Wimpers tekenen

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

miesaas
YoSD
YoSD
Posts: 92
Joined: 18 Sep 2011 19:03

Wimpers tekenen

Postby miesaas » 16 Dec 2013 18:34

Hallo allemaal, ik had een vraagje over face ups.
Het blushen en werken met pastelkrijt gaat mij over het algemeen wel goed af,
het enige dat ik niet voor elkaar krijg zijn de wimpers.
Hoe krijgen jullie van die mooie, dunne wimpers?
Welk product gebruiken jullie hiervoor?
Ik heb een plaatje opgezocht van wimpers die ik echt prachtig vind,
en waar ik graag mee zou willen oefenen;

Image

Iemand die weet hoe ik dit het beste kan doen?

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 16 Dec 2013 18:52

Het is een combinatie van heel veel oefenen en de materialen vinden die voor jou werken.

Zelf gebruik ik zo'n penseel http://shop.fashiondoll.nl/product_info ... ts_id=2491
en verdun ik de verf met een combinatie van water en acrylverdunner.
Het zal nog steeds veel moeite kosten in het begin, maar op een gegeven moment krijg je de slag ineens te pakken.

Op de foto die je als voorbeeld hebt, zie je ook dat er gebruik wordt gemaakt van zowel witte als bruine verf voor de wimpers, dat zorgt ervoor dat er wat meer diepte in het geheel komt.

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 16 Dec 2013 19:49

Ik gebruik ook een 10/0 scriptliner, en idd veel oefenen. De eerste paar keren vond ik elk haartje een uitdaging, maar op een gegeven moment ging het ineens haast zonder moeite (ja oke, wat overdreven, het kost wel veel concentratie, maar ik zat niet meer te pielen op elk haartje xD )
Ik gebruik zelf twee kleuren bruin, een donkere, en een wat lichtere/grijzere kleur bruin. dan krijg je ook meer diepte (als in het lijkt net of er schaduw inzit)
Hier kan je zien welk effect dat geeft http://www.flickr.com/photos/77422253@N ... /lightbox/
Ik verdun mijn verf met acrylmedium, en als ik mijn kwast in de verf doop, schilder ik eerst wat haartjes op mijn hand, om even het gevoel erin te krijgen, of om het teveel aan verf eraf te krijgen, zodat je daarna een heel fijn lijntje kan maken op het gezicht.
Ik gebruik voor sommige face-ups overigens alleen aquarelpotlood, maar dat is heel anders dan de foto die jij liet zien, veel zachter, en alleen geschikt voor als je een hele zachte naturel face-up wil. Ook hierbij gebruik ik twee kleuren bruin voor de diepte.
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi


Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest