Resin verven (permanent)

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

User avatar
Toxic_nightmist
SD
SD
Posts: 400
Joined: 08 Oct 2014 18:28

Resin verven (permanent)

Postby Toxic_nightmist » 08 Nov 2015 17:20

Ik ben eventueel van plan om een WS doll te gaan verven. Ik heb wel al het een en ander aan informatie kunnenen vinden hier over.
En met verven bedoel ik permanent (rit dye, kledingverf, etc) geen oppervlakkig laagje zoals airbrushen.

Mijn vraag: heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En zo ja hoe heb je dit toen aangepakt.

Alvast bedankt!
Spite and playful eyes

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 09 Nov 2015 02:05

Zelf (nog) geen ervaring mee, maar ik heb er wel veel over gelezen en wat je nodig hebt is kledingverf specifiek voor polyester (iDye Poly of Rit Dye Everything zijn veelgenoemde merken). Algemene kledingverf geeft op plastics een vlekkerig resultaat. Verven doe je in kokend water (parts enkele seconden dopen en dan evt nog een tweede ronde) en nooit in een pan met aluminium binnenkant, want dat verandert de kleur van sommige verfstoffen. Heel veel succes, ik ben benieuwd!
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

User avatar
Toxic_nightmist
SD
SD
Posts: 400
Joined: 08 Oct 2014 18:28

Postby Toxic_nightmist » 09 Nov 2015 10:48

@ Little lost pixie: Van deze dingen was ik al op de hoogte, maar toch bedankt :)

Niet om vervelend te doen, maar graag alleen een post als je hier daadwerkelijk iets mee gedaan hebt. Ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen ^_^
Spite and playful eyes

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 09 Nov 2015 11:47

Sorry, ik dacht ook dat je het misschien al wist, maar zolang dit het enige topic hierover op BJD Cafe is, dat het voor anderen die info zoeken misschien sowieso handig was on hier ook die info te hebben staan. Maar nogmaals succes dan en ik hoop dat je als je gaat verven er een tutorial van maakt :)
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest