Effectieve manieren om MSC weg te poetsen?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Effectieve manieren om MSC weg te poetsen?

Postby Jana » 23 Mar 2014 11:18

Ben ik weeeer met een vraag^^"

Ik ben al twee dagen aan het boenen in een poging de face-up van mijn oefenhoofdje af te krijgen. Het meeste is nu wel weg (tussen de lippen en rond de ogen zit alleen nog kleur) maar waar ik vooral ook erg veel moeite mee heb is gewoon de MSC op grote oppervlakken weg te krijgen. Ik meen gelezen te hebben dat de MSC makkelijk weg te wrijven zou zijn met alcohol, maar het lijkt bij mij allemaal erg weinig effect te hebben =/

Rond de ogen, wangen en mond zie ik dat het weg is, daar heb ik dus de afgelopen twee dagen vooral geboend. Daaromheen zie ik heel duidelijk een rand van waar de MSC nog wel zit. Daar ben ik vervolgens ook gaan poetsen, maar het lijkt uren te duren om dat randje een paar millimeter te doen verschuiven.

Ik heb 96% alcohol gebruikt (ik dacht dat dat wel goed sterk spul zou zijn) in combinatie met wattenstaafjes, cleaning block, keukenpapier en een oude tandenborstel. De MSC was overigens UV-cut.

Kan iemand mij vertellen of ik iets niet goed doe, of of er misschien nog effectievere manieren zijn de MSC weg te krijgen? Of hoort het gewoon zo lang te duren?

Alvast bedankt!
❦ My dolls: Mori (DM Torrie), Lorina Charlotte (DF Clary), Lumen (DIM Flowne), Elizabeth (DIM Fantasia) ❦

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 23 Mar 2014 11:23

Nagellakremover werkt voor mij nog het beste. Ik heb ooit ook alcohol geprobeerd en Winsor & Newton brush cleaner, maar de paarse remover van de Hema werkt het best.

Ook gebruik ik een wonderspons die ik scheur waardoor er een ruw oppervlak ontstaat die de MSC eraf kan 'schuren' (maar de wonderspons is zachter dan resin, dus er komen geen krassen). Binnen 2 minuten is mijn hoofdje dan schoon, misschien op moeilijke plekjes in de mondhoeken na. Daar gebruik ik ook wattenstaafjes of de achterkant van een naald om de MSC eruit te krabben. Wel voorzichtig natuurlijk!

Naderhand boen ik het hoofdje met Dreft (verwijdert vet) en een oude tandenborstel. Daarna heb ik ooit nooit problemen met MSC er weer op spuiten.

Klinkt alsof jouw hoofdje een flink aantl lagen MSC heeft! Probeer het eens met nagellakremover, zou ik zeggen :)

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 23 Mar 2014 13:10

Ik gebruik ook liever nagellakremover, de lichtroze van het kruidvat (wel die zonder aceton, goed opletten, de verpakkingen lijken erg op elkaar) dan alcohol, alcohol werkt wat mij betreft ook veel minder goed.
En net als Pete gebruik ik dat in combinatie met een stukje wonderspons, om lippen en oren gebruik ik een tandenborstel (gewoon een goedkope, nieuwe, ongebruikte van de action of iets dergelijks).

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Postby Jana » 23 Mar 2014 13:55

Ahh, ik had gedacht dat alcohol aggressiever en dus sterker zou zijn dan nagellak remover! Ga ik dat ook maar eens proberen^^

Ik meen wel te hebben gelezen dat nagellak remover met een kleurtje het resin zou kunnen verkleuren, dat heeft me er een beetje bang voor gemaakt. Hebben jullie daar nooit last van gehad?
❦ My dolls: Mori (DM Torrie), Lorina Charlotte (DF Clary), Lumen (DIM Flowne), Elizabeth (DIM Fantasia) ❦

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 23 Mar 2014 14:06

Nee, ik heb zowel die van het kruidvat als die van de hema gebruikt en nog nooit problemen gehad, na het schoonmaken idd nog wel goed wassen met afwasmiddel en heel goed schoonspoelen, maar nee, deze 2 removers zijn vrij veilig. Voor de zekerheid kun je altijd nog eerst uitproberen op de headcap, maar ik heb het gebruikt bij uiteenlopende merken dolls in verschillende huidskleuren en tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Postby Jana » 24 Mar 2014 16:05

Ik heb het vandaag geprobeert met nagellakremover zonder aceton, wat werkt dat ontzettend veel beter zeg :D Ik hoefde alleen even met een keukenpapiertje te wrijven, was binnen een mum van tijd klaar, geweldig!

Ontzettend bedankt voor de gouden tip allebei <3
❦ My dolls: Mori (DM Torrie), Lorina Charlotte (DF Clary), Lumen (DIM Flowne), Elizabeth (DIM Fantasia) ❦


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests