Restringen, wiren, sueden, etc. : Posing

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Restringen, wiren, sueden, etc. : Posing

Postby LunarReverie » 25 Sep 2007 09:30

Zet hier je tips, vragen en tutorials over alles wat met de posing van je doll te maken heeft.

Restringen:
Het (opnieuw) doorrijgen van het elastiek van je doll. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. Dit is er een van:
http://www.fashiondoll.nl/restringing.htm

Wiren:
het halen van ijzerdraad door de joints van je doll zodat ze beter kunne poseren.

Sueden:
officieel het aanbrengen van een flinterdun stukje suedeleer (pliver) in de holtes van de joints.
Nu zijn er ook:
hot-glue sueden; met een lijmpistool een dun laagje lijm aanbregen.
Volks Kips: siliconen schijfjes die aangebracht worden tussen de joints.
Sueden met medical tape waarop een laagje siliconenkit is aangebracht (Haute Doll).

Restring elastiek SD: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... php?t=7509

Vraagje over elastiek voor restringen van MSD: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... php?t=6174

String pullen zonder stringpuller: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... .php?t=611

Hoofd eraf erop tutorial (voor de Newbies)Grote plaatjes: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... .php?t=975

Vraagjes stringen etc etc: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... php?t=1260

Voeten: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... php?t=1162

Hot glue vraagje: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... php?t=5046
Last edited by LunarReverie on 27 Nov 2011 12:07, edited 2 times in total.

TwitchMM
YoSD
YoSD
Posts: 79
Joined: 05 Sep 2007 14:25
Location: Amsterdam

Postby TwitchMM » 25 Sep 2007 23:34

Heel handig, dankjewel!

weeeeeeer wat geleerd :-)

Vaawl
SD
SD
Posts: 485
Joined: 14 Sep 2008 15:12
Location: Hilversum
Contact:

Postby Vaawl » 17 Mar 2010 07:39

aaaah de link doet ut niet!!
ik ben nog op zoek naar een goede tutorial!
Help? :shock:
Image

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 17 Mar 2010 07:56

Restringen:

-vaak eerst kijken hoeveel strakker het elastiek moet, soms is het met een extra knoop in het elastiek al strak genoeg.
-Haal dan voorzichtig het elastiek los, meestal beginnend bij de S-haak uit het hoofd los te halen. KIJK GOED HOE HET ELASTIEK ZIT! En hou delen bij elkaar. bijv. delen van het linkerbeen niet bij t rechterbeen leggen...
-Kijk waar de knoop in het elastiek zit. Ga niet op een random plek knopen erin doen, anders wil t elastiek niet meer door de lichaamsdelen. Leg op de plek van die knoop een nieuwe knoop.
Image

- Zorg dat de knoop niet in de weg gaat zitten als je de doll weer in elkaar zet. Je kan bij t in elkaar zetten de knoop boven de nek doen, maar meeste mensen hebben liever de knoop in de borst. Gebruik een touwtje/ijzerdraadje om het elastiek door de delen te trekken, als je geen speciale stringpuller hebt daarvoor.
-En doordat je delen bij elkaar houdt weet je ook ongeveer wat waar moet komen te zitten.

Het is niet zo moeilijk, zolang je goed kijkt hoe het zit.

(lekker simpel, maar zo doe ik t :'D)
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 17 Mar 2010 08:52

Bedankt Yami-Hime, erg handig!

Oh, de link is weer gerepareerd nu :)
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Vaawl
SD
SD
Posts: 485
Joined: 14 Sep 2008 15:12
Location: Hilversum
Contact:

Postby Vaawl » 17 Mar 2010 13:22

Dankie dank^^!! ik ga wel een poging wagen met Hessi ^^!
Image

TMar
SD16
SD16
Posts: 843
Joined: 24 Jun 2009 19:24

Postby TMar » 19 Sep 2010 21:59

Welke dikte elastiek wordt doorgaans genomen voor SD's? (ca. 60 cm)

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 20 Sep 2010 12:30

mijn SD's hebben 3 mm. denk 3-3,5 mm
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Binka
Tiny
Tiny
Posts: 20
Joined: 13 May 2010 14:02
Location: Blankenberge, België

Postby Binka » 16 Feb 2011 21:03

hot-glue sueden dat is gewoon met zo'n lijmpistool die je in het stopcontact steekt he? maar plak je dan niet alles vast? is dat veilig om dat zelf eens te proberen? en moet je dat dan gewoon aan de "bal gewrichten" doen?
don't be afraid to come off slightly bizarre

BJD - Bill & Lily

Starálfur

Postby Starálfur » 16 Feb 2011 21:06

Da's inderdaad zo'n lijmpistool. Je moet het niet vastlijmen maar op laten drogen, dat duurt niet zo lang hoor. De lijm moet je in de komgewrichten doen ^^ Je kan het het makkelijkste doen als je doll uit elkaar is, dan hoef je niet te hannesen met benen die weer in elkaar schieten als de lijm er net in zit :P

Hexje
Hound
Hound
Posts: 1236
Joined: 29 Sep 2007 20:26
Location: Lommel - België

Postby Hexje » 16 Feb 2011 21:09

@ Binka, je gebruikt inderdaad gewoon een lijmpistool voor in het stopcontact, je haalt je doll volledig uit elkaar en brengt een dun laagje lijm aan in de holle kanten van de gewrichten dus niet de bolle kant maar de holle kant. Het is volkomen veilig om zelf te proberen maar als je te veel lijm gebruikt past je doll niet meer in elkaar xD Je moet maar een laagje van ongeveer een milimeter hebben in de gewrichten.

Dit krijg je het beste voor elkaar door een klein bolletje lijm te spuiten aan de zijkant van het gewricht en dat vervolgens met de hete punt van je pistool te versprijden over de rest van het gewricht.
Wacht met het in elkaar steken van je doll totdat de lijm volledig uitgehard en bij te veel lijm moet je even priegelen om het er weer uit te krijgen maar dan kan je het weer opnieuw proberen.

Binka
Tiny
Tiny
Posts: 20
Joined: 13 May 2010 14:02
Location: Blankenberge, België

Postby Binka » 16 Feb 2011 21:37

bedankt voor de uitleg. het enige probleem is dat ik zelf die doll niet meer in elkaar kan steken. allez ja ik heb dat nog nooit gedaan en zo handig ben ik niet met zo'n dingen. dus waarschijnlijk is het dan toch het best dat ik het misschien laat doen :)
don't be afraid to come off slightly bizarre

BJD - Bill & Lily

Maaaybe
MSD
MSD
Posts: 103
Joined: 24 Aug 2009 14:08
Location: Noord-Brabant

Postby Maaaybe » 17 May 2011 20:41

Hai guys, ik had 'n vraag over het hot glue sueden.
Mijn oma blijkt een lijmpistool te hebben, maar toen ik haar uitlegde waarom ik 'm wou lenen, zei ze dat die lijm dus echt bedoeld is om dingen muurvast te lijmen :P Bijvoorbeeld schelpjes op een fotolijstje.
Bij hot glue sueden denk ik eigenlijk eerder aan het soort lijm dat je soms in tijdschriften hebt enzo, waarmee ze bv. kaartjes vastplakken, van die rubberachtige. Ik hoor namelijk altijd dat het de lijm ook weer redelijk gemakkelijk uit de gewrichten te verwijderen is, dus ik twijfel over het "muurvaste" in mijn oma's uitleg.

Is dat lijmpistool dan toch wat ik moet hebben of niet? Is er nog verschil in het soort lijm? Ik las ooit dat er verschil is tussen high temperature en low temperature. De low temp. is blijkbaar de lijm die je moet hebben, omdat high temp. zich kan hechten aan de resin. Dat is tenminste wat ik gehoord heb.

Advies?
Image
Floyd - Leeke Koji

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 17 May 2011 21:09

Ik denk dat je oma denkt dat t muurvast is, maar dat dat niet echt is. Je kan altijd even testen op een papiertje enzo. Maar bij een lijmpistool dat schelpjes vast kan lijmen, is het wss de goede lijm voor hotglue-en. Dat gebruikte ik ook altijd voor schelpjes :P

Een standaard hobby pistool is normal (low?) temperature, en die is goed. Ik heb thuis een gereedschaps-pistool liggen, en die smelt idd de resin. (*ervaring*)

Maaaybe
MSD
MSD
Posts: 103
Joined: 24 Aug 2009 14:08
Location: Noord-Brabant

Postby Maaaybe » 18 May 2011 12:17

Mja, uitproberen is idd een goed idee :) Bedankt voor het antwoord!

Also: resin smelten O__O Damn xD M'n oma is best 'n hobbyerd, dus ik denk dat ze wel een gewoon hobbypistool zal hebben, haha.
Image
Floyd - Leeke Koji


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest