Doll house

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

User avatar
Gait
Moderator
Moderator
Posts: 617
Joined: 11 Oct 2010 14:29
Location: Schiermonnikoog

Doll house

Postby Gait » 27 Mar 2015 18:35

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik kon niet vinden waar ik het anders neer zou kunnen zetten...

Vandaag was ik even de kringloop in gelopen. Eigenlijk was ik voor iets heel anders erheen gegaan, maar ik kwam uiteindelijk met een kastje terug. Een kastje waar ik instant verliefd op ben geworden!! Het had de juiste maten, het was precies wat ik wilde om een poppenhuis van te maken voor mijn yo-sd dolls. Dus zo doende, zo gedaan en ik heb hem meegenomen.

Mijn laptop is kapot waardoor ik de grootte van de foto niet aan kan passen! Als er een moderator is die zo vriendelijk is me hiermee misschien te kunnen helpen in plaats van hem te verwijderene zou ik erg blij zijn! Op mijn tablet lukt dat soort dingen me helaas niet :(
Image

Ik zal jullie hier up to date gaan houden hoever het dollhouse is, momenteel ben ik bezig gegaan met het schuren ervan, want oh wat is de verf slecht eraan!
Mijn idee was in elk geval om alles zelf te gaan maken, en daarmee bedoel ik dus ook de meubels en alles, so wish me luck!

Het glazenplaatje dat er nu voor zit in de foto is er ondertussen uit. Een van de glazenplaatjes miste dus ik vond het onnodig. Toch, als het allemaal klaar is, zullen er twee nieuwe glazen plaatjes gaan komen. Ik ga de oude alleen als afmetingen gebruiken, hij is te smerig en zit vol verf vlekken om nu alleen te gebruiken dus dat vind ik gewoonweg zonde.

Het is voor ht eerst dat ik zoiets ga doen, dus ik en erg benieuwd hoe het eruit zal komen te zien :)

Oh en tips over hoe ik dingen moet doen zijn zeeeeer welkom!

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 27 Mar 2015 20:17

Ziet er uit als een leuk project.
Ik zou die plank in het midden wel helemaal vervangen door echt hout.
Dit spul gaat op den duur doorhangen en dan ziet het er aan de voorkant helemaal niet meer uit.

Als je gezaagde plankjes nodig hebt, geef je me de maten maar door, ik heb hier nog vanalles liggen.

Onderin zou ik een stuk klik laminaat doen, dat ziet er meteen goed uit.
Je hebt genoeg aan 1 pak bij de bouwmarkt.
Dat spul zaag je makkelijk op maat en is meteen klaar zonder te verven.

Hoop dat je er iets aan hebt.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Gait
Moderator
Moderator
Posts: 617
Joined: 11 Oct 2010 14:29
Location: Schiermonnikoog

Postby Gait » 27 Mar 2015 20:50

Hey, dankjewel voor de tips!

De plank in het midden is volgens mij echt hout. Hij is beetje doorgebogen maar niet heel erg veeel. Er zit wel erg veel behang op wat ik er nu probeer af te krijgen :)

En dankjewel voor de tip! Ik was al van plan om een minilamitantenvloer aan te leggen, ik zal even kijken wat ik ermee kan doen. Als het goed is heb ik hier nog laminaat liggen namelijk (though, het is niet echt in de kleuren dat ik de vloer zou willen maar ik kan altijd even kijken ;D)

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 27 Mar 2015 22:43

wat gaaf! keep us posted!
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 28 Mar 2015 07:09

dat zier er leuk uit, daar is wel iets moois van te maken :)
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Margo
MSD
MSD
Posts: 154
Joined: 25 Sep 2011 19:12

Postby Margo » 28 Mar 2015 20:45

Mooi kastje, met die ornamentjes, is wel een heel leuk poppenhuis van te maken denk ik

Tip van mij: ik werk veel met karton om miniatuur meubels te maken. Is gemakkelijk te knippen of snijden, en met een likje verf ziet het er echt uit. Voor een houten vloer kun je ook goed roerhoutjes (voor verf) gebruiken, samen met een (kleur) beits krijg je een hele mooie parketvloer.

Heel veel succes!
Mijn Resinsoul BJD's :
Maya (1/6 Bei)
Lizzie (1/4 Li; grey skin)
Judy en Tristan (1/4 Ian en Wu)
Farla (1/3 Ai; green skin)

User avatar
Gait
Moderator
Moderator
Posts: 617
Joined: 11 Oct 2010 14:29
Location: Schiermonnikoog

Postby Gait » 29 Mar 2015 15:46

Oh dankje voor de tip van de roerhoutjes! Die ga ik zeker gebruiken, dat is wel een hele goede!



Vandaag heb ik het schuren eindelijk afgekregen! Straks maar beginnen met verven :D Alleen de middenplank moet nog geschuurt worden, maar daar ga ik wel even mee bezig als de rest in de verf staat!
Het verf zat er echt dik op en kreeg er niet alles af. Maar alles is momenteel glad genoeg om te beschilderen.

Image
Image

Nogmaals excuus voor de te grote foto's! Laptop nog altijd weg voor reparatie!

schoenveter
SD16
SD16
Posts: 915
Joined: 08 Jan 2008 17:42

Postby schoenveter » 29 Mar 2015 21:34

Wauw leuk projectje, mooi kastje ook... Zou bijna zelf zo'n projectje beginnen. :) Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 29 Mar 2015 21:56

wat een leuk idee! Lijkt me een geweldig project, ben reuze benieuwd!
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 29 Mar 2015 22:32

Dat ziet er goed uit! En een hoop werk. Leuk dat je het hier laat zien :)

User avatar
Gait
Moderator
Moderator
Posts: 617
Joined: 11 Oct 2010 14:29
Location: Schiermonnikoog

Postby Gait » 01 Apr 2015 17:32

Alles staat in de grondverf ! Het schiet naar mijn idee al lekker op. De plank is nog wel even aan het nadrogen, die heb ik vanochtend geschilderd. De volgende stap is het schilderen en daarna behangen. De plank komt er pas weer in nadat alles klaar is, want hij moet er met wat geweld in worden geslaagen xD

Image

User avatar
Gait
Moderator
Moderator
Posts: 617
Joined: 11 Oct 2010 14:29
Location: Schiermonnikoog

Postby Gait » 02 Apr 2015 00:46

My hands are whiite, my back kinda hurts because of the position I made while painting, but it's done! It's painted! Last night I did the paintings, just because I wanted to do it, even if it was late already. But painting the cupboard is finally done now! Now it has to dry and then I can finally do the wallpapers on the wall! But I'm out of money so I have to wait now :( I do have one sort of wallpaper, but I don't want to use that for both floors. But I'm really picky in what I want and I just didn't find the other one I want to use so I have to wait now. Though it'll give me an oppertunety to clean my room now while I'm waiting. I made a big mess doing all this inside my livingroom... Nice weather, please come soon!

Image
Image

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 02 Apr 2015 07:08

Je hebt er wel zin in he. :D

Als je gaat behangen en daarna pas die plank erin gaat slaan, scheurt die plank dan niet je behang, daar die zo strak zit?
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Gait
Moderator
Moderator
Posts: 617
Joined: 11 Oct 2010 14:29
Location: Schiermonnikoog

Postby Gait » 02 Apr 2015 09:12

Zal wel meevallen denk ik. Het was niet zon groot stul maar de plank was ook nog nat van het verf, nat hout zet uit dus musschien dat het daaraan lag.

User avatar
Gait
Moderator
Moderator
Posts: 617
Joined: 11 Oct 2010 14:29
Location: Schiermonnikoog

Postby Gait » 04 Apr 2015 22:17

No no no!!! Sanded it, painted it... And I was about to add wallpaper when people noticed holes of woodworm. And it's confirmed, there are livingwoodworm in it :'( There are holes in the wall that weren't there before. This is not fun! I can't continue my case and I have to wait until it's unwoodwormed before I can continue :( Hmm, maybe I should measure it before I'll bring it away so I can at least make some furniture already. This really sucks...

Image
Image
Image
Image


Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest