Hoofd te los na restringen?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Hoofd te los na restringen?

Postby Jana » 04 Jan 2014 11:46

Hallo allemaal! Ik heb een vraag na mijn eerste poging tot restringen. Het is grotendeels goed gelukt, maar er is toch een beetje een probleem.
Het is misschien wat lastig uit te leggen, ik hoop dat ik begrijpelijk over kom^^"

Ik raakte bij het uit elkaar halen van mijn meisje een beetje in de war: Door haar benen en bovenlichaam was niet een enkel elastiek in een lus gespannen (zoals de tutorials aangeven), maar Dollmore heeft blijkbaar twee kortere stukken elastiek aan twee uiteinden aan elkaar geknoopt om op die manier een lus te maken. Hierdoor stak er dus niet een, maar twee knopen haar hoofd in. Omdat het ook vrij dik elastiek was zat haar hoofd er hierdoor helemaal vol mee, wat het verwisselen en positioneren van oogjes erg lastig maakte en het verwijderen van het hoofd vrijwel onmogelijk.

Nu heb ik een nieuw elastiek gebruikt, op de manier die de tutorials aangeven. Dit is veel prettiger, omdat er meer ruimte is in haar hoofd en omdat ze haar hoofd nu ook beter naar boven en beneden kan draaien.
Ik heb echter het idee dat de twee grote knopen eerder haar hoofd strakker op zijn plek hield ofzo. Sinds ik het veranderd heb zit er erg veel ruimte tussen haar nek en haar 'hoofdgat', waardoor het hoofd wat losser op de nek zit en minder goed positie houd (als ik haar een beetje schud is ze net zo'n bobbelhoofdbeestje voor in de auto xD)

Heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen? Ik zal morgen proberen een foto te maken, misschien maakt dat het wat duidelijker.

Alvast bedankt!

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Postby Jana » 05 Jan 2014 15:47

Image
Wat er eerst allemaal in dr hoofd zat versus hoe het er nu uitziet.

Volgens mij ben ik er een beetje achter wat er gebeurd. Haar hoofd kan tot vrij ver om het S-haakje omhoog schuiven, hierdoor zit het wat los. Dat zullen die knopen wel tegengehouden hebben.

Zou een groter S-haakje een goed idee zijn? Kan ik er wat anders tussenproppen?

User avatar
Mittebam
SD16
SD16
Posts: 763
Joined: 29 Oct 2009 21:57
Location: Leeuwarden
Contact:

Postby Mittebam » 05 Jan 2014 16:13

Als ik zo naar de foto kijk, denk dat een iets grotere s-haak wel zou kunnen helpen, al moet ie wel nog in het hoofdje passen. Anders is misschien een nek-donut een idee, of de geul waar de s-haak in valt een klein beetje opvullen met bijvoorbeeld epoxy putty, of mischien met wat hot glue, al is dat waarschijnlijk een tijdelijkere oplossing.
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Postby Jana » 05 Jan 2014 18:43

Bedankt voor de tips :)

Ik dacht zelf ook even aan hot glue, ik heb er echter geen ervaring mee en het lijkt me dat dat als er druk op word gezet toch nog wel meegeeft? Ik denk dat er wel genoeg ruimte zou moeten zijn voor een iets groter S-haakje.

Van nek-donuts heb ik nooit zo'n beeld van wat dat nou is, is dat speciaal voor dit soort problemen?

eefc0re
SD13
SD13
Posts: 727
Joined: 13 Feb 2013 11:00

Postby eefc0re » 05 Jan 2014 19:24

Ik denk dat neck donuts officieel zijn om de nek van de doll tegen beschadigingen te beschermen (vaak van de s-haak als je het hoofd eraf haalt. Dan komt die druk van het elastiek op de nek te staan ipv de binnenkant van het hoofd...mijn yuu heeft dit probleem).

Maar het zou hier ook wel aan kunnen bijdragen ;)
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

miss.a.sparrow
MSD
MSD
Posts: 170
Joined: 24 Feb 2010 17:03

Postby miss.a.sparrow » 05 Jan 2014 19:26

ik kan het niet zo goed zien maar moet je de s haak niet gewoon een kwartslag draaien?
dat ie dwars in het hoofdje zit?
not all treasure is gold and silver.

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Postby Jana » 05 Jan 2014 20:06

Voorzover ik kan vinden vind ik nekdonuts nog lichtelijk prijzig, zeker als er nog verzendkosten bijkomen, ik denk dat ik eerst een ander haakje probeer :blush:

@miss.a.sparrow: Ik zet het haakje telkens wal wat verder gedraaid, maar het draait toch telkens een beetje terug. In principe zit het niet zo dat het in het geultje in haar hoof komt, dus ik denk dat dat het probleem niet zou moeten zijn. Aan de andere kant heb ik nog geen ervaring met het draaien van het haakje omdat dat eerst helemaal niet kon. Misschien moet ik nog een beetje oefenen en de goede draai erin vinden, dat zou natuurlijk wel kunnen.

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 07 Jan 2014 00:35

Heb je de s haak omhoog getild, en een kwartslag gedraaid, en daarna weer laten zakken in de geul? Het lijkt erop dat de haak in het gat zit, ipv in de geul erbovenop (zoals miss.a.sparrow ook al zei) Anders is het misschien handig een foto van boven te maken zodat we het goed kunnen zien?
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 07 Jan 2014 01:03

Een stalen plaatwerkring er in die voldoende binnendiameter heeft voor het elastiek en voldoende buitendiameter om mooi in het hoofd te passen. Kost 14 cent. per stuk verkrijgbaar bij gereedschappen en ijzerwarenhandel. Per doosje bij de Gamma etc.

EDIT: dergelijke ringen zijn er ook van sterk kuststof.


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests