kleding maken, wat doe ik fout?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

miss.a.sparrow
MSD
MSD
Posts: 170
Joined: 24 Feb 2010 17:03

kleding maken, wat doe ik fout?

Postby miss.a.sparrow » 30 Jul 2015 22:52

ik word er zo langzamerhand een beetje verdrietig van.
ieder gratis patroon wat ik uitprobeer is niet goed. behalve een A-lijn jurkje wat ik ooit voor een yosd heb gemaakt, maar daar kan ook niet zoveel fout aan zijn.
ligt het aan mij of hebben jullie ook vaak problemen met patronen van internet?

bijvoorbeeld vandaag:
ik wilde een SD onesie maken die ik vond op DoA. toen ik de download zag zag ik al dat een sd hem nooit ging passen maar een msd misschien wel. nou nu heb ik hem gemaakt en het ziet er zo uit(even een snelle foto met m'n ipod)
Image

ik heb maar niet eens geprobeerd om de capuchon erop te zetten want die heeft de maat van die van een kleuter. deze kigu moet dus de maat van een SD zijn.. en ik heb alles uitgeprint zoals het moest. er stond bij dat je hem zo kon uitprinten zonder aan te passen maar daar geloof ik niks meer van.
ik snap er niks van, en in die tread staan zoveel reacties van mensen die hem met succes hebben gemaakt. meh.
kan iemand mij helpen?
not all treasure is gold and silver.

User avatar
teenage-angel
SD16
SD16
Posts: 944
Joined: 02 Dec 2008 00:17
Location: voorschoten

Postby teenage-angel » 31 Jul 2015 07:40

Zoals ik het nu zie is het op de verkeerde maat afgedrukt. Waarschijnlijk is het bestand verkleind aangekomen en verkleind afgedrukt waardoor hij niet past.
Wat je kan doen als je daar de beschikking toe hebt, is em inladen in photoshop en em daarin vergroten.

Als je eventueel wilt wachten dan wil ik hem wel vergroten voor je maar ik ga eerst verhuizen vanaf morgen. ;)
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

miss.a.sparrow
MSD
MSD
Posts: 170
Joined: 24 Feb 2010 17:03

Postby miss.a.sparrow » 31 Jul 2015 12:40

ja dat dacht ik ook al, waarom doet m'n laptop zo stom -.-"
ik heb photoshop dus dat kan ik wel proberen
not all treasure is gold and silver.

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 31 Jul 2015 19:39

Maak dan een bestand aan die A4 is en pas dan de afbeelding van het patroon erin. Ik kan het patroon hier niet zien maar meestal staat er een vierkantje op met 1cm erbij.

Eventueel kan ik mijn eigen patronen wel voor je inscannen, die zijn allemaal op A4?

miss.a.sparrow
MSD
MSD
Posts: 170
Joined: 24 Feb 2010 17:03

Postby miss.a.sparrow » 31 Jul 2015 21:48

het is een zelfgetekend patroon van iemand op DoA, ik weet niet of ik die hier mag plaatsen. maar er staat bij dat de bestanden zo meteen geprint kunnen worden zonder aanpassingen en dat het voor en achterpand ieder een A4-tje nodig hebben en zo is het ook in het bestand. nouja anders moet ik zelf proberen een patroon te tekenen. bedankt voor de moeite iig! <3
ik heb al 5 jaar naailes op school maar ik kan er niks van haha daarom zoek ik maar naar patronen op internet maar dat is t ook niet altijd :p
not all treasure is gold and silver.

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 01 Aug 2015 09:30

Het probleem met het printen van het patroon kan zijn dat ze in America andere formaten papier gebruiken - dus maak er A4 formaat van betekend dat je de printer opdracht moet geven hem op 100% schaal af te drukken zonder dat hij iets aanpast naar papier formaat.

Daarnaast heb je te maken met verschillende formaten pop. Dus SD60 maat kleding past lang niet elke SD60 maat pop. Als je iets van een patroon maakt is het heel normaal dat je met de eerste kijkt hoe je het patroon moet aanpassen, een tweede maakt en dan het patroon helemaal passend maakt - en dat dus de 3e goed past. En dan is het zorgen dat je bij de 1e versies een stof neemt die hetzelfde valt als de uiteindelijke stof waarin je de kleding wilt maken.

Kortom, je bent goed bezig. Je hebt door hoe je hem in elkaar moet maken, ziet precies waar hij niet past en nu kun je met stap twee beginnen (het aanpassen van het patroon). :)


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests