Puppit Productions Firefox: W.I.P

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

FlowerGirl
SD
SD
Posts: 385
Joined: 08 Jun 2011 19:38
Location: Harderwijk.

Postby FlowerGirl » 30 Oct 2014 19:37

doe je die rubberkip bij de eerste 10 fullset bestellingen :P
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 30 Oct 2014 19:38

Mijn pre-order staat al vast he. ;)
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 30 Oct 2014 20:45

Valinda, de eerste fullset na die voor mezelf is voor jou :)

Shit, nou moet ik straks dat rubber-kip plan nog uitvoeren ook xD
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 30 Oct 2014 21:35

Ik zie het al helemaal voor me. :x
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 11 Nov 2014 12:22

Update!

Ik heb wat geld bijeen weten te schrapen (meer opdrachten zijn echter nog steeds welkom, hint hint) en een nieuwe hars besteld: Artificina résine PU 84 (oui, c'est Francais). Twee andere poppenmakers gebruiken deze hars ook en beweren nul bubbeltjes te krijgen... Maar zij gieten alleen lichte kleuren, dus of het bij Seraphim ook gaat werken weet ik niet.
Deze hars schijnt wel behoorlijk te vergelen (alle semi-transparante harsen doen dat blijkbaar - inclusief mijn oude Axson hars), maar ik heb een additief gevonden voor pu-hars dat het proces aanzienlijk zou moeten vertragen: Sun devil.

Ik heb nu dus 3 harsen:
Artificina resin: duurste van het stel, heeft anti-UV serum nodig, ZOU bubbelvrij kunnen zijn.
Alumilite resin: ook duur, maar minder dan Artificina, levert evenveel bubbeltjes op als de Axson hars en zou dus drukgieten nodig hebben, maar vergeelt bijna niet (headcap die 3 maanden in de vensterbank heeft gelegen is nu off-white ipv stralend wit - terwijl de Axson lichtbruin is geworden).
Axson resin: verreweg het goedkoopst (temeer daar ik 'm vlakbij af kan halen!), heeft anti-UV serum nodig, evenveel bubbels als Alumilite en heeft dus drukgieten nodig.

Wat er nu gaat gebeuren:
Ik zal zowel Artificina als Axson testen met Sun Devil erbij in, en ze een tijdje in de zon leggen (of onder een UV-lamp).
Tevens zal ik alle 3 de harsen testen met de maximale hoeveelheid kleur, om te zien hoeveel ze bubbelen.
De uitkomst van deze test bepaalt welke hars ik ga gebruiken:

Als Artificina ook mét kleur volkomen bubbelvrij is, en met Sun Devil niet noemenswaardig vergeelt, is dat de duidelijke winnaar aangezien ik dan niet met een drukketel hoef te werken of mijn mallen opnieuw te doen (moeten aangepast worden op drukgieten).
Als Artificina NIET bubbelvrijer is dan Axson of Alumilite, maar Sun Devil fantastisch blijkt te werken, gebruik ik de Axson hars: Ook al moet ik dan mijn mallen opnieuw doen en gaan drukgieten, het is een veel goedkopere hars met een mooie finish.
Als Sun Devil NIET werkt ga ik voor Alumilite. Dan heb je misschien een dure hars die ook nog eens drukgieten nodig heeft, maar tenminste geen vergelende pop.


Ondertussen heb ik me ook afgevraagd wat ik moet aanvangen met de Neva die ik al heb: het prototype dat op Dolliverse te zien was. Zij heeft geen UV-bescherming meegekregen, en zal dus als een idioot vergelen als ik haar niet uit de zon hou. En zelfs al doe ik dat is ze misschien een andere hars/kleur dan de rest... En ik wil mijn eigen exemplaren toch wel als de grote voorbeelden hebben, natuurlijk. En een "extra" sneeuwvos zusje... Meh.
Daarom heb ik bedacht dat zij mijn speelmodel kan worden: Ik sjouw haar mee naar beurzen zodat mensen het poseren kunnen testen enzo, zonder dat ze de "echte" poppen hoeven aan te raken, die daardoor minder kans op beschadiging krijgen.


Verder nieuws:
Ik heb met dank aan een andere poppenmaker een makkelijker systeem gevonden om de hoofdjes te kunnen verwisselen (eerst vereiste dat nog het gebruik van re-string materiaal). De hoofdmallen moet ik dus zowieso opnieuw doen, maar daar wacht ik mee tot ik weet welke hars ik ga gebruiken.
Tevens ga ik een poging doen de heupen/kont te hervormen: Ik wil toch kijken of ik die overdreven uitstekende heupen niet wat meer in de kont kan integreren. Daar zou haar balans ook beter van worden. Ik heb dat destijds niet gedaan omdat ik én een volle kont én veel beweging wilde (gewoonlijk moet je de bil opsnijden om het been ver naar achteren te laten steken)... Maar aangezien zowel haar heupjoints als haar billen perfect rond zijn, kan ik het misschien tóch wat opsnijden zonder dat het eruit ziet alsof haar kont kleiner is geworden.
Het dubbele-groef-met-slot systeem blijft er gewoon in... Dat vind ik een veel te leuke uitvinding (heb het nog bij geen enkele andere pop gezien), en het werkt uitstekend.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 23 Nov 2014 22:32

Even een snel vraagje, jongens...

Wat denken jullie van een dikkere kont voor Seraphim/Neva?
Terwijl ik wacht wat de harsen doen qua UV, ben ik de heupen aan het herdenken, voor betere balans.
Ik ben er al in geslaagd ze een redelijk stuk terug te brengen in de pelvis, maar terwijl ik zat te frutten bedacht ik dat je met een stel volkomen ronde heupjoints ook een volstrekt vloeiende overgang zou moeten kunnen maken tussen joint en kont... En hoe meer ze recht onder de romp zitten, hoe beter de balans van de pop zou moeten zijn. Maar daarvoor moet ik ze nog verder naar achter kunnen zetten en moeten ze beter aansluiten op de ronding van de kont: En dat vereist bigger booty.
Nou kan ze volgens mij nog best wat junk in the trunk gebruiken zonder haar vossigheid te verliezen, maar wat vinden jullie daarvan?

Tevens denk ik erover om de staart toch permanent te bevestigen: de verbinding, hoewel ingenieus en makkelijk voor vervoering, is niet erg sterk en vereist een hoop gefriemel (zowel de installatie ervan als het poseren). Ik zou één "wervel" van het binnenste "skelet" gewoon in de kont kunnen verlijmen, en dan pas de staarthoes eromheen hijsen. Dat zou veel sterker zijn.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 24 Dec 2014 13:22

Merrie krismus enzo!
Image

Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 24 Dec 2014 13:46

Jij ook een zalig kersen feest ;) En een goed tweeduizendenvijftien.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 24 Dec 2014 14:58

Dat heb je echt super cute gedaan!!
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 25 Dec 2014 19:37

This just sort of... happened.

Kerstpreview of Seraphim/Neva's nieuwe kont. Met sterkere staartverbinding, betere balans en meer junk in the trunk :P

Merry ChristmAss/ Gelukkig Kontfeest en een goed nieuw achterste.

Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 11 Jan 2015 16:36

Happy new ears everybody!

Updates.
Ik heb eindelijk proefstukjes kunnen gieten van elke hars in iedere mogelijk combinatie: Met kleur, met UV-cut, met beide, en zonder wat dan ook.
Aangezien de UV-cut maximaal 1% van de totale hoeveelheid hars mocht zijn, moest ik er iets groters in gieten dan alleen oortjes (anders werd het afmeten wel heel lastig), dus ik heb een oude hoofdmal gebruikt en ook wat gezichtjes gegoten...

Image
Van links naar rechts (in op-en-neer zigzag):
Artificina + kleurstof + UV-cut,
Artificina + kleurstof,
Artificina neutraal + UV-cut,
Artificina neutraal,
Alumilite + kleurstof + UV-cut,
Alumilite + kleurstof,
Alumilite neutraal + UV-cut,
Alumilite neutraal,
Axson + kleurstof + UV-cut,
Axson + kleurstof,
Axson neutraal + UV-cut,
Axson neutraal.

Image

Deze kudde mag de komende maand fijn in de zon liggen om te kijken hoe ze het doen.

Helaas bleek de Artificina, die mij door enkelen was geadverteerd als miraculeus bubbelvrij, niet beter dan Axson of Alumilite. Het was een beetje bedorven in de 2 maanden dat ik het in huis had, ondanks dat de flessen ongeopend en zelfs vacuum verpakt waren. Bovendien zat 1 van de doppen (kindvriendelijke sluiting) zo verschrikkelijk lomp vast dat de hele fles begon te verbuigen toen ik 'm open probeerde te maken. Ik moest de bovenste helft slopen met een mes en de onderste helft losdraaien met een waterpomptang :/
De hars zelf heeft zonder kleurstof een wat groenige waas (=niet handig voor Neva, dan zou ik daar ook kleurstof aan toe moeten voegen) en reageert mét kleurstof enorm sterk... Wat waarschijnlijk betekent dat de kleur constant houden tamelijk lastig is. En het is nog duur spul ook.
Artificina is dus uit de roulatie, en ik moet zowieso gaan drukgieten. Grrrr.
De kont en heupen ben ik aan het hermaken, en de hoofdjes hebben een nieuw verwisselsysteem/slotje, dus daar moet zowieso een nieuwe mal voor komen... Maar hopelijk is de rest van mijn huidige mallen dusdanig goed en bubbelvrij dat ze ook drukgieten kunnen weerstaan, anders moet ik ze allemaal overnieuw doen.

Laten we hopen dat Sun Devil (de UV-cut) een wondermiddel blijkt te zijn, zodat ik in ieder geval een goedkopere hars kan gebruiken die ik niet helemaal uit Engeland hoef te halen... Zo niet... Nouja, dan maken die 3 tientjes extra ook niet zoveel meer uit voor de prijs van de pop...


In ander nieuws: Ik heb een idee gehad voor de doos. Ik wilde aanvankelijk een boekvormige doos maken, maar met die staart en extra onderdelen is dat wellicht niet de handigste optie. Daarom denk ik erover om in plaats van een doos een koker te gebruiken, als een soort tekenkoker.
Dat is niet alleen minder werk (geen dozen vouwen), maar waarschijnlijk ook goedkoper én een heel stuk sterker voor verzending.
Ik zou de buitenkant eruit kunnen laten zien als een rol perkament of cryptex, door simpelweg een grote sticker-op-maat om de buis heen plakken. Laagje boeklon (plastic plakfolie) eroverheen en het ding is redelijk waterproof.
De pop kan in een dekentje + bubbeltjesplastic er zó ingeschoven worden. Met een riempje/lint erbij dat aan de buis kan worden bevestigd: voilá draagtas.
Ik heb een dergelijk systeem gebruikt om Noa mee op reis de nemen door Rusland (in een oude statiefkoker), en dat beviel me uitstekend... Plus het is weer eens wat anders dan zo'n doos waar je niks mee doet (tenzij als poppenbed/ kleertjesopslag).
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 14 Jan 2015 13:04

Het zit je ook niet echt mee he, ben benieuwd wat de uitkomst is over een maand.

Het idee van die koker is op zich leuk, maar of dat nou met die extraparts zo makkelijk is??

Anyway, als me nog iets in valt om je onderweg te sponsoren, hoor je het nog van me. ;)
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 14 Jan 2015 13:25

Het idee van die koker is op zich leuk, maar of dat nou met die extraparts zo makkelijk is??
Ik had voor Noa ook een extra faceplate en wat props mee, lukte prima. Al zal ik proberen of er misschien een soort dubbele bodem te fabriceren valt, zodat je een eventueel extra hoofdje of wat anders spul apart van de rest van de pop kunt bewaren.

Wat ik trouwens nog niet in mijn verhaaltje had gezet is dat ik waarschijnlijk de staart toch permanent ga bevestigen: Dat is gewoon een stuk makkelijker poseren dan wanneer je de staart er apart aan moet schroeven, en ook een stuk sterker. Het blijft wel hetzelfde soort staart (teddybear armature met stoffen omhulsel), alleen lijm ik de aanzet van de eerste "wervel" in de onderrug (kont-stuk, niet rug-stuk). Mocht de pop nu vallen is de kans minder groot dat er iets barst aan die onderrug (moerdop + staartschroef die als hefboom funtioneren en een stuk uit de onderrug doen spatten), maar breekt waarschijnlijk een wervel in de staart zelf. En dat is een stuk makkelijker te vervangen. Met een beetje mazzel klikt ie zelfs alleen los en kun je 'm (na het afstropen van het stofomhulsel) met een beetje moeite weer terug ploppen. Als een arm die uit de kom ligt.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 20 Jan 2015 18:32

HOLY SHITBALLS.
Mensen.
Een nieuwe kont/pelvis maken voor Neva/Seraphim was de beste beslissing ooit.
Ik hoef niet eens persé haar knieën en enkels "op slot" te zetten: Ik kan haar bij de nek pakken, een beetje rondslingeren, de benen min of meer strekken en BAM. Ze staat.
Zelfs met 2/3 gewicht op 1 been. Zelfs gebukt of achterover gebogen.
Zonder wiring. Sterker nog: slap gestringd.

Image
Image

Ik moet de staart nog iets hoger plaatsen en de lijnen allemaal wat mooier door laten lopen (inclusief het verbreden van de bovenbenen), maarrr... Ik moet de eerst anthro van deze grootte en deze poseerbaarheid nog tegenkomen die dit kan.

Please excuse me while I flip my shit.
:party:
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Dream-Baby
SD13
SD13
Posts: 659
Joined: 09 Oct 2013 23:35

Postby Dream-Baby » 20 Jan 2015 18:48

Dat is echt fantastische poseerbaarheid. Prachtig. :}
At home; Peter Hatter , Sarah Hatter , Perri Winkle, Bou Winkle , Addy Yount, Cleà Yount, Duncan James en Charlie Hatter


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest