Doll van particulier overkopen vanuit USA

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Nadine1986
Tiny
Tiny
Posts: 27
Joined: 17 Aug 2012 08:33
Location: Goes

Doll van particulier overkopen vanuit USA

Postby Nadine1986 » 06 Jan 2014 09:35

Ik heb via Flickr iemand gevonden die een Pukifee Ante te koop heeft in perfecte staat! De prijs die ze ervoor vraagt staat mij op zich ook wel aan en ik heb nu om meerdere foto's gevraagd om te kijken of de doll ook (voor zover je kunt zien op foto's) daadwerkelijk in perfecte staat verkeert.

Nu vind ik het toch een beetje spannend om bij een particulier te kopen die aan de andere kant van de wereld woont... Hebben jullie misschien tips en/of ervaringen die jullie met me kunnen delen? Wat zouden jullie doen?

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 06 Jan 2014 10:03

Sowieso iets wat in elke transactie moet gebeuren, goed communiceren.
Liever een email met informatie te veel dan eentje te weinig. En je afspraken precies nakomen.
Wat ik voornamelijk lees bij internationale transacties op DoA is dat het mis gaat wanneer er niet gecommuniceerd wordt. Dus inderdaad laten weten wanneer je het geld hebt overgemaakt, vragen of ze een bericht wil sturen wanneer het naar je verzonden wordt en om trackinginformatie vragen. En uiteraard een bericht verzenden wanneer je het ontvangen hebt met informatie of het in goede staat ontvangen is of niet.
Wat misschien ook verstandig is, vragen om het verzekerd op te laten sturen. Maar dat moet je zelf even bekijken of dat handig is natuurlijk.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt en gefeliciteerd met je doll wanneer hij/zij komt :)
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 06 Jan 2014 10:04

Laat het zowieso verzekerd verzenden en betaal met Paypal. ( als je dan binnen 6 weken niets hebt ontvangen kun je je geld tenminste nog terugkrijgen.
Vraag ook naar feedback op andere fora.
Vraag ook om de originele doos en/of een kopie van het aankoopbewijs, dan ben je er zekerder van dat je geen recast koopt.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 06 Jan 2014 10:36

En natuurlijk niet vergeten het Tracking Nummer te vragen. dan kun je de zending volgen.

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 06 Jan 2014 10:43

Niet betalen via Personal Payment, dan kun je het geld niet meer terug krijgen mocht er iets fout gaan :s Verder kun je op die persoon's username zoeken op DoA of eBay ofzo om te kijken naar feedback.

manonantoinette
Tiny
Tiny
Posts: 33
Joined: 14 Mar 2013 19:36
Location: Almere
Contact:

Postby manonantoinette » 06 Jan 2014 14:00

Houdt er rekening mee dat wanneer de pop met volle waarde op het douanslipje staat, dat ook voor invoerrechten kan zorgen die er dan bovenop komen. De waarde wordt geteld als inhoud + verzendkosten.

Verder ben ik het met de rest meer dan eens :)

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 06 Jan 2014 15:14

Maar als je bij verzekerd verzenden niet de juiste waarde erop laat zetten en het pakje raakt zoek heb je pech.

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 06 Jan 2014 15:57

Het is misschien handig om navraag te doen over de woonsituatie van deze persoon en of hij of zij feedback heeft op andere verkoopsites (Ebay, Etsy, Den of Angels, etc.)

Pas wel op met de prijs, als het te goedkoop is, is het vaak te mooi om waard te zijn. Vraag bij een 2e hands doll naar een certificaat, dan weet je zeker dat het geen recast is. Zoveel mogelijk de originele spullen vragen, zoals originele headcap, doos, papieren e.d. Dat helpt ook voor als jij de doll ooit weer wil verkopen.

Ik heb eens een doll gekocht van DoA en dit ging helemaal perfect, minus de klap invoerrechten die erbovenop kwamen. Dit is iets waar je wel rekening mee moet houden.
~*~*~ At home: Senra (MNF Rheia) and Hanna (LTF Chloe)~*~*~

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 06 Jan 2014 16:40

fairyland heft geen certificaten. dus is de originele doos en kopie nota heel belangrijk!
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Nadine1986
Tiny
Tiny
Posts: 27
Joined: 17 Aug 2012 08:33
Location: Goes

Postby Nadine1986 » 06 Jan 2014 18:43

Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik zeker wat mee!

Zo wist ik bijvoorbeeld niet dat je ook invoerkosten moet betalen bij een verzending van een particulier... :( Maar verzekerd verzenden lijkt me toch een goede optie! Maar dan wordt de pukifee eigenlijk bijna net zo duur als ik wanneer ik haar nieuw zou kopen... :oops: Alleen de face up krijg ik er dan bij, maar misschien wil ik toch wel een andere face up!?

Nog zoveel twijfels, maar ik wil met mijn eerste bjd niet over 1 nacht ijs gaan! Het is toch een flinke investering en belangrijker nog... Ze moet wel helemaal goed, pefect zijn, zoals ik haar wil!

Maar nogmaals bedankt voor de antwoorden! Jullie hebben me heel goed geholpen! <3


Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest