Welke anime is jouw favoriet?

Heb je een brandende vraag? Maak een poll erover aan en zie wat anderen vinden!

Welke anime?

Chobits
6
13%
Kuroshitsuji
11
24%
Vocaloid
1
2%
Rozen Maiden
7
16%
Anders, namelijk...
20
44%
 
Total votes: 45

FrankenMar
Hound
Hound
Posts: 1041
Joined: 24 Jan 2010 22:19
Location: midden Limburg

Postby FrankenMar » 19 Jul 2013 13:49

Another totale liefde!
Hellgirl
Hellsing

Higurashi mag ook niet ontbreken
Kore wa zombie desu ka
Monster Musume (aka: daily life with a monster girl, Monster Musume no Iru Nichijou) Okay tis een manga maar toch vind ik dat mijn nieuwste totale obsessie erbij hoort.
Rozen Maiden Traumend
Trinity blood ook dan maar.
Vocaloid is niet een anime maar vooruit

Heb ik ze nu allemaal gehad? Vast niet.
"Be yourself. Those who matter don't mind and those who mind don't matter"

Saoera
MSD
MSD
Posts: 192
Joined: 30 Oct 2007 14:58

Postby Saoera » 19 Jul 2013 22:59

Ik kijk niet super veel Anime maar de mooiste vond ik:
Mushishi

Andere die ik tof vond en gekeken heb:
Vampire Knight
Death Note
Image

Image

dernhelm
SD13
SD13
Posts: 740
Joined: 07 Jun 2010 00:13
Location: haarlem

Postby dernhelm » 22 Jul 2013 21:36

Ahhh ok...

hmn.

Lupin III (ja totally!)
Candy Candy (because of feels i can't explain. ja ik ben ZO oud)
Nodame Cantible (i want sempai to feed me)
Spirited away
Hetalia (sorry i can't hear you over my fangirl issues)
thuis:
Mata Flanagan met zijn artificial personal assistant O.W.N.E.R & fryske spruit Aafke

kimichan84
Hound
Hound
Posts: 1016
Joined: 02 Oct 2008 19:49
Location: stellendam
Contact:

Postby kimichan84 » 04 Aug 2013 21:12

Ik heb er al veel gekeken. Echt veel vind ik. De meeste populaire series heb ik wel gezien en sommige minder populaire series ook. Bij Vocaloid denk ook ik eerder aan het muziek programma en de AMV's en niet aan de anime welke duid op Japanse Tekenfilms op basis van de Japanse Manga Strips.

Ik heb van het lijstje allen gezien. Maar dat zijn niet mijn favorieten. Mijn tien favo echter zijn:

1. Gundam Wing- Mijn eerste blik in Anime die niet roze en girly was <3 Deze kwam in een blok op Yorin of zo? (eerst Vironica toen dat en nu RTL7) samen met Sailor moon, Card Captor Sakura en DBZ (niet echt een beste eerste blik in anime ^^;;;). Gundam Wing was mijn eerste favoriet en blijft het fandom waar ik steeds naar terug keer.

2. Chrno Crusade- Geweldige verhaal lijn en erg daring met zijn insteek in de Christelijke religie en demonen. (Vechtende Nonnen, zo'n serie zul je hier in nederland nooit zien helaas) Echt een top anime met een einde welke zelfs een militair kan laten huilen. Ik raad echter de Japanse versie aan omdat Amerikaanse dubs de neiging tot het opvullen van stille scene's hebben. (zie films van Hayao Miyazaki <3)

3. Fullmetal Alchemist en FMA Brotherhood-De eerste serie was geweldig en de re-make die de Manga verhaal-lijn volgt is net zo goed. Kan er weinig van zeggen een must see voor Anime liefhebbers. Zowel de japanse voice cast als de Amerikaanse brengt de serie veel emotie en doet het verhaal eer. Vic Mignogna als Edward Elric is een geweldige voice actor voor de Amerikaanse cast.

4. Mushishi- een serie die niet iedereen zal boeien. In tegenstelling tot de rest van mijn lijst een zeer rustige bijna actie loze serie met een bijzonder verhaal over bijzondere wezens. Een serie om te kijken als je even helemaal rustig wilt worden. De muziek is bijzonder geweldig en het idee achter de gelijkgenaamde Mushishi is ook iets wat je alleen uit Japan kan verwachten.

5. Yu Yu Hakusho- Demonen en vechten om de wereld. Wat kan ik zeggen ik houd van actie en de bishounen (mooie jongens) mogen er ook wel zijn <3 Het is een serie vol actie met bijzonder complexe gedachten gangen en aan te raden enkel in het engels te kijken. Suichi/Kurama heeft de meest sexy stem in de engelse serie en Hiei klinkt ook een stuk beter als hij niet klinkt als een mannen stem uit een kinder lijf LOL

6. Kuroshituji- Vond ik erg gaaf en mijn doll luciano is kwa gedrag op Ciel gebazeerd. Ik vind deze serie goed om dezelfde reden als Chrno crusade maar raad mensen tenzeerste aan de manga te lezen want de anime kan gewoon niet overbrengen wat de manga bevat zonder meteen 500 afleveringen te krijgen (Zeker omdat de manga nog niet afgelopen is en dus nog steeds nieuwe hoofdstukken krijgt <3). Vooral de in de anime niet gebruikte verhaal lijn omtrent de Shinigami (zitten we nog in in de manga soort van) was zeer ongebruikelijk. Een verfrissende nieuwe blik op soms oude ideeen deze serie.

7. Chobits- Weinig over te zeggen. Super schattig en het idee past ook helemaal in deze tijd. En het feit dat ik zelf ook wel zo'n leuk klein persocom model zou willen heeft er niets mee te maken LOL

8. Rozen Maiden- Door deze serie ben ik weer van poppen gaan houden na een jaren lange fobie ervoor door een vriendin die me op 7 jarige leeftijd naar een film liet kijken waarin poppen hun owner vermoordden. Rozen Maiden heeft ook een prachtige kleding stijl en verhalen en is hoe BJD tot stand gekomen zijn naar mij is verteld <3

9. Ouran Highschool Host Club- hilarisch, serieus en een geweldige serie. De manga is langer en gaat dieper op de relaties in, maar de anime doet er niet voor onder <3

10. De films van Hayao Miyazaki. Spirited away, Kiki's delivery service, Naucica valley of the wind, Higurashi no Arietti, Laputa castle in the sky, Princess Mononoke, Ponyo, Howl's moving castle ETC. Prachtige films welke ik iedereen kan aanraden en ook vooral om ze in het Japans te bekijken. De dubs hebben de neiging om de stiltes die in de japanse versies juist de toon van het verhaal zo verduidelijken en de kracht van Miyazaki's magie zijn op te vullen met in de originele film niet bestaande en vaak foutieve voice overs (vertellen over het geen je gaat zien.). De films zijn meesterwerken in de Anime industrie en Miyazaki is een meester in de kunst van 'het beeld laten spreken'. De boven genoemden zijn uiteraard zijn meest bekende films. Maar vooral ook films als 'Grave of the fireflies' en 'Porco Rosso' zijn een genot om naar te kijken. Hayao Miyazaki kan met weinig woorden en prachtige beelden een verhaal vertellen zoals geen ander.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 19 Aug 2013 18:12

Aw yiss, Kuroshitsuji staat zeker weten bovenaan.
Rozen maiden scoort ook hoog, maar staat in het lijstje nog wel onder Death Note, Hellsing, Last Exile, Shangri-La en Ao no Exorcist... De laatste scoort vooral zo hoog omdat ik dol ben op Mephisto :P Wat ook wel logisch is als je kijkt naar de grote favoriet, Kuroshitsuji. Hij heeft ongeveer de persoonlijkheid van de Undertaker, met het sadisme van Sebastian, het criminele meesterbrein van Ciel en dit alles is verpakt in de flair van Grell...
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

GiLoui
Tiny
Tiny
Posts: 4
Joined: 18 Jun 2013 19:45

Postby GiLoui » 22 Aug 2013 18:48

Ben ik de enige die vocaloid heb gestemd? 0.o
Hatsune Miku dus ^^

jigokushoujo
YoSD
YoSD
Posts: 51
Joined: 08 Feb 2014 22:15

Postby jigokushoujo » 11 Feb 2014 10:30

elfenlied en hell girl <3
Quoth the raven, nevermore.

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 11 Feb 2014 12:26

Dragonball
Dragonball Z
Dragonball GT

ShuriTigerH
Sabik
Sabik
Posts: 1608
Joined: 24 Sep 2007 16:27
Location: Nijmegen

Postby ShuriTigerH » 11 Feb 2014 13:31

^ Yay DBZ! Ik was zo''n ontzettende DBZ fan toen het in Nederland op tv was.

>>

<<

Ik ben momenteel (nog steeds) een beetje Free! obsessed. Dodelijke hoeveelheid in-your-face mooiejongensfanservice maar toch, die jongens hebben iets waardoor je van ze gaat houden, ik in elk geval wel.

jinsei88
MSD
MSD
Posts: 151
Joined: 22 May 2014 16:38
Location: Groningen

Postby jinsei88 » 28 May 2014 14:11

Dragonball / Dragonball Z / Dragonball GT

Echt helemaal te gek. Ben er mee opgegroeid en moest zelfs janken als mijn moeder het niet had opgenomen <.< Echt te erg lol

Nu ben ik helemaal weg van FairyTail :x
Note to self; Be Nyappy !

misuzu
MSD
MSD
Posts: 223
Joined: 30 Apr 2014 00:02

Postby misuzu » 28 May 2014 21:39

mijn favo is "air" zo'n mooi verhaal !

maar elfenlief, rozenmaiden, notebook en chobits vond ik ook echt heel leuk!
vrijwel elke anime die ik heb gezien eigenlijk, anders keek ik ze niet af mauhaha
365 days and night, 365 tries to make it right.

Mizuki [Minifee Chloe]
Amaya [Supia Hael]
Olivia [DIM Flowne Hybride]
Maleficent [Leeke art doll Ashley]
Scarlett [Luts Delf Miyu]
Alicia [Supia Juah tan]
Cecilia [DIM Larina Hybride]


Return to “Poll!”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests