Recast

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Himegyarudoll
MSD
MSD
Posts: 218
Joined: 13 Jun 2012 09:04
Location: Belgie, Gent

Postby Himegyarudoll » 16 Dec 2012 01:14

@ShuriTigerH Er zijn wel recasters die faceups aanbieden

ShuriTigerH
Sabik
Sabik
Posts: 1608
Joined: 24 Sep 2007 16:27
Location: Nijmegen

Postby ShuriTigerH » 16 Dec 2012 12:04

OK, bedankt voor de correctie, Himegyarudoll. Weer een illusie armer=_=.

Himegyarudoll
MSD
MSD
Posts: 218
Joined: 13 Jun 2012 09:04
Location: Belgie, Gent

Postby Himegyarudoll » 16 Dec 2012 14:21

volgens mij doen ze zelf de default faceup :o

ShuriTigerH
Sabik
Sabik
Posts: 1608
Joined: 24 Sep 2007 16:27
Location: Nijmegen

Postby ShuriTigerH » 16 Dec 2012 14:48

Serieus? Heb je daar enig bewijs van? Kan me nauwelijks voorstellen dat iemand die zo goed faceupt dat hij/zij default faceups na kan maken (en dus voor eigen werk al heel wat geld kan vragen) dat talent ook daadwerkelijk gebruikt, en dan voor recasts ook nog, faceup artiesten zijn over het algemeen niet eens bereid om op een legitieme doll een default of andere faceup na te makenO.o. Maar wie weet, in deze tijden wordt snel geld verdienen steeds aantrekkelijker=_=.

Himegyarudoll
MSD
MSD
Posts: 218
Joined: 13 Jun 2012 09:04
Location: Belgie, Gent

Postby Himegyarudoll » 16 Dec 2012 22:33

Ik vind nu direct geen foto maar als ik er 1 zien zal ik hier een linkje zetten ^^
Ik zit op een recast facebookgroep, omdat ik wel eens wou weten hoe dit nu allemaal in elkaar zat ^^ Ik heb zelf geen recast en ben ook niet van plan om er één te kopen hoor ^^
Maar ik heb dus wel heeeeel foto's van recast gezien. Er zijn twee populaire recasters, je kan bij hen heel goedkoop een face-up bestellen. Ze maken blijkbaar alles na wat je maar wil ook de default.
De face-ups zijn wel heel mooi voor zover ik foto's gezien heb. Maar je kan dus ook de face-up van iemand anders zijn doll laten kopieëren :leave: .......
Ik begrijp zelf ook niet helemaal waarom ze zelf geen gewoon brijf hebben maar recasts maken.

Ik wil er ook nog effen aan toevoegen dat ik iedereen kan afraden om een recast te kopen. Ze zijn echt slecht van kwaliteit voor zover ik weet en het is heel oneerlijk om iemand anders zijn werk te stelen :leave:

HoneyBear

Postby HoneyBear » 10 May 2014 09:45

Lieve mede-leden, ik heb een vraagje: ik wil een doll bestellen via internet maar ik wist niet dat er recasts bestonden... het gaat om een Minifee Ante. Waaraan kan ik zien of ze echt is of een recast? Dus waarvan moet ik foto's vragen en hebben jullie misschien foto's van dingen die niet zouden kunnen kloppen bij een recast? Ik ben heel voorzichtig met dit soort dingen want het gaat over een heleboel geld. Ik wil dat natuurlijk niet betalen aan een recast..

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 10 May 2014 10:14

Minifee Ante wordt sinds kort gerecast - en ik kwam gister een recastshop tegen op ebay - maar volgens mij stond het er ook min of meer bij (allerlei companies door elkaar maar alles komt uit China?) - maar ze maken voor zover ik heb kunnen zien nog niet de dozen van Fairyland na. Dus daar kan je om vragen (foto in orginele FL verpakking). Er is natuurlijk nooit een garantie dat het niet een doos van een eerdere doll is. Een FL face-up is iets dat wijst op een originele pop.
Een te goede prijs is een veeg teken. (Een vaste prijs onder de 200 euro is absoluut een recast.)

Een punt op ebay: Fairyland zelf verkoopt niet op ebay, ze hebben geen dealers die dat wel doen - dus een FL doll op ebay moet van een individuele verkoper zijn. Die hebben over het algemeen geen shops. Ik zal niet snel een FL doll kopen uit een shop...

Voor de rest is het lastige want FL levert niet altijd een goede kwaliteit. Dus onderdelen die niet passen - dat kan gewoon FL zijn.

Wil je het helemaal zeker weten kan je beter nieuw kopen bij FL zelf of via hier of DOA.

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 10 May 2014 10:15

Koop rechtstreeks bij de leverancier, of agent.
Vraag bij aankoop van een 2e hands om de doos en een kopie van het aankoopbewijs.
verder is het tegenwoordig erg moeilijk om te zien of het echt is op afstand.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

HoneyBear

Postby HoneyBear » 10 May 2014 13:01

Bedankt voor de reacties. Dit gaat om een individuele verkoper, maar heeft geen doos en geen aankoopbewijs omdat die persoon ook niet de eerste eigenaar is. Moet ik hiervoor oppassen en is dit verdacht? Het zijn wel gewoon betrouwbare foto's. Waar moet ik precies op letten?

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 10 May 2014 13:56

als ik jou was zou ik het dan niet kopen.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 10 May 2014 15:08

zoiezo niet kopen via internet. Ik zou gewoon een afspraak maken met die persoon om te komen kijken, dan kun je altijd nog nee zeggen.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

HoneyBear

Postby HoneyBear » 10 May 2014 16:20

Stel dat ik een recast koop terwijl diegene het verkoopt voor de normale verkoopprijs, wat moet ik dan doen? Kun je dan aangifte doen bij de politie, aangifte via internet? Want stel dat ik een recast koop, dan wil ik wel weten wat ik hieraan kan doen. Ik ben liever te voorzichtig..

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 10 May 2014 17:04

Volgens mij kan je hier aangifte voor doen omdat die gene niet verkoopt wat deze zegt wat die verkoopt. Moet je wel goed duidelijk maken dat je dacht het echte merk te kopen en dat je een vervalsing kreeg.
Als het een Internationale aankoop is dan is het volgens mij weer een stuk moeilijker.
Maar ik weet hier ook niet alles van :)
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

sandra46
MSD
MSD
Posts: 197
Joined: 25 Nov 2013 19:52

Postby sandra46 » 10 May 2014 17:14

Recast verkopen is strafbaar idd, maar recast kopen is dat niet. Het is net als met een dvd of cd, je mag een kopie maken voor jezelf maar je mag de kopie niet verkopen.

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 10 May 2014 23:56

De combinatie Fairyland, 2e hands en van een doll die vorig jaar is uitgekomen geen doos hebben - dat is opvallend. Tuurlijk kan het, maar hoe bewijs jij dan dat deze pop echt is als jij haar ooit wil verkopen?
Dat is een risico dat ik niet zal nemen voor een pop van 400 euro...

Mijn advies: koop bij Fairyland zelf of wacht de vogende af die wel een doos heeft (en bij voorkeur een aankoopsbewijs kan laten zien = paypal receipt, die blijven online staan).


Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest