project af te maken en nemen dan genoegen met hoever ze op dat moment zijn, wat dan meestal niet uit ziet. als je de tijd hebt, kun je dingen maken die dromen voorbij gaan.
dit forum staat er vol van is me al opgevallen. eindresultaat zal uitkomst brengen. bewijs a.u.b. mijn gelijk
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

muisje
MSD
MSD
Posts: 174
Joined: 01 Sep 2007 17:38

Postby muisje » 03 Nov 2011 23:33

Het is waar dat dit subforum vol staat met projectjes die enthousiast gestart zijn, maar nooit ver komen en tegelijker tijd is het toch raar om professionele kwaliteit te verwachten van iemand die voor het eerst een BJD maakt. Ik denk dat je als beginner blij mag zijn dat je projectje in elkaar blijft zitten en kan poseren.
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 03 Nov 2011 23:50

haha misschien streel ik daarmee je productivitijd en gedrevenheid..
maar ik wilde niet alleen de niet afgemaakte projecten aanhalen maar ook de projecten die wel afgemaakt zijn. die zijn er namelijk ook , en de meesten daarvan mogen er dan ook zijn. ( en zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal ( of zitten op een bureaustoel achter de computer ))
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Rosalisa
YoSD
YoSD
Posts: 80
Joined: 05 Oct 2007 19:22

Postby Rosalisa » 04 Nov 2011 00:51

@ valinda;
Eh... ja. Ik snap m even niet.:(
Ik heb nog nooit geboetseerd omdat ik als klein kind het niet kon en altijd een laag cijfertje kreeg in tegensteling tot mijn klasgenootjes.
En ik ben gewoon blij met dit project. It is fun! En ik ben zeker van plan haar af te maken.
Ik heb nergens gezegd dat ik een professional ben.
Voor mij is het therapeutisch heel fijn.
Ik vind opbouwende kritiek prima.
Want daar leer ik van.


Ik ben een beetje grumpy vandaag, dus sorry als het te hard klinkt.
Ik kreeg even het een-gothic-lolita-jurk-mag-niet-van-glimmende -stof gevoel.
Iedereen doet wat hij/zij wil.
Zolang het maar leuk is toch?
Dolls; a lot, but there's always place for new ones!^^
(as long as my money will allow it -_-).
Wishlist; MNF Ante, Delf Yuri, Dollchateau Christina, Dollchateau Cyris, Dollmore Ws Dahlia, Spiritdoll Dolce's....

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 04 Nov 2011 07:17

Tuurlijk, je maakt het zoals jij het wil maken. dat is juist het punt wat ik wil maken. enige dat ik wil zeggen is dat je niet moet opgeven aan je droom mocht je een keertje een drempel tegenkomen. ( wat mij al zovaak gebeurt is )
dingen die in de hoek eindigen, eindigen dan ook meestal helemaal.

maar mijn vraag was dus puur om het af te maken op je eigen tempo en met je eigen idee. laat je niet beinvloeden door andere ( tenzij het een leraar moment is ) en als het niet teveel gevraagd is, laat ons meegenieten ervan.
en dus niet halverwege te stoppen, wat dan het tegendeel bewijst van wat ik hierboven verteld heb.

Of je nu beginner bent of prof maakt daar weinig aan uit, en zoals je al zelf zegt,
als je even bij schuurt en een stukje bewerkt kom je er wel.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

muisje
MSD
MSD
Posts: 174
Joined: 01 Sep 2007 17:38

Postby muisje » 04 Nov 2011 08:29

Ik probeerde met mijn opmerking uit te leggen dat een kleidoll er in het begin er vaak niet uit ziet en dat het tijd kost (+meerdere keren aan sleutelen) voordat het er goed uit ziet. Dat ligt deels aan de droogtijd van de klei en deels aan het leerproces dat erbij hoort.
Dus wanneer er iets in de eerste foto's er niet goed uit ziet, dan is er nog zat kans dat het er beter uit gaat zien. Pas wanneer iemand zegt "Het is bijna klaar!" en het ziet er niet uit, kan je er vanuit gaan dat het ook niks zal worden in jouw ogen.

Wat maakt mij het uit dat een project van een ander er niet meteen tip top uit ziet. Zolang de ander maar lol heeft en ik weet hoeveel energie een kleiprojectje kan geven. (Zoveel dat je je gaat afvragen of er misschien iets in de klei zit. ;) )
Het wordt een ander verhaal wanneer het de bedoeling is om er veel geld in te steken en de doll te laten gieten in resin. Als je het ook nog wil verkopen, dan moet men heel realistisch zijn en erop gewezen worden dat kopers hoge eisen hebben.
De bedoeling van deze doll is dat het beschilderd wordt als een "one of a kind" voor de maker zelf. Dan zou ik zeggen: veel plezier met maken en als je hulp nodig hebt, gewoon vragen.
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests