Mijn eerste bjd neemt vragen met zich mee!

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Nadine1986
Tiny
Tiny
Posts: 27
Joined: 17 Aug 2012 08:33
Location: Goes

Mijn eerste bjd neemt vragen met zich mee!

Postby Nadine1986 » 17 Jan 2014 14:40

Ik heb vandaag mijn eerste bjd mogen ontvangen! :x Een Pukifee Ante, beautiful white van Fairyland. Ik heb veel ervaring met pullip maar nog niet met bjd en ik weet gelijk weer hoe het is om een noob te zijn... :leave:

Mijn vraagjes (ik hoop dat er nog geen topics over zijn, ik heb gezocht...) zijn:

1. Moet ik de nieuwe (gehaakte) kleertjes eerst wassen voordat ik ze bij haar aantrek ivm stains?

2. Hoe lang kun je haar kleertjes aan laten ivm stains?

3. Kan ik haar uit haar doos laten ivm vergeling of moet ik haar telkens in haar doos opbergen?

4. Hoe lang duurt het voordat een Pukifee gaat vergelen als ze niet of nauwelijks wordt blootgesteld aan zonlicht? (Ervaringen?)

5. Horen Pukifees ook wimpertjes te hebben of hoeft dat niet per se?

6. Is het normaal dat het hoofdje van ee pukifee vanaf een bepaald punt naar achteren valt? (Het leek mij een beetje wiebelig...)

Bedankt voor de reacties!

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 17 Jan 2014 14:55

Ik kan je alleen helpen met vraag 3, met de rest heb ik geen ervaring.

Het is verstandig je doll niet te lang in direct zonlicht te laten staan, maar je hoeft haar niet altijd in de doos te hebben. Een kast of een plekje in de schaduw werkt ook erg goed. Ik heb zelf Sofia een hele plank in een kast gegeven, waarvan de deur gewoonlijk dicht is tenzij ik met haar bezig ben.

Als je je op een bepaalt moment toch zorgen maakt om vergeling, kun je haar altijd terug stoppen in de doos en de doos neerzetten als decoratie. Fairyland dozen zijn erg mooi en kunnen een mooi bed vormen als je het schuimrubber eruit haalt.
~*~*~ At home: Senra (MNF Rheia) and Hanna (LTF Chloe)~*~*~

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 17 Jan 2014 15:04

1. Moet ik de nieuwe (gehaakte) kleertjes eerst wassen voordat ik ze bij haar aantrek ivm stains?
Altijd een goed plan! In de handwas gaat er veel zooi uit. Kijk wel even op internet hoe je een gehaakt kledingstuk wast, want je moet het plat laten drogen zodat het niet uitzakt.

2. Hoe lang kun je haar kleertjes aan laten ivm stains?
Sja... Mijn dolls dragen dezelfde kleren weken achtereen en dan krijgen ze wel wat stains. Ik doe ze 1x per jaar in bad, dan gaan ze uit elkaar en poets ik ze met lauwwarm water en Dreft xD Doet wonderen.

3. Kan ik haar uit haar doos laten ivm vergeling of moet ik haar telkens in haar doos opbergen?
Dolls vergelen ook in de doos, maar wel een stuk langzamer. Als je haar, zoals Hananya zei, gewoon uit de zon houdt valt het wel mee.

4. Hoe lang duurt het voordat een Pukifee gaat vergelen als ze niet of nauwelijks wordt blootgesteld aan zonlicht? (Ervaringen?)
Ik heb een AngelRegion doll van 7 jaar oud waar 'normaal' mee is gespeeld (1x per maand buiten foto's, grootste gedeelte van de dag uit de doos maar wel uit de zon). Hij is nu wel echt heel erg geel x'D Zijn originele handjes vond ik niet mooi en deze liggen al 6 jaar in een doosje. Deze zijn nauwelijks vergeeld, ik denk eigenlijk helemaal niet (lastig te checken natuurlijk).

Ik denk dat het wel zal meevallen.

5. Horen Pukifees ook wimpertjes te hebben of hoeft dat niet per se?
Hoe bedoel je? Als in, je hebt een fullset gekocht of een doll met face-up, of bedoel je dat je niet weet of je haar wel of geen wimpers wil geven?
Ik vind wimpers persoonlijk altijd realistischer staan, maar het is een gedoe om ze op te plakken!

6. Is het normaal dat het hoofdje van ee pukifee vanaf een bepaald punt naar achteren valt? (Het leek mij een beetje wiebelig...)
Ja, dat komt door het elastiek, de spanning trekt het hoofdje naar achteren. Meer dolls hebben dit.

Nadine1986
Tiny
Tiny
Posts: 27
Joined: 17 Aug 2012 08:33
Location: Goes

Postby Nadine1986 » 17 Jan 2014 15:13

Jullie zijn geweldig! <3 Bedankt voor de antwoorden!

Pete, het plakken van de wimpers lijkt mij ook nogal een priegel werkje, dus het is meer van hoe het "hoort"! Maar ik heb nog mooie wimpertjes liggen dus als ik een keer zin heb... Nogmaals enorm bedankt voor de antwoorden!

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Postby Jana » 17 Jan 2014 15:15

Ik zou me niet al te veel zorgen maken over vergeling, tenzij je haar in een raamkozijn of bovenop een verwarming ofzo wil zetten. Ik heb mijn popje nu al 5 jaar en al die tijd heeft ze gewoon in mijn slaapkamer gezeten. In een hoekje van mijn kamer, dus wel redelijk in schaduw. Als ik haar headcap met de rest van het lichaam vergelijk, zie ik dat ze een beetje vergeeld is, maar zonder vergelijkingsmateriaal zie je daar eigenlijk niks van. Ik kan met wel voorstellen dat dat verschilt per company en resinsoort. Mijn popje is niet van Fairyland, dus ik kan je niet verzekeren of dat met jouw popje hetzelfde zou zijn^^"
Vergelen klinkt altijd best erg, maar het is niet zo dat je popje van het ene op het andere moment felgeel word ofzo :p Als je een beetje voorzichtig met haar bent, komt het vast wel goed.

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 17 Jan 2014 15:23

Over de wimpers..

Dit hoeft nooit per se. Het is altijd wat jij het mooist vind. Vind je je Puki mooier zonder? Dan neem je geen wimpers. Denk je dat het mooi zou staan? Dan doe je ze erop. Jou mening is het belangrijkst want het is jou doll. Niks hoeft, niks moet :)
Wimpers komen in heeeeel veel verschillende soorten en maten. Groot en opvallend en klein en subtiel. Voor een Puki is zijn subtiele wimpers misschien mooi, omdat ze zo klein zijn. Dat word een lekker gepriegel!
~*~*~ At home: Senra (MNF Rheia) and Hanna (LTF Chloe)~*~*~

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 17 Jan 2014 16:00

Wat staining betreft, mijn dolls dragen soms maanden dezelfde kleding en ik heb maar één keer gehad dat iets af had gegeven. Vlekken gaan er ook makkelijk weer af met een wondersponsje of wat 90% alcohol op een wattenstaafje, dus daar hoef je je niet enorm veel zorgen over te maken. :)
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

Nadine1986
Tiny
Tiny
Posts: 27
Joined: 17 Aug 2012 08:33
Location: Goes

Postby Nadine1986 » 17 Jan 2014 23:46

Bedankt allemaal! <3 Ik ben gerust gesteld wat de vergeling betreft! ;) En ik ga de kleertjes gewoon even een keertje wassen!

Thanks again!

Arwen
YoSD
YoSD
Posts: 72
Joined: 27 Nov 2009 12:32
Location: Amstelveen
Contact:

Postby Arwen » 01 Mar 2014 15:52

ff n toegoeging wat betreft afgevende kleding. Het zijn meestal de effe rode en zwarte katoene stoffen die de schuldigen zijn. Bij synthetische stoffen worden n heel ander soort verf gebruikt, die van uit z'n aart niet afgeeft.

En pas op, katoen ziet er niet altijd as katoen; het kan ook glanzend zijn.

Nog n pas op: als je die rood afgevende (en de zwart afgevende) stofjes gaat wassen, loop je kand dat de witte gedeeltes (als die er zijn) roze (of grijs) kunnen worden.
Soms wordt er poppen kleding gemaakt die en afgeven en niet gewassen kunnen worden. Das dus erg vervelend als je er per ongelijk zo een koopt...

Ik zou ook zeggen, pas op met rood (en zwart) effe geverfde zijde. Ik heb niet genoeg ervaring met zijde om meer te zeggen dan hou rekening met de kans op afgeven.

Haru
SD
SD
Posts: 446
Joined: 29 Aug 2011 14:01

Postby Haru » 01 Mar 2014 17:39

Ik doe mijn donkere doll kleertjes altijd even in warm water met azijn ,dit verminderd de kans op afgeven. Daarna wel natuurlijk goed uitspoelen ;p ander stinkt het zo...
At home : Shouji (Resinsoul Mai), Usagi(AE Beanpaste) ,Bryson (mnf Karsh hybrid), Kayah (Elfdoll Vivien hybrid)
Working on: Cassandra/Miharu (leeke Arien), Adult Shouji
Want: Thuomas (dollshe saint), Danil (elfdoll vivien boy), Yael,Yeva,Sascha

Nadine1986
Tiny
Tiny
Posts: 27
Joined: 17 Aug 2012 08:33
Location: Goes

Postby Nadine1986 » 12 Mar 2014 12:00

Bedankt voor de toevoegingen!

Ik heb de kleertjes in warm water en azijn geweekt en uitgespoeld en met een beetje handzeep gewassen! Alles ziet er nog keurig uit!

Nu heb ik nog een andere vraag... De faceplate van mijn Pukifee komt ineens heel makkelijk los, eerst klikte het nog vadt, maar nu ineens niet meer!? Nu zag ik een tutorial voor het plaatsen van die kleine magneetjes in het hoofd, maar waar kan ik die magneetjes kopen? Of is er misschien nog een andere oplossing voor dit probleempje?

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 12 Mar 2014 12:33

Meestal worden magneetjes bij Fairyland bijgeleverd, hoewel niet ingelijmd. Bij mijn littlefee's zaten ze in een zakje bij de certificaten.

Maar omdat ik nogal een kluns ben en nogal goed in magneten verkeerd om inlijmen en dat een keer of 3-4 achter elkaar, doe ik bij mijn ltf's wat eyeputty in de opening, plakt ook prima.

Nadine1986
Tiny
Tiny
Posts: 27
Joined: 17 Aug 2012 08:33
Location: Goes

Postby Nadine1986 » 12 Mar 2014 12:47

Kijk marijke, daar dacht ik dus ook al aan, maar wist niet zeker of dat een goed idee zou zijn... ;) Dankjewel!


Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests