geel

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

geel

Postby Cynthevla » 16 Apr 2014 10:54

Ik vroeg me af wat de beste manier is om de geelheid van een normal skin doll minder te maken.
ik zit een klein laagje weg schuren te overwegen maar vraag me af of er minder exstreme methodes zijn.
verven ben ik bang voor dat het mis gaat.
en bleken hoor ik van dat het daarna nog sneller geel van word.

heeft iemand hier ervaring mee en wil je deze met me delen? *smeek*
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

User avatar
Mittebam
SD16
SD16
Posts: 763
Joined: 29 Oct 2009 21:57
Location: Leeuwarden
Contact:

Postby Mittebam » 16 Apr 2014 12:03

Aangezien vergeling komt dooor verval van het rode pigment, is er weinig definitief aan te doen. Schuren werkt, maar de doll zal wel weer verder vergelen. Hetzelfde geld voor verven, in dat geval voeg je weer pigment toe, maar ook die zal op den duur vervallen.
Als je echt niet wil schuren of verfen zou je wellicht een bodyblush kunnen overwegen, die de gele tint wat verzacht. Je zou zelfs de hele pop kunnen laten airbrushen in een tint die meer op normal skin lijkt. Het nadeel van deze beide oplossingen is dat ze allebei slijten, zeker bij de joints. De sealer en de blushing of verf wrijven er langzaam weer af en kunnen chippen. Je zal dit dus af en toe opnieuw moeten (laten) doen.
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 17 Apr 2014 10:58

Dus de beste manier is gewoon accepteren?
Ik zit toch verven te overwegen. Maar dat van de joint wrijving heb ik niet aan gedacht.
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

User avatar
Mittebam
SD16
SD16
Posts: 763
Joined: 29 Oct 2009 21:57
Location: Leeuwarden
Contact:

Postby Mittebam » 17 Apr 2014 11:06

Naar mijn idee zul je het op den duur wel moeten accepteren, maar je zou ervoor kunnen kiezen om eens in de zoveel tijd de doll opnieuw onder handen te nemen.
Het voordeel van verfen is dat dat er niet zomaar weer afwrijft, omdat het natuurlijk deels in de resin trekt (het verft het buitenste laagje van alle delen). Misschien heb je ook wat aan dit topic op Den of Angels? Ik zit er aan te denken die methode zelf eens uit te proberen op mijn eerste BJD, aangezien die inmiddels ook her en der bijna botergeel is xD
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 17 Apr 2014 11:42

Oeh, dank je.
Ik denk het ook te proberen.
waar zou ik liquid verf kunnen vinden? Gewoon ktuitvat? Ik weet dat deze wel poeder heeft.
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

User avatar
Mittebam
SD16
SD16
Posts: 763
Joined: 29 Oct 2009 21:57
Location: Leeuwarden
Contact:

Postby Mittebam » 17 Apr 2014 12:31

RIT dye is hier niet te krijgen, helaas, ik weet zelf niet of er andere vloeibare textielverven makkelijk te vinden zijn. We hebben er mensen ook met Dylon verven hun BJD's geverfd, dat is ook hoe Ixupi haar Nightcrawler mod heeft geverfd. Maar daar kan iemand met ervaring vast betere tips voor geven xD
Last edited by Mittebam on 17 Apr 2014 13:20, edited 1 time in total.
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 17 Apr 2014 12:37

Ik zit op het moment ook optie 3 te overwegen: onder tatoeëren. :x
het past bij het karakter alleen weet ik niet wat het resultaat zal zijn.

ik vind dit zo moeilijk XD
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 17 Apr 2014 13:19

Dylon poederverf werkt erg goed op dolls, alleen magneetjes moet je opnieuw erin lijmen gezien de lijm van de companies oplost in kokend water. En voor je gaat verven, je doll echt 100% MSC vrij maken anders blijf je dat zien.

Al weet ik niet of je een doll van geel naar lichter kunt verven, ik heb die van mij van white/normal skin naar oranje en 2 tinten bruin geverfd.
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

Dream-Baby
SD13
SD13
Posts: 659
Joined: 09 Oct 2013 23:35

Postby Dream-Baby » 17 Apr 2014 16:06

Je kunt RIT Dye kopen via ebay http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40 ... Categories
Dat word vaak in de modelbouw gedaan. :}
At home; Peter Hatter , Sarah Hatter , Perri Winkle, Bou Winkle , Addy Yount, Cleà Yount, Duncan James en Charlie Hatter

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 18 Apr 2014 08:34

Je kunt RIT Dye kopen via ebay http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40 ... Categories
Dat word vaak in de modelbouw gedaan. :}
Volgens mij kun je dan beter bij de kruitvat Dylon kopen. Zelfde effect en je zit niet met verzendkosten en wachten ;)
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 18 Apr 2014 13:37

Probleem is dat je voor anti-vergelingsformules verschillende kleuren door elkaar moet gebruiken, en mengen gaat met vloeistof toch vaak net iets makkelijker (druppels) dan met poeder. Misschien dat fourniturenwinkels oid wel vloeibare textielverf hebben?
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 18 Apr 2014 13:50

Probleem is dat je voor anti-vergelingsformules verschillende kleuren door elkaar moet gebruiken, en mengen gaat met vloeistof toch vaak net iets makkelijker (druppels) dan met poeder. Misschien dat fourniturenwinkels oid wel vloeibare textielverf hebben?
Ik geloof niet dat je geel weer terug naar wit kunt krijgen in resin anders dan met bleek. En dat zou ik absoluut niet aanraden tenzij je je doll wilt laten lijken alsof hij onderweg is naar het brandwondencentrum.
Het verven van dolls kan eigenlijk alleen als je het van een lichte naar een donkere kleur wil laten gaan.

Dus om van de vergeling af te komen ben ik bang dat je inderdaad zou moeten gaan schuren en hopen :(
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 18 Apr 2014 15:21

Het idee is ook niet van geel naar white skin, dat gaat je met verf niet lukken, maar van vergeelde normal skin terug naar roze normal skin. Daar heeft iemand op DOA het de-zombification serum voor uitgevonden, een mix van rode verf met geel en roze (http://www.denofangels.com/forums/showt ... estoration) wat best mooie resultaten geeft.
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 18 Apr 2014 15:35

Het idee is ook niet van geel naar white skin, dat gaat je met verf niet lukken, maar van vergeelde normal skin terug naar roze normal skin. Daar heeft iemand op DOA het de-zombification serum voor uitgevonden, een mix van rode verf met geel en roze (http://www.denofangels.com/forums/showt ... estoration) wat best mooie resultaten geeft.
Dat moet inderdaad wel lukken op die manier. En inderdaad beter met vloeibare verf te doen, wat je ook kunt doen is in Duitsland in de supermarkt kijken. Daar is het aanbod textielverf een stuk groter dan hier en is het vaak ook in vloeibare vorm te krijgen :)
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests