Challenge Augustus: Tattoo & Piercing *UITSLAG*

BJD Café organiseert hier in samenwerking met Dolliverse en Think Pink! wedstrijden met leuke prijzen!

Welke inzending is de beste Tattoo & Piercing uitvoering?

Poll ended at 04 Sep 2013 21:56

1
1
3%
2
0
No votes
3
0
No votes
4
1
3%
5
14
38%
6
14
38%
7
0
No votes
8
0
No votes
9
4
11%
10
3
8%
 
Total votes: 37

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Challenge Augustus: Tattoo & Piercing *UITSLAG*

Postby LunarReverie » 28 Aug 2013 21:29

Het thema voor deze foto Challenge was Tattoo & Piercing; de deelnemers moesten een face-up, bodypainting/ tattoo en/of modding inzending maken.

Stemmen op de poll kan tot 4 september.
Elke inzending is voorzien van een nummer. Voor elk nummer is er een poll-optie. Vink het nummer aan van jouw keuze. Alle forumleden mogen 1 stem uitbrengen op hun grootste favoriet.

Let hierbij niet alleen op de kwaliteit, maar ook op de originaliteit van het idee. Een origineel idee is evenveel waard als een hele goede uitvoering.

Uiteraard mag je in een reply wel al je favorieten prijzen

1. 2. 3. 4.
ImageImageImageImage
5. 6. 7. 8.
ImageImageImageImage
9. 10.
ImageImage
Last edited by LunarReverie on 04 Sep 2013 07:53, edited 2 times in total.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 28 Aug 2013 21:31

1.
De vleugels zijn zelf gemaakt en gemonteerd. Soom alk poten heb ik passend gemaakt voor een Littlefee lichaam.
Ik had eerst een doll van Holyvirus die zulke vleugels had gemod,
maar op deze is mijn lamp gevallen en zijn toen stuk gegaan.
Ik zag dat zij een model had gemaakt met ijzerdraad. dus ik heb zo'n zelfde model gemaakt met koperdraad

Image
Image
Image
Last edited by LunarReverie on 29 Aug 2013 10:05, edited 1 time in total.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 28 Aug 2013 21:33

2.
Aangezien ik de tattoo's op mijn knul pasgeleden heb afgemaakt leek het me leuk om hem mee te laten aan de Tattoo & Piercing challenge!

Ik ben meteen voor hem gevallen toen ik zag dat hij een staart heeft, zo sierlijk en perfect voor de exotische char die ik voor hem in gedachten had.
Ik ben begonnen met de panter vlekken op zijn borstkas en schouder-rug.
Omdat ik geen ervaring met tattoo's op mijn dolls zetten had leek een plakplaatje de perfecte oplossing, maar omdat deze al snel lelijk begon te worden ben ik overnieuw begonnen.
Dus: plak plaatje verwijderd en het concept gehouden, ik heb de vlekken er met acryl verf opgezet. Omdat ik het zo leuk vond staan ben ik verder gegaan met de staart, en daarna het gezicht.
Het heeft een hoop tijd en gespriegel gekost om alle vlekken te zetten en in te kleuren met meerdere laagjes zwart en goud.
Maar ik ben super trots op het resultaat!


Image

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 28 Aug 2013 21:34

3.
Dit is mijn Bill en zijn tattoos. Ik heb ze met de hand getekend en ben er daarna met acrylverf over gegaan, waardoor ze niet helemaal zijn geworden zoals ze eruit horen te zien maar ik ben er eigenlijk best wel trots op.

Image
Image
Image
Image
Last edited by LunarReverie on 28 Aug 2013 21:37, edited 1 time in total.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 28 Aug 2013 21:36

4.
Dit lichaam bestaat uit verschillende doll onderdelen van div. skin kleuren. De hoorns heb ik vastgemaakt op het hoofd, gaten in de rug geboord voor de vleugels en het hoofd passend gemaakt.
De tatoo's en faceup zijn door mij gedaan evenals de jurk en het modwerk, verder heb ik alles in 1 kleur gebrusht.


Image
Image
Image
Image

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 28 Aug 2013 21:38

5.
Ik heb een tattoo ontworpen welke de rol van het karakter uitbeeld. Ze is een woudgeest die haar woud beschermt en daarmee zowel een verwoestende, dodelijke rol heeft, als dat ze leven schenkt en beschermt. Deze twee zijdes zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, voor ieder einde een nieuw begin en vice versa. Die verschillende zijdes en de balans ertussen heb ik in deze tatoo geprobeerd uit te beelden.
De tattoo is volledig in acrylverf uitgevoerd, daarna heb ik er een subtiele bodyblush eroverheen gedaan met soft pastels.


Image
Image
Image
Image

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 28 Aug 2013 21:44

6.
Deze tatoeage heb ik zelf ontworpen en volledig uit de hand geschilderd met acrylverf. Ik heb er zo'n 20-25 uur aan gewerkt. Laagje voor laagje zijn de verschillende tinten bruin, groen, geel wit en rood aangebracht om de bladeren een rijke, diepe kleur te geven.

Op de passiebloem viel de keuze voor deze druïde die het liefst opgaat in zijn omgeving, vanwege de heldere kleuren die goed bij zijn ogen passen.
Hij gebruikt de tatoeage als camouflage in zijn natuurlijke omgeving, het woud.

Ik had verder willen komen, met de ranken van de passiebloem die over zijn hele lichaam lopen, maar ik had simpelweg niet genoeg tijd om het voor deze challenge af te hebben.

Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 28 Aug 2013 21:50

7.
De tattoo voor dit jochie is eigenlijk spontaan ontstaan, omdat hij een enorme witte plek op zijn voorhoofd heeft in deze vorm.
Ik heb hem met acrylverf geschilderd.

Hij is een betoverde vleermuis, hij ziet er momenteel menselijk uit maar hij denkt en doet nog steeds als het dier dat hij eigenlijk is.
Als hij niet wil dat zijn tattoo te zien is, bedekt hij hem met zijn wilde lok :D

Image
Image
Image
Image
Image




User avatar
devilishxlianneke
SD16
SD16
Posts: 898
Joined: 08 Aug 2010 20:22
Location: waalwijk

Postby devilishxlianneke » 28 Aug 2013 22:11

oeh jeetje het is wel vreselijk lastig deze maand om te kiezen xD
Er zitten zo veel mooie inzendingen bij :D
Uiteindelijk heb ik toch voor vivere momento gekozen. Die spreuk spreekt me zo aan! en hij is bovendien ook erg mooi uitgewerkt <3
You know no-ones listening they dont wanna hear it, saying what you wanna say people start to fear it.

Home:Luka, Vladimir, Severus, Alice, Bill, Raven, Fleur (iefje)

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 28 Aug 2013 22:18

Ik zat te twijfelen tussen 5 en 10, allebei erg mooi (de andere inzendingen trouwens ook, maar 5 en 10 waren mijn favorieten). Uiteindelijk voor 5 gekozen omdat het concept me echt aanspreekt. Prachtige tattoos allemaal!
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

eefc0re
SD13
SD13
Posts: 727
Joined: 13 Feb 2013 11:00

Postby eefc0re » 29 Aug 2013 01:05

Jeetje...wat een hoop talent gek :shock:
Moeite met kiezen...MAAR

Ben uiteindelijk voor 6 gegaan ;)

Waarom:

- love het kleurenpalet (mooi complementair contrast dat rood met groen)
- alles mooi op elkaar afgestemd (bijpassende oogkleuren etc)
- i was blown away by de techniek!! Het lijkt er vanuit de fabriek al op te zitten zeg maar
- love the fact dat de face up minder opvallend is waardoor de details van de tattoo meer opvallen.
- echt heel mooi dat het nergens abrubt stopt. Het gaat prachtig over bij de oren en de hoorn

<3
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 29 Aug 2013 08:13

prachtige tattoos, maar ik ben echt gevallen voor de uitvoering en techniek van 6
Het is zo precies en gedetailleerd uitgevoerd, bravo.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"


Return to “Challenges”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest