Help, recast of origineel?

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

cindyl
Tiny
Tiny
Posts: 37
Joined: 19 Jan 2015 19:15

Help, recast of origineel?

Postby cindyl » 16 Aug 2015 15:16

Beste allemaal,

Ik ben van plan om een minifee te kopen via Marktplaats. Nu ben ik gewaarschuwd door Marktplaats voor eventuele fraude die deze verkoper eerder gepleegd zou hebben. Ik ben bereid haar het voordeel van de twijfel te geven (ik wilde eerst het geld overmaken maar ik ga nu toch maar ophalen). Ze heeft de originele doos van de doll maar dat kan natuurlijk ook de doos zijn van een andere minifee. Wat raden jullie aan, waar moet ik op letten? Zal ik mijn eigen minifee meenemen om te vergelijken? En ook dan, waar moet ik op letten? Ik wil natuurlijk niet zoveel geld betalen voor een neppe doll..

Liefs, Cindyl ;)

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 16 Aug 2015 15:34

vraag of je een aankoopbewijs mag zien.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Snow
Sabik
Sabik
Posts: 1762
Joined: 14 Aug 2008 22:25
Location: Groningen

Postby Snow » 16 Aug 2015 16:34

Hoe heet de verkoper? Als ze je een bericht heeft gestuurd maar zelf geen advertenties heeft (Ik kan zelf geen verdachte minifees vinden), dan moet je het absoluut niet doen.
Bij mij ging ze onder de naam Anke, maar kreeg ook vrij snel nadat zij mij een bericht had gestuurd bericht van Marktplaats zelf dat ze verdacht was.

Zelf heb ik de regel dat, als ik gerinteresseerd zou zijn in een minifee chloe of mirwen, ik standaard al gewoon niet tweedehands zou kopen omdat deze twee molds zo ontzettend veel gerecast worden.

Maar goed, als deze verkoper jou dus via bericht benaderd en geen advertenties heeft, dat is een grote rode vlag.
En luister ook naar marktplaats. Ze hebben niet voor niets zo'n melding!
Image

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 16 Aug 2015 18:16

- Kijk bij het halen naar de handen en voeten - bij recasts zijn die meestal niet netjes rondom vingers en de tenen.
- Kijk of de magneten in de lijven zitten waar ze moeten zitten. Als ze er niet zijn hoort de plek waar de magneet komt wel netjes te zijn. Is dat niet zo of is de magneet 'meegecast': recast
- bekijk de binnenkant van het lijf - zitten er geen vliesjes? Is het kanaal netjes doorboord of lijkt het dat het te boren kanaal niet helemaal gevolgd is? Hoe ziet het gebied van de heupen er van binnen uit? Hoe zit de neckhole van de kop er uit? Is dat allemaal niet scherp: recast.
- een recast is lichter en wat kleiner (halve cm of zo) dan het origineel.
- een recast MSD mnf is 2e hands niet meer dan 85 euro waard, dus laat je er alsjeblieft niet eentje verkopen voor de prijs van een originele! En vragen ze een prijs van tussen de 100 en 75 euro dan kan het geen origineel zijn!
- zoals iemand al zei, de doos - en ook een aankoop bewijs kan van een andere doll zijn... De pop zelf kan niet liegen.
Last edited by mekare on 18 Aug 2015 14:39, edited 3 times in total.

cindyl
Tiny
Tiny
Posts: 37
Joined: 19 Jan 2015 19:15

Postby cindyl » 18 Aug 2015 14:12

Bedankt voor alle reacties. Ik ben zojuist de doll gaan ophalen, het ging om een minifee Chloe. Ze is zeker weten origineel, ik heb allelei checks gedaan en ondanks ik geen aankoopbewijs heb, heeft ze alle checks doorstaan. Ik ben dus erg blij met mijn nieuwe meisje en ik ga proberen haar naar mijn eigen smaak te maken! Nogmaals bedankt voor alle reacties en hulp.

Liefs, Cindyl

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 18 Aug 2015 14:40

Gefeliciteerd! :)


Return to “Doll Advies”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests