eerste face up Feya Luny

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

eerste face up Feya Luny

Postby Cynthevla » 27 Aug 2013 22:07

Ik dacht altijd: "waarom een bedrijf de face up laten doen als je het zelf kan."
Na de nachtmerrie van deze faceup die ik 3 keer heb moeten overdoen weet ik het antwoord: het is GIGA moeilijk!!
Tips zijn zeer gewenst!
Image
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

Saoera
MSD
MSD
Posts: 192
Joined: 30 Oct 2007 14:58

Postby Saoera » 27 Aug 2013 23:44

Haha ik herken dat gevoel wel.
Maar... voor eerste keer face-up, helemaal niet slecht hoor!
Ik vind het leuk dat je voor de wat apartere stijl hebt gekozen, met het groene symbool het voorhoofd.

Tips? ja.. heel standaard maar: oefenen oefenen oefenen

verder misschien: zorg dat je goede materialen hebt om mee te werken.
bijvoorbeeld; een kneedgum voor eventuele foutjes die je met pastel maakt
en super dunne kwastjes voor het fijne detail werk.

Wat voor mij goed werkt voor de wenkbrauwen is om eerst de vorm met pastel er licht op te zetten, dit vervolgens te sealen met MSC en dan later met aquarel en een flinter dun kwastje de haartjes er overheen te schilderen.
Als je aquarel gebruikt voor de wenkbrauwhaartjes in plaats van acrylverf kan je foutjes makkelijker uitwissen met een wattenstaafje en opnieuw proberen.

tutorials van anderen bekijken kan ook helpen om handigheidjes op te pikken.

En als laastse: wimpers maken een face-up helemaal af ;]
Image

Image

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 28 Aug 2013 08:38

Dank je wel! Ik ga het snel opnieuw proberen!
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 31 Aug 2013 22:27

Tweede faceup Feya Luny!!
veel beter gelukt.
met dank aan Little Lost Pixie die mijn handje wilde vasthouden (en mij met tips overlaadde) terwijl ik het nog eens probeerde.
ik heb vandaag ook haal lichaam een blushing gegeven en hoop binnenkort mooie artistieke foto's van der op het forum te kunnen plaatsen.
Image
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 31 Aug 2013 23:43

Ze is zooo mooi geworden! En die ketting is echt gaaf, heb je die zelf gemaakt?
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 01 Sep 2013 00:26

De tweede poging ziet er al een stuk subtieler en netter uit! Knap hoor, ga zo door! :dance:
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 01 Sep 2013 01:07

thanks!!
en ja haar ketting heb ik zelf gemaakt. moet toch iets doen terwijl ik wacht tot de MSC droog is :x ;)
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 03 Oct 2013 13:27

Een advies uit de modelbouw wat zo in de bjd wereld kan worden gebruikt:

Zoek zoveel mogelijk steun met je handen zodat alleen dat beweegt wat moet bewegen. Pas als je veel ervaring hebt kan je uit de losse hand werken. Alhoewel, ik heb schaal 1:35 soldaten gemaakt voor tweede wereldoorlog settings, dat was zo klein dat je altijd steun nodig had.

Voor het super kleine werk gebruikte ik een kwast met slechts 1 haar. Misschien is dat ook een idee voor het schilderen van de haren van een wenkbrauw. Vooral op de wat kleinere poppen.

Maychan
Tiny
Tiny
Posts: 21
Joined: 14 Mar 2013 19:57
Location: Leiden

Postby Maychan » 17 Oct 2013 19:35

Je tweede poging is echt mooi geworden. Mag je echt wel trots op zijn. :cheering:


Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest