Grouporder... wat precies?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Yera
Hound
Hound
Posts: 1093
Joined: 31 Aug 2007 13:37
Location: Wijchen, Nederland

Grouporder... wat precies?

Postby Yera » 12 Oct 2007 13:13

Zoals jullie weten, kom ik nog maar net kijken in de wereld van BJD's, en ik ben niet de enige op dit forum. De vraag die ik ga stellen klinkt wellicht belachelijk (lach me aub niet uit) maar ik vraag het me al een tijdje af:
Ik zie heel vaak dat er op BJD fora allemaal grouporders georganiseerd worden en dergelijk en ik vroeg mij af, wat exact houdt zo'n grouporder nou in? Wat is het voordeel ervan? Betaal je minder verzendskosten, of krijg je het sneller? En hoe gaat zoiets allemaal in werking? Ofterwijl, eigenlijk wil ik gewoon alles weten rondom grouporders, wie wil mij helpen?
What we can see is limited, what we can create is endless
www.dolliverse.com

-All your MSD are belong to uss-

allanieew
MSD
MSD
Posts: 146
Joined: 11 Sep 2007 07:52
Location: bij utrecht

Postby allanieew » 12 Oct 2007 14:32

soms zijn verzendkosten van bedrijven erg hoog vooral als je dan alleen een pruikje of een paar schoentjes wilt bestellen en dan geld toch wel de regel dan meer zielen meer vreugd maakt :) zo kan iedereen de verzendkosten delen.
Bovendien zijn er ook mensen die toestemming moeten vragen aan hun ouders (of ega) om betalingen aan hte buitenland te doen of mensen die geen creditcard of paypal hebben dan is het soms handig als een ander de betaling voor je kan doen en jij gewoon een binnenlandse overschrijving doen.
dan zijn er ook nog de mensen die anders zoiets hebben van laat maar, ik ga niet al die mnoeite doen voor 1 pruikje en die worden dan op deze manier toch over de streep getrokken.

Soms zijn dingen gewoon heel moeilijk aan te komen zoals ryu van migidoll en dan is het handig om een tussenpersoon te hebben die duidelijk beter op de hoogte is van het reilen en zeilen.

kortom er zijn best een hoop redenen te bedenken voor een groeporder.

Hoe werkt dan een groeporder.

meestal besluit 1 persoon dat hij of zij graag iets wil hebben van een bedrijf en omdat ze toch besteld vraagt ze of mensen mee willen bestellen (soms wil iemand graag bestellen, maar niet de groeporder doen dan neemt iemand anders de order over)
mensen krijgen dan een bepaalde periode de tijd om aan te geven wat ze graag willen hebben (soms wel een maand maar er kan ook sprake zijn van een dag)
je pmed dan de dingen die je graag wilt hebben met item naam aantal en liefst ook een directe link van het item naar diegene die de order doet)
als iedereen zijn bestelling heeft gedaan dan wordt er een totaal aangegeven van de shipping costs en dat wordt verdeeld over het aantal deelnemers. Je moet dan betalen wat je hebt besteld en jouw deel van de shipping costs, vaak gaat deze betaling per paypal want dan heeft de organiser het bedrag direct op paypal staan, maar soms kan het ook naar een bankrekening nummer dat ligt aan degene die het organiseert.
dan wordt vaak het bedrijf betaald en is het wachten totdat alles verzonden wordt (soms moet je wachten totdat dingen weer in stock zijn of sommige bedrijven zijn gewoon traaaaaag, maar er zijn ook veel snelle bedrijven zeker als alles in stock is)
soms krijg je een tracking nummer van het pakketje en als de organiser het nummer op het board zet kan iedereen volgen waar het pakketje nu is.
eventuele douanekosten worden vaak pas na het ontvangen van het pakketje door de organisator verrekend omdat je niet altijd de douane kosten hebt. (ook hier geldt gedeelde smart is halve smart)
afhankelijk van de organisator en hoe dicht je bij hem of haar woont en of er binnenkort een meeting is kun je jouw items ophalen of laten versturen (voor versturen komt er extra geld bij)

ik hoop dat ik geen grote stappen overgeslagen heb, zo ja vul aub aan ;)

floor

princess-lola
MSD
MSD
Posts: 115
Joined: 02 Oct 2007 20:16

Postby princess-lola » 12 Oct 2007 14:46

ik bestel eigelijk alleen maar met grouporders mee, ik vind het eng om zelf dingen uit het buitenland te bestellen en ben bang dat alles altijd fout gaat, dit is een mooie oplossing :)

Naiara

Postby Naiara » 12 Oct 2007 16:13

ik bestel eigelijk alleen maar met grouporders mee, ik vind het eng om zelf dingen uit het buitenland te bestellen en ben bang dat alles altijd fout gaat, dit is een mooie oplossing :)
dat is een goeie,

ik bestel vaak mee als ik via de bank kan betalen.
Steeds die sleur met dat Paypal en mijn bank word ik ziek van.
(het duurd bijna 2 weken voor ik me geld op paypal heb..en dat vind ik beetje veel...)

En met een groep is het gewoon vaak wat goedkoper.

Bij sommige bedrijven krijg je per zoveel items vaak ook,
free schipping of tot 20% korting ^_^

Yera
Hound
Hound
Posts: 1093
Joined: 31 Aug 2007 13:37
Location: Wijchen, Nederland

Postby Yera » 12 Oct 2007 20:57

Heel erg bedankt voor jullie informatie, ik wou het gewoon graag weten aangezien het (hopelijk) binnenkort ook van belang is voor mij...
Het is erg duidelijke uitleg en Prinses-Lola ik ben blij dat ik niet de enige ben die die huivering heeft...
What we can see is limited, what we can create is endless
www.dolliverse.com

-All your MSD are belong to uss-

User avatar
Bianca Verschoor
MSD
MSD
Posts: 238
Joined: 02 Feb 2011 19:03
Location: Strijen

Postby Bianca Verschoor » 06 Feb 2011 12:20

Ik las juist dat jullie het gedoe met paypal niet zo
leuk vinden ik heb mijn bankrekening aan de paypal
gekoppeld staan hierdoor hoef je niet perse geld
van de bankrekening eerst over te maken naar je paypal
zelfs niet als je in andere valuta betaalt ik maak nooit meer
eerst over dat duurt me ook veel te lang.
Zeker als je iets ziet als je dan eerst 2 weken moet wachten
nee. ;)
Groetjes Bianca

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 06 Feb 2011 12:34

inmiddels heeft bijna iedereen zn bankrekening aan zn paypal gekoppeld staan, dit topic is van 2007

Danae_Raven
SD
SD
Posts: 327
Joined: 16 May 2010 17:53
Location: Haarlem

Postby Danae_Raven » 07 Feb 2011 13:30

oh ik niet hoor XD
Caketastic!

Lady.Arachnia
SD
SD
Posts: 433
Joined: 10 Mar 2011 21:32
Location: Dordrecht
Contact:

Postby Lady.Arachnia » 12 Mar 2011 17:33

Volgens mij bestaat die oude manier ook niet meer, de laatste keer dat ik iets van een andere rekening dan die aan Paypal gekoppeld is, geld op wou storten kon dat niet meer.
I, Myself, am Strange and Unusual...
At Home:
Lolita, Hujoo Berry Apricot
Banshee, ResinSoul Mei WhiteSkin
On the way: Sd Girl 58 cm
On Layaway: Soom Nenad


Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests