De grote pruiken quiz

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

JPS Cine Holland

De grote pruiken quiz

Postby JPS Cine Holland » 10 Jan 2014 12:45

De pruik die ik voor Saito heb vind ik een hele mooie. Maar gaandeweg met haar bezig heb ik ontdekt dat deze pruik ook erg kwetsbaar is en daardoor niet geschikt voor mijn filmproject. Ze blijft regelmatig haken achter kleding en steeds meer haren trekken uit de vlecht. Die vlecht is trouwens ook te groot voor dit kleine SD meisje van 56 cm. Dit heb ik weer ontdekt tijdens het het maken van foto's van haar vrijpartijtjes met Famke.

Ze zou deze pruik wel kunnen houden als de vlecht kleiner was. Maar gezien haar rol zou een pruik met kort, glanzend zwart haar ook niet misstaan. Op zoek naar de rest van haar kleding vond ik een hemd getoond op een SD meisje met een pruik die niet helemaal is te zien.

De vraag is dus, wie weet welke pruik dit is?

http://shop.fashiondoll.nl/product_info ... s_id=15943

miss.a.sparrow
MSD
MSD
Posts: 170
Joined: 24 Feb 2010 17:03

Postby miss.a.sparrow » 10 Jan 2014 13:07

not all treasure is gold and silver.

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 10 Jan 2014 15:55

Ik heb om een of andere reden het idee dat het mohair is, door de manier waarop het valt. Maar ik kan op TP geen donkere mohairpruikjes van die maat vinden.
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

Hexje
Hound
Hound
Posts: 1236
Joined: 29 Sep 2007 20:26
Location: Lommel - België

Postby Hexje » 12 Jan 2014 15:55

Hoe kun je van een foto waar de pruik amper half opstaat erachter komen wat voor pruik het is?

Maar dat ter zijde waarom kies je niet een pruik die er wat op lijkt op lijkt, kwa kleur en haar type? Je kan vervolgens aan de slag met een schaar, haarlak en andere styling materialen zodat je de coupe hebt die je wilt voor je doll.

Kijk op Think pink, Luts, Dollmore, Nine9 Style, Leekeworld en andere sites waar ze pruiken hebben, je komt echt wel wat tegen wat in de buurt komt.

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 12 Jan 2014 16:47

Bovendien is dit een foto van de company waar het topje vandaan komt zelf, linksonder in de hoek zie je nog een deel van de naam staan, dus grote kans dat TP dit pruikje niet eens verkoopt.

Maar wat Hexje al zegt, ga op zoek naar een pruikje dat er bij in de buurt komt en ga vanuit daar zelf aan de slag.


Edit: nog even goed gekeken en het topje komt van Sseiren, die hebben sowieso een sterk wisselend aanbod in pruiken, dus echt een hele grote kans dat dit pruikje überhaupt niet meer te krijgen is.

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 13 Jan 2014 12:44

Je kan ook op DoA kijken.
Ik raad idd ook aan om ook op andere sites te kijken.
al zal je het op DoA denk ik iets goedkoper vinden.
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 13 Jan 2014 13:02

Ook een goede optie is zoeken op etsy. Daar zijn ook redelijk veel pruikenmakers voor bjd's te vinden en vaak niet eens zo duur :)
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests