msc vraagje

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

jayfeather
Tiny
Tiny
Posts: 16
Joined: 13 Jun 2013 15:46

msc vraagje

Postby jayfeather » 06 Dec 2013 19:06

Hallo,

Ik had eens een vraagje ivm msc : als je dit gaat gebruiken op een abs doll (hujoo) hoe vaak moet je dan spuiten ? Moet je voor en na het face uppen spuiten of enkel ern hoeveel keer ervoor,hoeveel keer erna ? En hoe lang mo)et het drogen ?

Nog 'n klein vraagje kan je gebruik maken van aquarelpotloden voor face up ? En van fijne viltstiftjes (fineliners) of beschadigt dat je doll ? (ik ben niet zo goed met "natte materialen" als verf)
bedankt

Hexje
Hound
Hound
Posts: 1236
Joined: 29 Sep 2007 20:26
Location: Lommel - België

Postby Hexje » 06 Dec 2013 19:43

Altijd starten met een laag MSC vervolgens tussendoor spuiten om je werk in te sluiten zodat er niets meer mee gebeurd. Ook afsluiten met een laag MSC.
Droogtijd ongeveer een kwartier aanhouden om zeker te zijn, soms kan het minder lang maar dat hangt af van de hoeveelheid MSC.

Het aantal keer spuiten hangt af van je persoonlijke voorkeur, er zijn mensen die starten met 1 laag andere met 3 of zelfs 4.

Ja, je kan aquarel potloden gebruiken voor een face up en ik zou geen fineliners of stiften gebruiken dit trekt erin!

jayfeather
Tiny
Tiny
Posts: 16
Joined: 13 Jun 2013 15:46

Postby jayfeather » 07 Dec 2013 10:45

dankje lieverd !! (en nu wachten tot mijn verjaardag/kerstmis op doll vriendjes ;)

Hexje
Hound
Hound
Posts: 1236
Joined: 29 Sep 2007 20:26
Location: Lommel - België

Postby Hexje » 07 Dec 2013 11:03

Graag gedaan :D ben super benieuwd

PreciousDark
YoSD
YoSD
Posts: 85
Joined: 14 Nov 2012 17:23
Location: Amsterdam

Postby PreciousDark » 07 Dec 2013 12:43

Zelf gebruikte ik 3 laagjes voor dat ik begon met de face-up en tussen door.. stel ik had de lippen af, dan spoot ik weer een laagje zo dat het niet kon beschadigen. Dan kun je gewoon met een gum erover heen gaan als er bijv wat pastel op is gekomen zonder de lippen geheel overnieuw te hoeven doen.

Na dat ik klaar was met de face-up spoot ik nog een laag zodat alles goed op z'n plek blijft zitten.

Probeer dingen te gebruiken die op water basis zijn als acryl-verf, aquarel potloden en soft pastel krijt. Als je niet goed bent met "natte materialen" zou ik opzoek gaan naar pastelkrijt met veel pigment. zo kun je kleur goed opbouwen en het is erg makkelijk om te blenden en weg te gummen als het op plekken is gekomen waar het niet hoorde. Dan kun je aquarel potloden gebruiken voor strakkere lijnen.

Veel succes ben benieuwd naar het resultaat ^-^

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Postby Jana » 12 Dec 2013 18:48

Op BJDcollectasy staan twee tutorials voor het doen van face-up zonder verf:

http://bjdcollectasy.com/2009/04/12/a-s ... -for-bjds/
http://bjdcollectasy.com/2010/05/30/no- ... version-2/

Ik heb nog geen tijd gehad om ze echt goed te bekijken, maar misschien heb je er iets aan?

Zelf ben ik ook van plan binnenkort zelf proberen een face-up te doen, maar net als jayfeather ben ik een beetje bang voor het gebruiken van verf enzo (vandaar dat ik bij die tutorials kwam). Nou kom ik op ebay soms langs dit soort pennetjes:
http://www.ebay.com/itm/0-20-mm-Script- ... 1c3a02a434
http://www.ebay.com/itm/Set-of-8-Script ... 19df740cfd
In de naam staat dat ze geschikt zijn voor het maken van face-ups, kent iemand dit soort pennetjes? Zijn ze aan te raden? Zijn ze geschikt als vervanging van verf?

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 12 Dec 2013 19:18

dit zijn volgens mij watervaste fineliners. Dus echt niet geschikt voor face up's, behalve als je het permanent wilt hebben. Dat trekt in de resin.

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Postby Jana » 13 Dec 2013 11:27

Bedankt. Hadden ze me toch bijna te pakken :shock:

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 13 Dec 2013 13:05

Er staat ook redelijk duidelijk op dat het watervaste permanente fineliners zijn. Alleen moet je wel Duits kunnen lezen. Heel handig van de adverteerder, op deze manier zullen er vast wel veel mensen in trappen gezien een groot deel van de mensen op de wereld geen woord Duits kan verstaan laat staan lezen. :shock:
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 13 Dec 2013 13:57

Wat raar dat ze het dan aanbieden als face up pennen.

Ik gebruik ook verf in mijn face up en kan je vertellen dat het niet zo eng is.
je moet de verf verdunnen met water zodat het bijna op inkt lijkt.
wel essentieel zijn goed dunne kwasten. Ik gebruik voor dunne lijntjes nail art fine liner pencelen. Ben nog wel op zoek naar een goedde 1 haars kwast.

Hoop dat ik je over die angst heen help :)
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 13 Dec 2013 16:34

Verf is inderdaad niet eng om te gebruiken. Ik heb 3 van mijn puki's zelfs eerst in een verfbad gegooid om ze daarna beter te kunnen beschilderen. Het enige nadeel aan een verfbad is dat het kokend water is en lijm van magneetjes kan daar niet zo heel goed tegen. En wat inderdaad ook al gezegd is, je moet je verf goed verdunnen anders heb je grote kans op lelijke klodders.

Veel succes! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

Hexje
Hound
Hound
Posts: 1236
Joined: 29 Sep 2007 20:26
Location: Lommel - België

Postby Hexje » 13 Dec 2013 16:41

Je kan altijd testen aan de binnenkant van de headcap of de pennen bruikbaar zijn. Als je begint met voldoende MSC voor de ondergrond dan heb je dezelfde basis als een gewone face up. De kans zit er wel in dat het erin trekt maar dat is aan de binnenkant van een headcap vele malen minder erg dan aan de buitenkant!


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 2 guests