resin casten bedrijf?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

kameko
Tiny
Tiny
Posts: 10
Joined: 19 Aug 2012 01:24
Location: assendelft

resin casten bedrijf?

Postby kameko » 16 Sep 2013 20:56

hallo iedereen ik wil beginnen met een poging tot mij eigen BJD maken maar stel hij word zoals ik in me hoofd heb dan zou ik hem graag in resin willen en aangezien ik geen risico's wil nemen met zelf doen bij welk bedrijf zou ik dat moeten laten doen?wat zijn goede bedrijfen?alvast bedankt <3

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 16 Sep 2013 21:17

Zowel F-doll als Dollshe hebben een casting service en ik ken sowieso twee sculptors die er erg tevreden mee zijn. Fdoll giet vanaf 30 stuks en Dollshe geloof ik ook vanaf iets minder... In ieder geval kun je eens een kijkje nemen op hun website!

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 17 Sep 2013 10:47

Ik geloof dat ook Bobobie een dergelijke service biedt, maar weet verder geen details. Van Dollshe heb ik diverse artisthoofden gezien. Meestal kwamen die in oplages van 25 stuks.

kameko
Tiny
Tiny
Posts: 10
Joined: 19 Aug 2012 01:24
Location: assendelft

Postby kameko » 17 Sep 2013 19:19

ik heb op de sites gekeken en dollshe vanaf 10 stuks:O is allemaal interessant ik houd het in gedachten bedankt meiden ^^ ;)


Arwen
YoSD
YoSD
Posts: 72
Joined: 27 Nov 2009 12:32
Location: Amstelveen
Contact:

Postby Arwen » 12 Feb 2014 05:16

Tegenwoordig kan je bij Mirodoll.com ook terecht voor casting service. Je moet ze dan ff schrijven voor n oferte.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 12 Feb 2014 15:50

Als je alleen een exemplaar voor jezelf wilt (en het origineel is te kwetsbaar), kun je er natuurlijk ook zelf een mal van maken en 'm gieten.
Er staan de nodige tutorials online op bijvoorbeeld Deviantart over hoe je dat aan moet pakken.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Arwen
YoSD
YoSD
Posts: 72
Joined: 27 Nov 2009 12:32
Location: Amstelveen
Contact:

Postby Arwen » 12 Feb 2014 17:13

Het groote probleem van t zelf casten dat resin zelf gieten erg duur (veel dure randaparatuur) en ook giftig is EN dat we er in Nederland niet t goeie klimaat voor hebbgen, te vochtig, dus het resultaat zal nooit zo mooi worden als ze dat in Azie kunnen...

Wel kan je heel goed zelf in gips gieten (er zijn super gipsen die niet zo snel breken of brokkelen) of in gietklei die dan weer gebakken kan worden (dit is wel weer moeilijk want de klei krimpt tijdens t bakken en de vraag is dan of de onderdelen dan nog wel gaan passen).

Ik heb zelf vaak in gips gegoten, dat is goed te doen.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 12 Feb 2014 17:44

Het groote probleem van t zelf casten dat resin zelf gieten erg duur (veel dure randaparatuur) en ook giftig is EN dat we er in Nederland niet t goeie klimaat voor hebbgen, te vochtig, dus het resultaat zal nooit zo mooi worden als ze dat in Azie kunnen...

Wel kan je heel goed zelf in gips gieten (er zijn super gipsen die niet zo snel breken of brokkelen) of in gietklei die dan weer gebakken kan worden (dit is wel weer moeilijk want de klei krimpt tijdens t bakken en de vraag is dan of de onderdelen dan nog wel gaan passen).

Ik heb zelf vaak in gips gegoten, dat is goed te doen.
Yeah dat vochtprobleem liep ik ook tegenaan, maar randapparatuur?? Je hebt niet persé een vacuümmachine nodig, hoor :)

Je kunt natuurlijk altijd een ander materiaal gebruiken, zo niet gips (nogal breekbaar), dan misschien een minder vocht-gevoelig plastic, zoals epoxy.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Arwen
YoSD
YoSD
Posts: 72
Joined: 27 Nov 2009 12:32
Location: Amstelveen
Contact:

Postby Arwen » 12 Feb 2014 19:05

Zonder vacuümmachine krijg je nooit n bubble-vrij resultaat. En ga je altijd teleur gesteld zijn over t resultaat, want het gaat nooit en te nimmer op t niveau van n Aziatische pop komen.

En zelfs als je die bubbels niet zo erg vindt, dan nog is het zelf maken van de mallen en de kosten van de materialen hier hoger dan als je t laat gieten in Azie; de kosten zijn daar gewoon lager.

Je moet gewoon niet verwachten dat zelf maken gieten goedkoper gaat zijn dan poppen bij n poppen company kopen. En dat is toch wel een van de redenen dat men over gaat op zelf gieten...

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 13 Feb 2014 07:48

Hoe goed is je duits of engels?

http://artoflions.npage.de/

Haar ken ik van een duits Barbie forum. Zij heeft een kleinschalige gieterij van modellen 1:10
Zij is echt een pietje precies
Zij werkt ook per stuk. Misschien wil zij de doll wel doen?
Dat zijn ook allemaal kleinere stukken om te gieten.
.

kameko
Tiny
Tiny
Posts: 10
Joined: 19 Aug 2012 01:24
Location: assendelft

Postby kameko » 20 Feb 2014 10:10

dankjewel iedereen :D allemaal heel nuttige bedrijven en ik heb ze allemaal in mijn favorieten staan <3


Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests