Waterverf of Acryl..?

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Ythiel
MSD
MSD
Posts: 204
Joined: 11 Jan 2012 11:25
Location: Rotterdam

Waterverf of Acryl..?

Postby Ythiel » 04 Sep 2014 15:55

Okee, noem me blond.. maar welke verf gebruik je nu voor een face-up? Verf op waterbasis of juist acryl? Ik ben echt onwijs aan het goochelen met m'n face-ups. Wil het graag leren, maar heb nog wel een tijdje te gaan. :oops:

ShuriTigerH
Sabik
Sabik
Posts: 1608
Joined: 24 Sep 2007 16:27
Location: Nijmegen

Postby ShuriTigerH » 04 Sep 2014 20:27

Acryl op waterbasis;) Iets verdund met water of acrylverfverdunner zodat het netter werkt. Of aquarelpotlood, maar waterverf/aquarelverf is wat te dun om goed voor faceups te kunnen gebruiken zover ik weet. Je zou het best uit kunnen proberen, zolang het geen verf of krijt (krijt voor het blushen) met olie erin is, kan het geen kwaad. Succes!

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 04 Sep 2014 20:59

Of een hele goede aquarel verf (met veel pigment) en niet zoveel water...
Een Franse vriendin is van acryl overgestapt op aquarelverf. Je kan haar op Flickr vinden onder 'marlequeen'.

Ik gebruik ook water voor 'spatten' met een kwast om structuur aan te brengen voor de huid - en ook voor sproeten.

Ythiel
MSD
MSD
Posts: 204
Joined: 11 Jan 2012 11:25
Location: Rotterdam

Postby Ythiel » 05 Sep 2014 16:43

Dank jullie wel! :x Hop naar de volgende face-up! Ik vind vooral het aanbrengen van de wimpers erg lastig.. volgens mij ontbreekt mij ook het juiste kwastje ervoor.. Misschien eens proberen met aquarel potloden?

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 05 Sep 2014 19:12

Ik gebruik daar ook aquarelpotloden voor - maar het heeft me wel even gekost voor ik door had dat het nogal een verschil maakt welke je gebruikt. Ik had aquarelpotloden van Stabilo - maar die lieten te duidelijk een potloodstreep zien en daarbij zijn de punten net te hard waardoor ik soms krassen kreeg in de MSC.

Ik koop tegenwoordig aquarelpotloden van Faber Castell - per stuk in de winkels waar ze art-supplies verkopen. Die hebben een zachtere punt en meer pigment - die werken (tot nu toe) het beste voor mij.

Probeer ook eens te spelen met hoe je de kop vasthoudt tijdens het trekken van de wimper - wissel eens met welke kant van de kop je naar je toe houdt en of je van je af of naar je toe tekend.


Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest