Torso joint staat in rare positie.

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Minaide
YoSD
YoSD
Posts: 94
Joined: 22 Jan 2011 19:57
Location: België
Contact:

Torso joint staat in rare positie.

Postby Minaide » 18 Apr 2014 16:42

Zonet haalde ik mijn meisje uit de kast om een photoshoot te houden, maar er klopt iets niet met haar joints en/of restring touw.. :shock:
Ik kan haar torso mooi recht zetten, maar bij de minste beweging zakt het gewoonweg scheef zoals op de foto's. :(

Image

Van dichterbij:
Image

Hebben jullie enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen zonder haar te moeten restringen?

Edit: Oh, ik merk net dat ik het verkeerde subforum heb aangeklikt. Mijn excuses!
Last edited by Minaide on 18 Apr 2014 16:54, edited 1 time in total.
Home
Mariko ~ DollZone Ani

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 18 Apr 2014 16:51

Ziet eruit alsof het toch een restringing probleem is. Heb je haar ooit gerestringed? Had ze dit probleem al toen je haar net had of is het sinds nu zo? Weet je ook of dit een veel voorkomend probleem is bij dit merk?

Indien je het idee hebt dat het elastiek te strak is kun je dit gewoon oprekken door de benen te pakken en aan beide een paar keer te trekken. Dat verzwakt het elastiek waardoor ze losser wordt.

Maar het kan ook komen doordat ze te los is en er niet voldoende spanning op het elastiek staat om de torso joint op zijn plaats te houden. Dan zul je haar helaas moeten restringen. Eventueel kun je proberen om een neck donut in haar hoofd te doen, maar dat scheelt maar een klein beetje.

Een extra knoop in het elastiek lijkt me meer uit te halen. Hiervoor hoef je in principe alleen haar hoofd en bovenkant van de torso te verwijderen. Je maakt dan een extra knoop en die trek je door de torso en het nekgat .Dan hoef je niet de hele doll te restringen (armen en benen zijn toch het meest irritant) en zou het elastiek strak genoeg moeten zijn om het uit te houden totdat je haar echt moet restringen.

Minaide
YoSD
YoSD
Posts: 94
Joined: 22 Jan 2011 19:57
Location: België
Contact:

Postby Minaide » 18 Apr 2014 16:56

Bedankt!
Ik heb haar niet gerestringed, dat heeft de company (Dollzone) gedaan. Ik heb haar al drie jaar, dus de kans is wel groot dat het te los is. Het is me nu plots opgevallen, daarvoor niet.. Kan het eigenlijk kwaad als het zo blijft?

Ik zal je tips uitproberen.
Home
Mariko ~ DollZone Ani

Lavender-Traces
SD16
SD16
Posts: 790
Joined: 15 Dec 2010 20:25
Contact:

Postby Lavender-Traces » 18 Apr 2014 17:26

Kwaad kan het niet, maar het kan wel vervelend zijn in het poseren. ;) Ligt er maar net aan wat je zelf fijn vind. Sommige houden ervan als dolls heel strak gestringed zijn, andere vinden floppy-dolls weer erg prettig.

Maar na 3 jaar is het denk een kwestie van verzwakt elastiek. :) Je kan even kijken of een knoopje helpt. Maar als je merkt dat de rek uit je elastiek is, raad ik je aan gewoon een nieuwe te nemen. ;)
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

Minaide
YoSD
YoSD
Posts: 94
Joined: 22 Jan 2011 19:57
Location: België
Contact:

Postby Minaide » 06 Jun 2014 15:07

Ik wou haar vandaag (eindelijk!) restringen, maar het probleem wordt niet opgelost.
Het lijkt mij alsof 't is afgebroken, of zo.
https://www.dropbox.com/s/u5j1wagi55v3a ... .59.40.jpg

Dat ding tussen haar torso en buik hoort in haar buik te zitten. (https://www.dropbox.com/s/dkx5cratzf4fi ... .59.17.jpg)

Maar elke keer dat ik haar touwen strakker trek en haar buikjoint een beetje zakt, komt dat tussenstuk niet mee, dus dan gaat ze weer in zo'n vreemde positie staan. Wat kan ik hiertegen doen? :leave:

Alvast bedankt!
Home
Mariko ~ DollZone Ani

Snow
Sabik
Sabik
Posts: 1762
Joined: 14 Aug 2008 22:25
Location: Groningen

Postby Snow » 06 Jun 2014 15:18

Oh dat heb ik ook wel eens gehad, met een doll van Doll Chateau.
Heb het toen gewoon weer vastgeplakt.
Als het goed is, hoort dat ook gewoon vast te zitten in het onderste stuk van de torso.
Nu het los zit, glijd het maar rond boven dat stuk, waardoor ze inderdaad scheef trekt.


Ik zou haar uit elkaar halen, het stukje vastplakken met superlijm (voorzichtig mee doen), want dat versmelt zich met het resin waardoor het echt goed vast zit, goed laten drogen en dan kijken of het beter is :)
Image

Minaide
YoSD
YoSD
Posts: 94
Joined: 22 Jan 2011 19:57
Location: België
Contact:

Postby Minaide » 06 Jun 2014 15:22

Hartelijk bedankt!
Ik zal het dit weekend proberen. :D
Home
Mariko ~ DollZone Ani

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 06 Jun 2014 21:08

Heel veel dolls hebben dat probleem. Mijn AnotherSpace en Bluefairy dolls hebben er ook last van.

Het hoort te klemmen, maar kan los gehaald worden om het restringen makkelijker te maken. (Ik weet dat het bij dollzone nooit echt vast heeft gezeten en bij AnotherSpace en dollchateau ook niet. Bij Bluefairy zit het ook orgineel los)

Gewoon vastlijmen (hotglue, superlijm) (;
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Wish
MSD
MSD
Posts: 128
Joined: 23 Dec 2008 18:33
Location: Hemiksem, Belgie

Postby Wish » 07 Jun 2014 09:35

Bij mijn dollzone zat dat stuk best goed vast, ik denk geplakt, het is ook pas na een jaar of meer losgeraakt...
Maar zoals gezegd, gewone lijm is voldoende om het vast te zetten :) Door het stukje terug te plakken, is het een weerstand voor de rest van de torso, waardoor die niet zover naar achter kan klappen.

Minaide
YoSD
YoSD
Posts: 94
Joined: 22 Jan 2011 19:57
Location: België
Contact:

Postby Minaide » 08 Jun 2014 12:34

Bedankt!
Ik ben blij dat het probleem hiermee opgelost is. Dat is een hele opluchting, want ik zou echt niet willen dat één van mijn dolls 'kapot' zou zijn. :leave:
Home
Mariko ~ DollZone Ani


Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests