Tips voor het kopen van je eerste doll

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Tips voor het kopen van je eerste doll

Postby LunarReverie » 07 Aug 2008 14:07

Wat voor tips hebben huidige eigenaren van BJD's voor mensen die er ook over denken ??n in huis te halen?

Vanuit mijn eigen beleving kan ik het volgende advies geven:
koop je eerste doll weloverwogen, spring niet halsoverkop op de eerste af die je ziet, maar kijk rustig rond.
Op zowel de fora als http://dollfie.startkabel.nl staat een schat aan informatie over verschillende bedrijven, groottes, soorten molds, etc.

Ik adviseer mensen om minimaal een maand te wachten met aanschaf van je 'droomdoll', voor het geval je nog andere droomdolls tegen komt en spijt krijgt van je keuze. Zelf zet ik een link naar de doll die ik graag zou willen in mijn favorieten, zodat ik af en toe kan kijken ernaar. Soms zet ik het plaatje ook op mijn bureaublad.
Als je dan na een tijdje niets anders bent tegen gekomen en nog steeds het 'wauw' gevoel hebt iedere keer als je ernaar kijkt, dan is het veilig ;)

Een andere goede tip zou zijn: kijk naast plaatjes van de fabrikant naar ownerpics, d.w.z. foto's van mensen die al dezelfde doll hebben. Dit kan soms heel verhelderend werken en je besluit tot aankoop versterken of juist teniet doen.
Lees ook de ervaringen van eigenaren met de doll/ het merk goed door, dan weet je wat je kunt verwachten.
Last edited by LunarReverie on 30 Mar 2009 10:44, edited 1 time in total.

Aerthis
MSD
MSD
Posts: 235
Joined: 03 Sep 2007 14:04
Location: Somewhere over the raindbow

Postby Aerthis » 07 Aug 2008 14:51

Lees ook goed de verhalen van andere owners maar wees ook niet bang om kritisch te zijn. Sommige mensen zoeken nu eenmaal andere dingen in dolls dan jij. Je wensen en verwachtingen hoeven niet hetzelfde te zijn.
Kijk ook rond en vraag rond bv naar wat voor kledingmaat de doll heeft etc. En hoe het eventueel poseert.

De make up/haar etc van dolls is te veranderen. Is de gezichtsvorm van een bepaal elfje helemaal jou droom maar had je liever dat ze zwart haar had met smokey eyes? Geen probleem.. Staar je niet doo op de standaard presentatie van een doll, je kan er vele kanten mee op.
Een BJD is vanaf de grond feitelijk helemaal samen te stellen.

Als je maar een beperkt budget hebt, spaar dan nog even door. Zodra je echt kan kopen wat je wil. Daarintegen smijt nietzomaar een smak geld neer maar kijk ook even rtond.. Er zijn helaas veel mensen die misbruik maken anderen en dolls verkopen voor een hogere prijs (vooral op ebay)

Maar vooral wees zelf blij met je doll. Heb schijt aan wat andere mensen denken.. Jij moet er tevreden mee zijn en het niet laten afhangen of andere mensen het leuk vinden.
At Home // Wanting:
Image Image // Image

Deredere

Postby Deredere » 07 Aug 2008 22:33

Bedenk dat het een dure hobby is.
Met alleen de doll ben je er nog niet.
Want je wilt vast andere ogen, pruikjes, kleding, schoenen en voor je het weet geef je meer uit aan je doll dan aan je zelf.
Bedenk of je het dat wel waard vind en hou desnoods een lijstje bij met hoeveel je uitgeeft.

Dolls zijn leuk maar er zijn soms belangerijkere dingen.

Het is niet belangrijk hoeveel je er hebt als je er maar plezier aan hebt.

Mijn ervaring is dat ik liever wat meer geld aan 1 of 2 uitgeef dan dat ik het moet versprijden over meerdere.

Zo heb ik 1 vrouwen lichaam maar meerdere hoofdjes zodat alle kleding die ik koop of maak past maar ik toch de sfeer of caracter van de doll kan aanpassen. En ik ook niet snel uitgekeken op ze raak omdat ik ze wissel.

User avatar
Bianca Verschoor
MSD
MSD
Posts: 238
Joined: 02 Feb 2011 19:03
Location: Strijen

Postby Bianca Verschoor » 05 Feb 2011 10:13

Hoi Allemaal
Ik vind ook dat je het beste even rond kan kijken ik had mijn eerste pop al
een tijdje op het oog voor ik hem kocht en mijn tweede pop nu nog in bestelling had ik ook al een tijdje op het oog.
Rond kijken loont vaak de moeite het is net als met alle dingen
die je aanschaft.
Ik noem maar een zijstraat als je een nieuw matras koopt ga je ook niet
de eerste de beste aanschaffen dus dat doe je ook niet met dolls.
Het is nu eenmaal een dure hobby.
Groetjes Bianca :D

Miss Kitty
MSD
MSD
Posts: 206
Joined: 20 Sep 2010 19:06
Location: Emmen

Postby Miss Kitty » 05 Feb 2011 10:29

Wat voor mij erg belangrijk is: Neem de tijd om verliefd te worden.
Uiteindelijk zal er altijd 1 doll uitspringen die in je hoofd blijft hangen.

BunnyDolly
Tiny
Tiny
Posts: 20
Joined: 06 Mar 2015 18:28

Postby BunnyDolly » 10 Mar 2015 19:11

Super tips, hoop dat het gaat lukken :D
Nieuw in de hobby, hoop ooit een eigen doll te maken.


Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 1 guest