Lore's sewing adventures

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Lore
SD
SD
Posts: 257
Joined: 25 Mar 2011 03:28

Lore's sewing adventures

Postby Lore » 05 Aug 2014 15:30

Sinds een half jaar heb ik een eigen naaimachine en hoef ik niet meer alles met de hand te doen als ik iets wil maken, of te wachten tot ik een keer bij m'n moeder thuis tijd heb om iets te maken. En ik ben er ontzettend blij mee!

Intussen heb ik (mede dankzij het feit dat ik niet meer alles met de hand hoef te doen) aardig de smaak te pakken gekregen maken van kleding. Dus leek het me wel leuk om een topic aan te maken met mijn eigen maaksels en probeersels, en hopelijk hebben mensen ook tips voor me hoe ik ze kan verbeteren n_n


1. Harembroek die tot net onder de knie komt. Zelfgemaakt patroon en eerste probeersel. Moet er nog het een en ander aan aanpassen, maar hij ziet er aardig uit zoals ik in gedachten had. Helaas heb ik geen 'in progress' foto's van het maken van de broek.
Image

2. Oversized sweater. Het patroon heb ik gebaseerd op een patroon voor een jas, die ik heb uitvergroot en waarvan ik de pasvorm heb aangepast.
In progress foto's (al grotendeels klaar):
Image Image
En het eindresultaat:
Image Image

Let me know what you think (:
Tips, verbeterpunten? (En misschien ideeën voor dingen die ik hierna kan maken? :3 )
More to come!
I'll show you how to be a metal man

At home: Elfdoll WU
Saving up for: 2 Dikadoll heads | Ringdoll 70cm bodies | Soom Sphaler dragon legs

Lif
SD
SD
Posts: 266
Joined: 02 Oct 2011 22:57

Postby Lif » 05 Aug 2014 20:00

Staat goed! Vind vooral de sweater erg leuk!
@Home: Bambicrony Ciao Bella Peach Puff

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 05 Aug 2014 20:09

Ik vind het een goed geslaagde outfit!

Ideeën voor nieuwe projecten? Ik zit te denken aan een uitbreiding op deze outfit.
Het is nu lekker warm, maar over een maandje of twee wil hij graag een langer model broek. Kan je een broek maken met een laag kruis en pijpen tot op de voeten? Misschien afgetrapt bij de hakken?

eefc0re
SD13
SD13
Posts: 727
Joined: 13 Feb 2013 11:00

Postby eefc0re » 05 Aug 2014 20:52

Niiiiice!!! Heel mooi gemaakt! <3
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

Lore
SD
SD
Posts: 257
Joined: 25 Mar 2011 03:28

Postby Lore » 07 Aug 2014 08:38

Thanks allemaal!! n_n

@Mekare: Thanks voor het idee! Een lange versie van een harembroek was inderdaad wel iets waar ik ook aan had zitten denken :)
Ik ga snel eens aan de slag met maten te nemen en een patroon te maken!
I'll show you how to be a metal man

At home: Elfdoll WU
Saving up for: 2 Dikadoll heads | Ringdoll 70cm bodies | Soom Sphaler dragon legs


Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests