Doll house

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Gait

Postby Gait » 22 May 2015 21:41

It took weeks before I got it back, but today I finally got back the cabin! It had been in the freezer and the woodworm and the egs has to be dead right now. I'm just really glad that I can finally continue working on it!
I had started making the furniture, but some things went wrong so I have to do find another way for it. But that is luckily nothing to worry about and I didn't put much efford in it to be true. But first things first, the cabin is going to get another layer of paint, just to be sure and then the wallpaper is getting on there and the floors. After that I'm going to try the furniture again.

My trip today to the place where it was in the freezer was quite fun. I brought a friend with me (who I also needed so I could travel for free ;D) and so Dino and I went there. It was almost two hours travel, an hour in the train and an hour in the bus, but we got there. Of course we looked on the attic of the place too, where you could buy all sorts of things. It was really great to see all that. But when we were finished, we got back in the train again, heading home. The bus was almost empty, but the train was really really full. And if you travel with a cabin, well, try to find a place.
Dino and I finally sat down somewhere in front of the door. Next to the door there were two seats and so we put the cabin in front of us and just sat down. The cabin served us well as a table in our travels so we could play Pass the Pigs and a game of cards. The cabin also really looked like a desk when people passed us, so we made a card and put it up front; Dino & Gait's desk.

When we were back in Leeuwarden, Dino went on to Groningen and I went back home, to see if there was even more damage of the woodworm then before I had packed it in plastic. But the damage had stayed the same. I decided not to fill up the holes, but just only to repaint it.

Sorry if this isn't the best blog you read, but I am really tired... I might just go to bed right now..

Gait

Postby Gait » 04 Jun 2015 03:32

It has been almost two weeks since I got my cabinet back from the exterminator, but I haven’t been home since then either. So when I returned two days ago, I looked at my cabinet and thought; let’s get back to work.

The paint was a bit damaged, so the first thing I was doing, was going to repaint it. It didn’t take long, since it was only the outside of the cabin, so that was a quick job done. While the paint dried overnight, I decided it was finally time to add the wallpaper.

So today I worked on that. The only thing that concerns me is that the wallpaper is air bubble’s... I hope that will be alright later. I’ll let it rest for now and I’ll check it tomorrow.

I finally have the feeling that I’m making progress again with my dollhouse!

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 04 Jun 2015 07:04

Leuk behang. Het word een leuk kastje. :D
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 04 Jun 2015 15:09

wauw wat wordt dat mooi zeg!
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Proserpine » 04 Jun 2015 21:57

Wat wordt hij al mooi!
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

Margo
MSD
MSD

Postby Margo » 15 Jun 2015 00:21

Prachtig! Mooi wit en roze <3
Mijn Resinsoul BJD's :
Maya (1/6 Bei)
Lizzie (1/4 Li; grey skin)
Judy en Tristan (1/4 Ian en Wu)
Farla (1/3 Ai; green skin)

mekare
SD13
SD13

Postby mekare » 15 Jun 2015 21:11

Hij wordt mooi! :)

Gait

Postby Gait » 12 Mar 2016 12:24

Oh wauw ik heb hier lang niet gereageerd!! Sorry daarvoor ieders, was ook niet verder gegaan maar was ook helemaal vergeten om hier op de site te komen!!

Ik zal hier even een snelle update doen, want ik ben voor twee weken geleden weer verder gegaan met mijn hele poppenhuis ! Ik ben sinds kort bezig bij een specaal project van de gemeente omdat ik in een uitkering zit, en het is daar houtzagerij paradijs <3 EN EN EN ik mag mijn eigen projecten doen!!!
Dus ik ben met mijn poppenhuis daarheen gegaan en zo doende ben ik verder gegaan :D

Laat ik eerst maar eens bij begin beginnen. Toen ik begon ermee had ik poppenhuis nog niet mee, maar wel een lat waarmee ik alvast meubeltjes kon gaan maken ervoor. Ik weet dat ik zelf heb gezegd daar niet mee bezig te willen voordat alles in het huisje klaar was, but fuck it, ik had eindelijk wat te doen xD

En dus heb ik als eerste een boekenkast gemaakt. Ik heb de maten opgemeten en ben aan de slag gegaan :D Ik had ergens iets verkeerds uit gemeten maar dat kwam omdat ik geen rekening hield met dat er nog 0,7 cm af ging van de midden plank xD Maar dat was zo geregeld en opgelost. Dus toen ik alle latjes had was het in elkaar lijmen ervan en het reseltaat mag er wezen vind ik zelf :D

De volgende dag zou ik bezig gaan met het schuren en het verven van het kastje. Maar mijn lijm was blijkbaar alleen niet goed genoeg en... Toen ik aan het schuren was is mijn hele kast in elkaar gedonderd-_- Achteraf kan ik er wel om lachen maar op dat moment zelf niet, ik was zo teleurgesteld!! Dus ik alles opnieuw in elkaar gelijmd en mijn begeleider zei dat hij volgende week even wat mee zou nemen wat zou kunnen helpen ermee en ik heb hem dus gelijmd en ben niet verder gegaan met het verven ervan.
Terwijl de kast aan het droge was, heb ik twee overige plankjes gepakt en ben bezig gegaan met het salontafeltje dat er nog bij in zou gaan komen :D Die was een stuk makkelijker om te maken!!

Al het plakband is om het nog bij elkaar te houden voor het drogen van de lijm trouwens xD

De week daarna heb ik samen met de leraar deze twee meubeltjes lopen tekken, dus kleine naaldjes erin geschoten zodat ze vast blijven zitten. En dat werkt goed!!!! Hij is nu echt goed stevig,  het tafeltje ook en ik ben blij :D
Na het tecken ben ik bezig gegaan met de vloer in leggen. Man oh man, daar ben ik 2 dagen mee bezig geweest!!! Wat een *piep* werk! En dan moet ik nog een verdieping ._. Ik heb in die twee dagen ook eindelijk de middenplank weten uit te zagen, maar die moet eerst nog geverfd worden voordat ik daar een vloer in ga leggen.

Oh en iemand daar is electricien! Die gaat me helpen verlichting aan te leggen in het poppenhuis 8) En ik heb ook een tweede opdracht al. Als ik deze af heb, ben ik gevraagd er eentje te maken voor diezelfde man zijn dochtertje :)

Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”