welke maat pruikje?

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

snowdrop
Tiny
Tiny
Posts: 17
Joined: 09 Dec 2012 16:40

welke maat pruikje?

Postby snowdrop » 12 Jul 2014 22:24

Hallo hallo! :)

Ik heb op dolliverse een maskcatdoll gekocht (zo'n tiny), maar ik twijfel heel erg welke maat pruik ik moet hebben.
Een 4-5 of een 5-6 inch pruikje. Haar hoofdje is 12 cm dus 4.7 inch.
Ik neig natuurlijk naar het 4-5 inch pruikje, maar ben zo bang dat straks zo'n pruikje te klein uitvalt. Kunnen pruiken van de zelfde maat maar van een ander merk kleiner of groter uitvallen?
En bij welke sites kun je het beste kijken voor die maten pruiken?

Lieve groetjes, Kimberly

Snow
Sabik
Sabik
Posts: 1762
Joined: 14 Aug 2008 22:25
Location: Groningen

Postby Snow » 13 Jul 2014 00:19

Als het 4,7 inch is, dan moet je gewoon een 4-5 pruikje hebben.
Alle synthetische pruiken hebben rek, dus die moeten gewoon passen (sommigen hebben iets minder of meer rek, maar met zo'n mooie tussenmaat als 4,7 inch maakt dat niet uit).
Pruiken van natuurlijk materiaal, zoals mohair die nog op de huid zit, heeft praktisch geen rek, tenzij je er veel mee doet.Die vormt zich uiteindelijk naar het hoofd. Als je zo'n pruik leuk vind kan je altijd de maker een mailtje sturen met de vraag of de pruiken die deze verkoopt groot of klein uitvallen.
Image

Biggy
MSD
MSD
Posts: 189
Joined: 16 Nov 2009 12:33

Postby Biggy » 13 Jul 2014 11:59

Ik heb ook zo eentje gekocht op Dolliverse, en een mohair pruik van Hazel voor haar. Die is maat 4/5 en ik had diverse gepast en sommige vond ik zelfs te groot en ook die ik uiteindelijk gekocht had was aan de ruime kant. Een 5/6 maat pruik zal denk ik veel te groot zijn.

snowdrop
Tiny
Tiny
Posts: 17
Joined: 09 Dec 2012 16:40

Postby snowdrop » 13 Jul 2014 12:49

Oki~ thanks! Dan zal ik idd gaan kijken voor maatje 4-5, maar op welke sites kun je die maat vinden? Ik ben gisteren flink bezig geweest om te zoeken.
Ben tot nu toe alleen op Leeke world uitgekomen. Weten jullie misschien wat sites waar ik kan kijken?

Biggy
MSD
MSD
Posts: 189
Joined: 16 Nov 2009 12:33

Postby Biggy » 13 Jul 2014 14:53

Oki~ thanks! Dan zal ik idd gaan kijken voor maatje 4-5, maar op welke sites kun je die maat vinden? Ik ben gisteren flink bezig geweest om te zoeken.
Ben tot nu toe alleen op Leeke world uitgekomen. Weten jullie misschien wat sites waar ik kan kijken?
Ik vind facetsbymarcia, een dealer van Monique pruiken in de VS erg goed. Dit is haar keuze in 4/5 pruiken:

http://www.facetsbymarcia.com/wigshop45.htm

snowdrop
Tiny
Tiny
Posts: 17
Joined: 09 Dec 2012 16:40

Postby snowdrop » 14 Jul 2014 21:23

Dankjewel! :) ik zal eens kijken!

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 15 Jul 2014 16:14

Ook een goede optie is om op etsy te kijken. Daar zijn veel mensen die erg mooie pruikjes maken voor weinig geld.
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)


Return to “Doll Advies”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest