Puppit Productions Firefox: W.I.P

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 12 Aug 2014 23:02

Weer soort-van-beter (werkelijk, het blijft maar aanslepen) en kalmpjes begonnen met werken.

Ik had een nieuwe hars aangeraden gekregen door een poppenmaker op Deviantart: Alumilite resin. Deze persoon giet er bijzonder donkere poppen mee, zónder drukketel of vacuümmachine.
Echter, toen ik het probeerde... Nope. Bubbels.

En ik weet toch echt zeker dat ik alles goed heb gedaan. Nieuwe verpakkingen (zowel kleur als hars). Vochtvrij mengmateriaal. Niet teveel kleurstof gebruikt. Voorzichtig gemengd. Warme mal met talkpoeder. Langzaam een dun straaltje langs de zijkant van het gietkanaal gegoten. En toch begon het als een idioot te bruisen. Supermaf.

Blanco, puur dus, gaat wel goed: vergelijkbaar met de Axson hars (die ik ondanks z'n onhandige verpakking wel liever heb, want hij is harder, goedkoper, en dichtbij te krijgen - geen importheffing!).

Van links naar rechts: Alumilite + kleur, Alumilite puur, Axson puur (Dolliverse-Neva, en nee ze is niet vergeeld: dit is de natuurlijke kleur van de hars. Wat ik zelf wel mooi vind).
Image
Het valt niet mee belletjes goed op de foto te krijgen. In de witte zijn beide maar enkele speldenprikjes op de gietnaad te zien, alleen met het blote oog van dichtbij. De bruine, kan ik echter garanderen, doet maar alsof: Het is net een bros-reep, hoewel er op de foto maar 1 bel duidelijk zichtbaar is.
Waar de hars me in de steek laat, probeert m'n camera me op te fleuren...

Ik heb nog 1 andere hars die ik wil proberen, een Franse waar 2 andere poppenmakende kennissen mee werken (Daiin en Enid-Art). Mocht een Seraphim daar ook niet mee lukken, zal ik moeten beslissen of ik ga investeren in een drukketel of haar toch door een casting company laat produceren.
Neva doe ik zowieso zelf, zoals gezegd. Daar kan echter een drukketel ook van pas komen: Als ik minder met de mallen hoef te rommelen om de bubbels eruit te laten trekken heb je minder kans op verschuivingen en dus minder misbaksels. En minder kans op vochtbelletjes bij gietnaden, aangietpunten en luchtkanalen natuurlijk.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 19 Aug 2014 20:00

BAM.

Ze is nog lang niet perfect, maarrr...

Image

Ik ben erin geslaagd een bijna-acceptabel Seraphim vossenkopje te gieten!
Met de Axson hars en Alumilite kleurstof. Ik krijg nog steeds vochtbubbeltjes, maar veel minder dan eerst, en ze zijn alleen echt zichtbaar bij de rand van de headcap, wat altijd al het lastigste onderdeel is geweest om bubbelvrij te krijgen:
Image

Op een glad oppervlak vallen de belletjes veel meer op dan op vacht, dus dit is zeker nog niet goed genoeg voor de rest van de pop... Maar desondanks een beter resultaat dan ik ooit heb behaald.
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik een drukkamer kan bouwen (nieuw kopen kost een fortuin, en het zou ook moeten kunnen met een los verfdrukvat en een compressor), dat zou het laatste beetje weg moeten nemen.
Misschien dat ik nog een andere hars probeer, maar ik betwijfel of ik een betere ga vinden dan deze (ik had nog een andere hars aangeraden gekregen, een franse, maar beide personen die dat gebruiken gieten nooit heel donker).
Hoedanook zal ik binnenkort de pre-order voor Nevahoofdjes openen: Blanco gaat het helemaal goed, alleen de kleur doet nog vervelend.
Hele poppen wacht ik dan nog even mee tot ik een drukketel heb: Daar wordt de kwaliteit toch nog wel een stukkie beter van. Hopen we.

Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 19 Aug 2014 21:44

de spanning word me teveel.
Oh wacht, hoe moet dat dan bij jou voelen.
:oops:
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 29 Aug 2014 14:32

Heb een drukvat bemachtigd voor de luttele prijs van 35 euro. Hij is vroeger gebruikt om olie in machines te spuiten, dus hij is nogal ranzig van binnen... Maar mooi sterk, goed onderhouden en tamelijk groot (8 liter).
Nu nog op zoek naar de beste compressor (die ook nog een beetje betaalbaar is).

Ik heb besloten Seraphim toch echt helemaal tan skin te gieten nu ik voor drukgieten ga, maar had nog wat losse onderdelen liggen om het voorstel van de "Blush Phim" uit te proberen (Neva onderdelen blushen of airbrushen ipv in kleur gieten)... En aangezien ik daar verder toch niks mee deed (waren junkcasts), vond ik dat ik het net zo goed even kon testen, om te zien hoe het stond.
Het staat supergaaf.

Image
Image

Het is alleen wel volkomen onpraktisch, aangezien het meteen begint te schilferen in de gewrichten. En geblushde onderdelen voelen ook gewoon een beetje raar... En het is een achterlijke hoeveelheid werk (al zou met een airbrush natuurlijk sneller gaan dan met pastel en penseel blushen). Nou is tan skin constant houden en goed gieten dat ook, maar dan heb je in ieder geval die slijtage niet. En het voelt ook meer alsof het echt 2 verschillende poppen zijn. Ik heb ze tenslotte bedoeld als zusjes.

Toch is het erg leuk om een idee te hebben van hoe Seraphim eruit zal zien met face-up... Al laat ik dan de witte binnenkant van de armen en de witte buik achterwege. De borst geef ik waarschijnlijk wel een wit toefje haar, dat staat gewoon leuk.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 29 Aug 2014 14:50

:x :x :x You did it again.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 06 Oct 2014 17:36

Okeej mensen, allerleerst; Mijn excuses voor het gebrek aan updates.
Ik heb het reuze druk gehad, maar helaas niet met Seraphim/Neva:
Zoals sommigen wel weten (heb het hier ook genoemd) heb ik nogal wat gezeik gehad met mijn longen, en dat is nog steeds niet helemaal over. Ik heb met een combinatie van longontsteking, bronchitis en kinkhoest een aantal longblaasjes om zeep geholpen, en hoewel ik nu weer goed functioneer (op een enkele kuchaanval bij teveel inspanning na), ben ik wel blijven zitten met de nodige berichtjes van mijn zorgverzekering à la "we hebben het één en ander voor je voorgeschoten, even terugdokken graag"...

Wat al irritant genoeg is, maar daar komt nog wat bij: mijn favoriete hars, de Axson F18... Blijkt als een idioot te vergelen.

Ik heb 2 headcaps op dezelfde dag in 2 verschillende harsen gegoten, die verder qua eigenschappen (hoeveelheid bubbeltjes etc) even goed leken. De ene was alleen veel duurder en minder transparant: de Alumilite giethars.
Die headcaps heb ik 2 maanden in de vensterbank laten liggen om een idee te krijgen van hoe erg een pop zou vergelen bij gewoon gebruik gedurende enkele jaren (met af en toe ene meeting of photoshoot in de zon enzo).
De Axson headcap... Is bijna lichtbruin. Hij was van nature al wat geliger dan de Alumilite variant, maar valt nu echt met de beste wil van de wereld niet meer wit te noemen. De Alumilite headcap is ook vergeeld, maar lang niet zo erg (is nu een klein beetje off-white).

Ik kon dus geen Nevahoofdjes verkopen in de Axson hars om mijn bankrekening weer aan te vullen, laat staan nieuwe hars bestellen.
En daar komt nog bij dat ook de Alumilite (wilde naast deze ook nog een ander proberen, een Franse) niet zo volkomen bubbelvrij is als eigenlijk zou moeten. Voor vossenkopjes kan het prima (mensen gaan toch die vacht niet schuren), maar voor het hele lijf zou ik bij deze hars toch eigenlijk onder druk moeten gieten.
En dat betekent dat ik een compressor aan moet schaffen.
En waarschijnlijk ook nieuwe mallen moet maken, want de vorige generatie is niet onder druk uitgehard en bevat dus mogelijk kleine luchtbellen die imploderen onder druk en zodoende vervormingen bij de gietsels kunnen veroorzaken.
Oh, en zo tussendoor zijn we ook nog op zoek naar een nieuw huis, dus ik ben voortdurend van hot naar her aan het treinen voor bezichtigingen...

Kortom: Ik ben zo blut als het maar zijn kan, zonder een manier om dat weer wat aan te vullen (al heb ik nog wel een paar dagen uitzendwerk kunnen doen om die ziekenhuisrekeningen grotendeels te bekostigen).
Ik wil liever geen kickstarter-achtig iets doen, omdat ik wegens de eerdere problemen niet durf te garanderen dat ik op tijd kan leveren.
Dus... We doen dit op de ouderwetse manier. Het geld gewoon verdienen.
En daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken. Dus, iedereen, mochten jullie nog iets hebben liggen wat gerepareerd moet worden, of wel wat extra's kan gebruiken (oren, hoeven, staarten), of toch écht heel dringend een bepaald accessoire nodig heeft... I am extremely open for commissions!


Mijn commissiewinkeltje op dit forum:
http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... php?t=9279

Berichtje sturen via Deviantart kan ook: http://puppitproductions.deviantart.com/

Uiteraard zal ik hier blijven updaten zodra er iets te updaten valt.
:oops:
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 06 Oct 2014 18:21

Ik kan niet eens beginnen om de redenen op te sommen waarom ik een fan van je ben! Je hebt zo veel talent en lef. je hebt kennis en materiaal vergaard waarvan ik alleen maar kan dromen! inspirerend, en blijf posten alsjeblieft!
"Success is going from failure to failure without losing enthusiasm" -Winston Churchill.

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 29 Oct 2014 15:39

Ik heb dit topic al een hele tijd niet meer gezien, mede dankzij de vriendelijkheid van het forum door mij steeds uit te loggen en wanneer ik weer inlog alle topics op gelezen te zetten, maar ze is echt geweldig geworden! Ik hoop dat ik genoeg geld heb wanneer je alles rond hebt om haar te gaan produceren. Ik wil al een hele tijd een mooie vossendame, en dit is de mooiste <3
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 29 Oct 2014 20:21

Dankjewel jongens :) Ik ben geroerd door het vertrouwen!
Ik ben momenteel commissies aan het uitvoeren om wat geld bijeen te schrapen voor nieuwe hars, en mogelijk nieuwe siliconen en een compressor voor drukgieten mocht dat nodig blijken te zijn (duimen van niet, scheelt een hoop gedoe en geld).
Een release op Halloween ga ik niet halen, maar doe m'n uiterste best deze zusjes zo snel mogelijk op de markt te brengen (dat probeer ik nu al een jaar, grrr).
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 30 Oct 2014 10:15

Take your time, dan heeft iedereen tijd om te sparen ;)
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 30 Oct 2014 10:39

ja maar ik was al klaar met sparen. ;)
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 30 Oct 2014 10:41

Maar ik ben al mijn gespaarde geld kwijt aan noodgevallen. Dus als er nog even gewacht wordt kan ik sparen en kan jij nog meer sparen voor meer dingetjes voor je foxy lady ;)
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 30 Oct 2014 11:07

DE FULLSET.!!! :x
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 30 Oct 2014 15:37

Ik bedacht vandaag dat ik haar eigenlijk zo'n hondenkauwspeeltje op schaal zou moeten geven, een rubber kip ofzo... Doe ik die erbij als presentje voor mijn trouwste fans :P
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 30 Oct 2014 15:41

<3 :x
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests