Hulp bij allereerste doll

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

nicca
Tiny
Tiny
Posts: 35
Joined: 26 May 2014 15:06
Location: overijssel

Hulp bij allereerste doll

Postby nicca » 26 May 2014 18:04

Zoals ik al vertelde bij het voorstellen, ik heb nog geen doll, en kan niet wachten om mijn eerste te kopen.
Ik zit nog wel met vragen en onzekerheden.

Ik heb een nogal krap budget, aangezien ik een paard bezit, en een minimum loon ontvang. Tegelijk wil ik niet wachten tot ik heb gespaard. Ik ben nogal van het nu en meteen. Ik wil graag kijken of een doll echt wel iets is voor mij, en daarom wil ik mijn eerste doll niet te duur. Het liefst begin ik wel met een volledige doll die ik gewoon erg mooi vindt, en dan stukje bij beetje naar wens aanpassen. Zo heb ik meteen al iets om naar te kijken.

Ik denk dat ik dus op de eerste plaats zal kijken naar het gezichtje. Het lichaam zal toch bedekt worden door vooral lange jurkjes. Op de 2de plek zal ik letten op pruikjes, aangezien ik gek ben op haar. Lang rood haar met grove krullen, zwart en bruin haar, en pastel tinten haar.

Ik zat voor een eerste doll te denken aan een prijs tussen de 100 euro en 200 euro. De rest komt dan later wel. Is dat mogelijk, en waar moet ik dan voor kijken ? Mijn eerste doll hoeft ook niet groot te zijn.

En als ik dan een doll heb, hoe weet ik dan welke merken/maten accesoires ik dan moet kopen ? Of moet ik me echt beperken tot het merk van de doll ?

Ik ben zoals jullie vast wel merken een echte leek in deze wereld. Maar aangezien ik al jaren de dollmaker plaatjes sites op internet afwerk, en altijd baal dat mijn mooie tekening plaatje maar een plaatje is, lijkt dit voor mij geweldig.

groetjes

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 26 May 2014 18:15

Sparen is helaas wel iets dat loont bij deze hobby, maar misschien helpt het je bij de beslissing om eerst eens de poppen in het echt te gaan bekijken, eind volgende maand is het Dolliverse, een bjdconventie in Nijmegen, waar je allerlei maten en merken in het echt kunt bekijken en er zijn ook genoeg die je, als je het vraagt, hun dolls vast laten houden (ik iig wel, niet zo'n moeite mee).

Mocht je nu niet zoveel geduld hebben, in Nijmegen zit ook ThinkPink, daar kun je ook een heleboel al in het echt zien en zij kunnen je ook enorm veel informatie geven.

Qua kleding en accesoires zit je zeker niet aan 1 en hetzelfde bedrijf als waar je doll vandaan komt vast, grofweg zijn de maten dolls in te delen in Hound, SD, MSD, YoSD en tiny. Er zijn nog wat subtielere verschillen, zoals Slim MSD en 'normale' MSD, maar daarmee kunnen we je beter helpen als je eenmaal een doll hebt uitgekozen.

nicca
Tiny
Tiny
Posts: 35
Joined: 26 May 2014 15:06
Location: overijssel

Postby nicca » 26 May 2014 18:21

Ohh, ja ik wil idd naar de winkel in nijmegen. Daar was gister koopzondag, maar helaas deed de winkel daar niet aan, anders was ik al geweest. Als het goed is ga ik er zaterdag naar toe. Zon beurs is ook wel heel intresant om eerst heen te gaan. Reuze bedankt

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 26 May 2014 18:27

Op dolliverse kun je iig nog meer verschillende merken dan alleen degene waarvoor ThinkPink dealer is. En heel veel leuke dingetjes kopen en er zijn ook wat workshops, maar daar heb ik eerlijk gezegd nog niet echt naar gekeken wat daar precies te doen is.

misuzu
MSD
MSD
Posts: 223
Joined: 30 Apr 2014 00:02

Postby misuzu » 26 May 2014 19:56

veel lezen haha op etsy.com vind je super veel leuke kleertjes die je kan kopen voor je pop, vrijwel al mijn kleren heb ik daar vandaan.

op ebay vind je ook veel goedkope dingetjes voor bjd ;)
365 days and night, 365 tries to make it right.

Mizuki [Minifee Chloe]
Amaya [Supia Hael]
Olivia [DIM Flowne Hybride]
Maleficent [Leeke art doll Ashley]
Scarlett [Luts Delf Miyu]
Alicia [Supia Juah tan]
Cecilia [DIM Larina Hybride]

nicca
Tiny
Tiny
Posts: 35
Joined: 26 May 2014 15:06
Location: overijssel

Postby nicca » 26 May 2014 20:01

Kleding is iets wat ik zeker 2de hands wil kopen. Wel heel vreemd aangezien ik voor mezelf alleen beperk tot de markt, omdat ik alles te duur vindt, maar ik kijk nu al naar dure jurkjes voor poppen. Etsy had ik idd nog niet over nagedacht, bedankt.

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 26 May 2014 21:33

Spannend he, zo nieuw in de hobby! Ik kan me goed voorstellen dat je staat te trappelen om je eerste eigen doll! :D Maar zoals Marijke al aangaf; het is een dure hobby, en het zou zonde zijn als je voor een snelle goedkope BJD gaat waar je achteraf misschien spijt van krijgt. Er zijn -net als met kleding merken- duurdere en goedkopere companies die BJD verkopen.
Zo kan je makkelijk 600 dollar kwijt zijn voor een flinke Iplehouse schoonheid ; http://iplehouse.com/home/shop/item.php ... 97&nhn1=en
en ben je voor een meisje van gelijke grootte bij Resinsoul maar 200 dollar kwijt; http://www.resinsoul.com/05-chanpin/p-001-1.asp?id=393
Voor een tussen prijs van zo'n 330 dollar heb je een meisje van Mystic kids; http://www.acbjd.com/elisa-elves-p-6295 ... 60720c3400

Zo zie je, er zijn vele prijs varianten en vele companies, het loont echt om rustig rond te kijken naar welke look jou het meest aanspreekt.Zoals op dolliverse, zoveel mooie BJD's bij elkaar! ^^

Wat ook een goedkopere oplossing kan zijn is een hybrid; een goedkoper lichaam met een wat duurder hoofdje. Vooral als je het hoofdje belangrijker vind als het lichaam is dat een mooie oplossing.
Zelf heb ik een 60 cm meisje die samengesteld is uit een goedkoper Mirodoll lijfje van 84 dollar ( http://www.mirodoll.com/index.php?main_ ... cts_id=213 )
en een meiden hoofdje van Mystic kids ( http://www.acbjd.com/58cm-miri-head-p-6 ... 60720c3400 )
wat 75 dollar kost. ( verzendkosten en eventuele douane kosten niet meegerekend)
Ik vind het whiteskin lichaam van MiroDoll en het whiteskin hoofdje van MK qua kleur en size heel mooi bij elkaar passen :)

Image272 by wjungschlager, on Flickr

Maar bedenk wel dat niet alle lichamen en hoofden op elkaar passen! De kleur kan zodanig verschillen dat het je stoort, en soms is een nek te dik voor een hoofdje, of juist te klein.
Op het grote internationale forum Den of Angels staan er hele topics over Hybrids, ik kan je aanbevelen om daar ook te gaan te kijken voor foto's en interessante weetjes :)
En wat kleding betreft; ebay, den of angels, markplaats, hier op het bjd cafe, Think Pink, er is zoveel te vinden in verschillende prijs klasses. Als je bv een meisje van 60 cm groot hebt ( een zogenaamde SD size) dan kan je er meestal wel vanuit gaan dat de SD size kleding bij haar zal passen. Tenzij ze een uitzonderlijk grote boezem heeft! ^^

Genoeg om over na te denken dus :kiss: Het is een heel veelzijdige en ontzettend leuke hobby, neem de tijd om je goed in te lezen met alle weetjes, mogelijkheden en kosten.
En troost je, er zijn veeeel meer BJD liefhebbers die hun resin-schatjes in prachtige dure kleding hijsen en zelf met gaten in hun sokken lopen hahaha
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

nicca
Tiny
Tiny
Posts: 35
Joined: 26 May 2014 15:06
Location: overijssel

Postby nicca » 26 May 2014 21:45

Over hybrid had ik nog niks gehoord of gelezen, ik ga er zeker op verder zoeken. Heel intresant, vooral omdat ik idd hoofd belangrijker vindt als het lichaam. Merendeels zou ik toch bedekt houden als ik kijk naar de stijl die me aanspreekt. Als er al een kortere jurk of rok aan te pas zal komen, is het toch met dikke kousen eronder. Mischien wel een hele mooie oplossing.

Is het bij hybrid trouwens een nadeel, mocht ik haar ooit willen verkopen om wat voor reden dan ook ?

miss.a.sparrow
MSD
MSD
Posts: 170
Joined: 24 Feb 2010 17:03

Postby miss.a.sparrow » 26 May 2014 22:25

het is wel soms lastiger om een matchend lichaam bij het hoofdje te vinden die je wilt, qua kleur dan.
not all treasure is gold and silver.

nicca
Tiny
Tiny
Posts: 35
Joined: 26 May 2014 15:06
Location: overijssel

Postby nicca » 26 May 2014 22:29

Ik heb gelukkig een lieve vriend die best graag mee wilt rijden voor zulke dingen, dan wordt dat gecombineert met een mooie dag weg. Ik zou dus best met pop of hoofd op pad kunnen, om te kijken of kleuren overeenkomen met elkaar. Maar wel een min puntje idd

nicca
Tiny
Tiny
Posts: 35
Joined: 26 May 2014 15:06
Location: overijssel

Postby nicca » 27 May 2014 22:11

Mijn vriend heeft zojuist gezegd dat hij met me naar de dolliverse gaat volgende maand. Ik heb er nu al zin in. Vroeg me wel gelijk af of daar ook hybrid dolls te zien zijn eventueel... Weten jullie dat mischien ?

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 27 May 2014 22:36

Waarschijnlijk wel, maar als je een specifieke wilt zien kun je dat het beste vragen in het Dolliverse subforum. Misschien kunnen 2 bevriende eigenaren dan voor je kijken.

Ik heb wel ervaring met hybrids, aan welke hybrid zat je te denken?

nicca
Tiny
Tiny
Posts: 35
Joined: 26 May 2014 15:06
Location: overijssel

Postby nicca » 27 May 2014 23:21

Ik heb nog geen enkele hybrid op het oog, maar ik ben er wel in geintreseerd om meer te weten te weten en te zien. In een eerdere reactie wees iemand me op hybrid, vandaar de vraag. Ik zal idd eens kijken bij hun en ernaar vragen. Dank.

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 28 May 2014 11:13

Ik heb op het moment 3 hybrid dolls.
als je laat weten wat je aan hebt op dolliverse dan wil ik je best laten zien waar je op moet letten en en hoe de mijne eruit zien.
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 28 May 2014 11:28

Ik neem de mijne ook mee :)
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo


Return to “Doll Advies”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests