van Hujoo Yomi naar Jack O'Lantern -FTM mod + additions

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

van Hujoo Yomi naar Jack O'Lantern -FTM mod + additions

Postby Puppit » 19 Sep 2014 14:11

Alweer bijna een jaar vonden mijn dollyvriendjes- en vriendinnetjes dat Ichigo, mijn Hujoo Berry, een broertje moest krijgen. Zodoende gaven ze mij een Hujoo Yomi voor mijn verjaardag... Alleen is dat een meisjessculpt. De fullset zag er echter tamelijk jongensachtig uit en die foto werd ook gebruikt voor de "kale" variant... Enige verwarring, dus.
Ik vond zelf het gezicht ook geschikter voor een jongetje, en besloot er de menselijke variant van mijn My Little Pony OC, Jack O'Lantern, van te maken.
Aangezien ik druk bezig was met andere knutselwerken, bleef Jack (toen nog Jaqueline) maar liggen... Maar nu ben ik er eindelijk mee aan de slag gegaan.
Ziehier het proces!

De pony: (deviantart)
De menselijke variant: (ook Deviantart)

Start!
Uitgangspunt: één kale Hujoo Yomi.
Image

Natuurlijk moet Jaqueline eerst Jack worden...
Image

Tussenstadium: Wookie.
Image

Nog meer modding...
Image

En extra onderdelen...
Image

En een face-up uiteraard (plus nog meer modding)...
Image

Ogen zijn doorschijnend en kunnen van achteren uitgelicht worden voor het "night vision" effect:
Image

Ennnn als alles dan eindelijk op z'n plek zit: eindresultaat! Zeg eens dag tegen de kleine batponyboy...
Image
Image

Kennismaking tussen nieuwe broer en zus:
Image

Ik hoop dat ze het goed met elkaar kunnen vinden...
:D

Opsomming werkzaamheden:
Gietnaadjes weggewerkt, nieuw schouderstuk gemaakt (oude zat een barst in en miste een stuk uit, viel niet goed te repareren), borsten weggeschuurd, mannelijk aanhangsel gemaakt, bevestigd en geblushed, magneten bevestigd in headcap en onderrug, mensenoren verwijderd, vleugelgewrichten uitgehold in rug en haak voor elastiek bevestigd aan de binnenkant, vleugels, pony-oren, hoorns, tandje, staart én ogen gemaakt.
Niet door mij gemaakt: De pop (duh), pruik + los lapje voor de staart, overall (overall wel aangepast: hij was te groot).
Last edited by Puppit on 19 Sep 2014 23:23, edited 1 time in total.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

ShuriTigerH
Sabik
Sabik
Posts: 1608
Joined: 24 Sep 2007 16:27
Location: Nijmegen

Postby ShuriTigerH » 19 Sep 2014 14:30

AWESOME!! I hou van batponies<3. Prachtig modwerk, en de progress shots zijn geweldig, vooral die van de FtM mods, wat de hoek van een hoofdje al niet kan doen voor de uitdrukking, zelfs zonder ogen (eerste plaatje kijkt ie naar zijn borstjes van: doe hier eens iets aan, tweede plaatje zie je hem bijna denken bij wat er in de plaats is gekomen "OK, dat moet ik eens goed onderzoeken"). En candycorn hoorntjes, cute^^!! En die vleugeltjes zijn geweldig, ik moet toch echt als ik ooit geld heb een paar props bij je commissionen^^.

En nu heb ik zin om de Derpy Hooves doll die al een tijdje door mijn hoofd spookt te gaan maken (half human, Littlefee met hoefjes), maar wederom, eerst geld=_=.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 19 Sep 2014 15:24

Dankudanku xD Vleugeltjes waren wel een pokkewerk, maar misschien dat ik het de volgende keer sneller kan (moest eerst alle afzonderlijke botten maken, en toen die hard waren ze stuk voor stuk aan elkaar bevestigen in de juiste hoek... En toen het "vel" nog).
Ik ga binnenkort mijn commissiewinkeltje een beetje updaten/restylen, want ik moet wat geld bijeen schrapen om verder te kunnen gaan met het maken van Seraphim en Neva.

Derpy!! Oh man, een anthro Derpy zou zoooo schattig wezen! :hypersquee:
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Kyanara
Hound
Hound
Posts: 1123
Joined: 25 Apr 2009 20:37
Location: Boeren gat aan de sloot

Postby Kyanara » 19 Sep 2014 16:22

OW wauw. Wat gaaaf!
Hij is zo fluffy en schattig!
~Time for tea and Muffins~

Dream-Baby
SD13
SD13
Posts: 659
Joined: 09 Oct 2013 23:35

Postby Dream-Baby » 19 Sep 2014 20:07

Hij is prachtig. :]
At home; Peter Hatter , Sarah Hatter , Perri Winkle, Bou Winkle , Addy Yount, Cleà Yount, Duncan James en Charlie Hatter

eefc0re
SD13
SD13
Posts: 727
Joined: 13 Feb 2013 11:00

Postby eefc0re » 19 Sep 2014 20:19

WAAAAAA I LOVE THESE KIND OF PROJECTS!!!!!!! :dance: :D

Je hebt het echt super gedaan! Wauw en die progress shots zijn helemaal super om te zien!! Hoe heb je die lichtjes achter die ogen gedaan echt whoooo? <3

You girl...are a genious!
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 19 Sep 2014 23:08

Dankjewel allemaal ^^
Eefc0re: Het zijn gewoon van die kleine led sleutelhanger-fietslampjes.
Ik moet het eigenlijk nog een keer zo fiksen dat je ze met een schakel in de nek ofzo aan en uit kunt zetten, want nu zitten ze gewoon met eye-putty in het hoofd, dus ik moet eerst oren+pruik+headcap eraf halen om ze aan te zetten... En dan weer alles terugstoppen :P
OF ik moet ze nog een keer doen met glow-in-the-dark verf (ook wel erg gaaf, maar dan krijg je die perzikkleur voor overdag waarschijnlijk niet en worden ze standaard oranje).
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Widu
SD
SD
Posts: 281
Joined: 29 Aug 2013 11:56
Location: Leeuwarden

Postby Widu » 20 Sep 2014 12:43

Wow, super :) ik ben geen kenner of fan van ponies, maar het eindresultaat op zich is al <3

(LOL @ de wookie)


Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests