LET OP: Nieuwe voorwaarden kopersbescherming Paypal

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

ShuriTigerH
Sabik
Sabik
Posts: 1608
Joined: 24 Sep 2007 16:27
Location: Nijmegen

LET OP: Nieuwe voorwaarden kopersbescherming Paypal

Postby ShuriTigerH » 01 Sep 2016 21:46

Ik kreeg net een email van Paypal dat ze de gebruikersvoorwaarden hebben aangepast en deze keer hebben ze aanpassingen gemaakt die gevolgen hebben voor onze hobby=_=. Als ik wat in deze link staat goed begrijp zijn vanaf November dingen die je op maat laat maken (behalve als het nooit aankomt) en privetransacties (dus Marketplace transacties tussen particulieren) NIET meer gedekt door kopersbescherming, oftewel als er iets misgaat als je iets overkoopt kun je naar je geld fluiten (tenzij je met je creditcard via paypal betaalt, dan ben je gedekt door de creditcardmaatschappij). Bedankt Paypal=_=.

Link: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/u ... le.x=nl_NL

User avatar
Toxic_nightmist
SD
SD
Posts: 400
Joined: 08 Oct 2014 18:28

Postby Toxic_nightmist » 01 Sep 2016 22:59

Thanks for the heads up. Maar voor zo ver ik weet ware prive transacties (alles wat geen betaling is voor goederen) nooit gedekt. Of althans, je kon er nooit een claim voor indienen als er wat fout ging.
Spite and playful eyes

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 5157
Joined: 02 Feb 2008 16:38
Location: Tilburg

Postby Brigitte » 05 Sep 2016 00:15

Zo als ik het nu lees kan je nu alle layaway betalingen terug halen als er iets mis gaat.
transacties waarvoor in meerdere termijnen wordt betaald, komen nu in aanmerking voor PayPal Aankoopbescherming, conform het resterende deel van de PayPal Gebruikersovereenkomst (sectie 13.2a is dienovereenkomstig aangepast);
En worden dolls worden wel gedekt als ze niet aangekomen zijn. Maar schade zo te zien niet.

13.3 Wat voor soorten betalingen komen in aanmerking voor terugbetaling conform PayPal Aankoopbescherming?

Aankopen van de meeste goederen en services komen in aanmerking (inclusief reistickets, immateriële objecten zoals toegangsrechten voor digitale inhoud en andere licenties), met uitzondering van de volgende transacties:
aankopen van op maat gemaakte objecten (tenzij er wordt beweerd dat deze niet zijn ontvangen)
En je bent niet beschermd als je de dolls zelf op zou halen. Dus je moet dan betalen als goederen en op laten sturen om ze via paypal beschermd te hebben.
de volgende typen transacties zijn nu uitgesloten van dekking via PayPal Aankoopbescherming (sectie 13.3 is dienovereenkomstig aangepast):

aankopen van objecten die u persoonlijk ophaalt of namens u op laat halen (ook bij verkooppunten) en waarvan u beweert dat deze niet zijn ontvangen;
Zo begrijp ik de tekst zo ver ik lees.
Image

ShuriTigerH
Sabik
Sabik
Posts: 1608
Joined: 24 Sep 2007 16:27
Location: Nijmegen

Postby ShuriTigerH » 07 Sep 2016 11:27

Dan heb ik de term privetransactie verkeerd begrepen, ik nam aan dat dat een transactie tussen twee particulieren betekende, dus als je iets bijv. via een forum van iemand overkoopt. Blij dat ik het verkeerd had. Dan was deze thread dus eigenlijk niet nodig denk ik, maar toch altijd goed om dat soort dingen goed uitgeplozen te hebben, better safe than sorry^^;;.

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 5157
Joined: 02 Feb 2008 16:38
Location: Tilburg

Postby Brigitte » 07 Sep 2016 22:30

Privetransactie is als e als je als persoonlijk stuurt zodat de tegenpartij geen 4% fees hoeft te betalen. Als je betaald als goederen valt dat geloof ik niet onder prive. Je kan altijd paypal de vraag stellen of het er onder valt.
Image

User avatar
Toxic_nightmist
SD
SD
Posts: 400
Joined: 08 Oct 2014 18:28

Postby Toxic_nightmist » 08 Sep 2016 10:14

Inderdaad, een prive transactie is naar vrienden/fam. Hierover betaal je geen kosten als het binnen Nederland is en het geen creditcard betaling is. Anders dus wel.
Betalen voor goederen/diensten is dus in principe voor alle andere betalingen en ook zeker aan te raden als je geld naar vreemden stuurt, omdat je dan dus stappen kunt ondernemen als het mis gaat. Prive transactie is altijd op eigen risico. Voor internationale betalingen zit je altijd met de fees en de valuta wisselkoers - kosten zijn voor de ontvanger.
Spite and playful eyes


Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests