Custom Monster highs

Dit is het plekje op BJD Café waar je over je Monster High dolls kunt praten.
sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 13 Jul 2014 02:03

@livelaughlove: Je kunt ze precies hetzelfde behandelen als BJDs, dus acetonvrije nagellakremover om alles te verwijderen, en dan gewoon laagjes MSC, pastel en acrylverf :)
Hou er wel rekening mee dat als je ze wilt re-rooten (nieuw haar in de schedel steken), je dit eerst moet doen, omdat je anders de nieuwe face-up meteen vernielt met het prutsen en knijpen (hoofdjes zijn van vinyl: zacht).
Als je de face-up/ repaint gaat doen kun je de haren inpakken in plastic folie (keukenfolie) voor het sprayen van MSC.
Hou er ook rekening mee dat je bij het rerooten oude materialen gebruikt. De hoofden zijn namelijk helemaal volgespoten met lijmrotzooi wat je nauwelijks meer ergens vanaf krijgt.
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 13 Jul 2014 11:41

@livelaughlove: Je kunt ze precies hetzelfde behandelen als BJDs, dus acetonvrije nagellakremover om alles te verwijderen, en dan gewoon laagjes MSC, pastel en acrylverf :)
Hou er wel rekening mee dat als je ze wilt re-rooten (nieuw haar in de schedel steken), je dit eerst moet doen, omdat je anders de nieuwe face-up meteen vernielt met het prutsen en knijpen (hoofdjes zijn van vinyl: zacht).
Als je de face-up/ repaint gaat doen kun je de haren inpakken in plastic folie (keukenfolie) voor het sprayen van MSC.
Hou er ook rekening mee dat je bij het rerooten oude materialen gebruikt. De hoofden zijn namelijk helemaal volgespoten met lijmrotzooi wat je nauwelijks meer ergens vanaf krijgt.
Vreemd, bij de 2 die ik gecustomized heb was er echt nul lijm te bespeuren...

Verder kan ik je trouwens aanraden het nek-anker te trimmen, want anders is het hoofd er bijna niet meer op te krijgen.
Dus face-up verwijderen, hoofd eraf, haar verwijderen, nieuw haar erin, nek-anker trimmen, hoofd erop, haar inpakken, nieuwe face-up geven.
En ja een face-up geven op zo'n klein oppervlak met een lichaam dat eronder bengelt is irritant, maar anders krijg je het bijna niet onbeschadigd op de nek.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

livelaughlove
Tiny
Tiny
Posts: 6
Joined: 05 Jul 2014 15:23

Postby livelaughlove » 14 Jul 2014 10:04

Bedankt voor de reactie! Ik ga het eens proberen, kijken of het lukt. Ik houd jullie op de hoogte.

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 15 Jul 2014 16:18

@livelaughlove: Je kunt ze precies hetzelfde behandelen als BJDs, dus acetonvrije nagellakremover om alles te verwijderen, en dan gewoon laagjes MSC, pastel en acrylverf :)
Hou er wel rekening mee dat als je ze wilt re-rooten (nieuw haar in de schedel steken), je dit eerst moet doen, omdat je anders de nieuwe face-up meteen vernielt met het prutsen en knijpen (hoofdjes zijn van vinyl: zacht).
Als je de face-up/ repaint gaat doen kun je de haren inpakken in plastic folie (keukenfolie) voor het sprayen van MSC.
Hou er ook rekening mee dat je bij het rerooten oude materialen gebruikt. De hoofden zijn namelijk helemaal volgespoten met lijmrotzooi wat je nauwelijks meer ergens vanaf krijgt.
Vreemd, bij de 2 die ik gecustomized heb was er echt nul lijm te bespeuren...

Verder kan ik je trouwens aanraden het nek-anker te trimmen, want anders is het hoofd er bijna niet meer op te krijgen.
Dus face-up verwijderen, hoofd eraf, haar verwijderen, nieuw haar erin, nek-anker trimmen, hoofd erop, haar inpakken, nieuwe face-up geven.
En ja een face-up geven op zo'n klein oppervlak met een lichaam dat eronder bengelt is irritant, maar anders krijg je het bijna niet onbeschadigd op de nek.
Misschien dat ze dat bij de nieuwere niet meer doen. Toen ik de hoofden openmaakte van die van mij, because reasons, zaten ze echt helemaal vol met gunk. Ik kon al mijn materialen die ik gebruikt had weggooien want ze waren niet schoon te maken. De hoofden zelf heb ik 2 dagen in heet water met afwasmiddel laten staan weken en toen waren de overgebleven resten eindelijk weg.
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

User avatar
Mittebam
SD16
SD16
Posts: 763
Joined: 29 Oct 2009 21:57
Location: Leeuwarden
Contact:

Postby Mittebam » 12 Aug 2014 16:19

Gisteren eindelijk weer eens bezig geweest met een repaint! Cleo de Nile was aan de beurt, die had ik tijden terug gewiped van een vriendin gekregen, maar die deed er zelf alsnog niks mee. Ooit wou ik een herfst-fairy van haar maken, maar een tijd terug kreeg ik het idee om haar outfit en face-up te baseren op Indiase outfits en make-up. Ik had daarom al een simple Sari gemaakt, maar dat kan nog beter :)

Anyway, hier is ze:
Image
Image
Cleo repaint 01 and Cleo repaint 02 by Mittebam, on Flickr

Close-up van de handen:
Image
Cleo repaint 03 by Mittebam, on Flickr

Was behoorlijk priegelwerk, die henna :x
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 12 Aug 2014 17:03

Oh errug mooi!
Ik heb er ook nog 2 liggen (een gorgon girl en een Clawdeen), zoveel poppen zo weinig tijd >.<
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Mittebam
SD16
SD16
Posts: 763
Joined: 29 Oct 2009 21:57
Location: Leeuwarden
Contact:

Postby Mittebam » 12 Aug 2014 18:58

Dank je <3 Ik ken het gevoel, maar zodra ik weer er lekker tijd voor kan maken ga ik mijn Venus onder handen nemen :D
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 28 Sep 2014 22:43

Mijn geweldige collega zijn dochter gaf al haar Monster High poppen weg. ik was net te laat of juist net op tijd want ze had er nog maar 1 omdat niemand die wilde hebben want de benen lagen der af (en der zat stift in het haar en op het gezicht/lichaam).
dus zo kreeg ik der:
Image
(plus nog wat kleding en schoenen en een tasje, ben alleen 1 schoen kwijtgeraakt)

dus dat werd repareren en schoonmaken;
Image

en nieuw haar erin (heeft me 7 uur gekost. pfffff)
Image

en toen vergeten tussen foto's te maken maar ik heb der een nieuwe face up gegeven en body blushing (dus let op naakte pop op de volgende foto's!!)
Image Image

Image

fouten die ik niet meer zal maken als ik nog een monster high in mijn handen krijg;
de haren niet meer zo veel en van synthetis materiaal maken. ze kan nu niet staan/zitten zonder te leunen, tis te zwaar.
minder glans gebruiken.
niet meer een schoen kwijtraken :x

Niet meer weken wachten met een topje maken (wat mij max 15 min gekost kan hebben) omdat het dan weken duurt voordat ik foto's plaats :x
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

clovera
MSD
MSD
Posts: 241
Joined: 30 Dec 2009 10:28
Location: Limburg

Postby clovera » 01 Oct 2014 08:02

Geweldige echt! Jullie maken die monsters echt nog mooier want ik vind ze zo ook al mooi. Ik zou het in ieder geval niet Kunnen.
at home Dean (DZ Chen), Grace (DZ Orlando), Clovera, Sam (SD Osu), Shoyo en Zilong

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 17 Aug 2015 20:37

en ik heb er weer eentje overgemaakt XD
(heerlijk als de poppen in de aanbieding zijn!)
op de BJD manier een pruik voor der gemaakt (want had geen zin weer 7 uur kwijt te zijn aan het inprikken van haar XD )
ze moet alleen nog nieuwe kleding
ze was een Abbey Bominable
Image
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 17 Aug 2015 22:34

Cute!
Ik heb net een Catty Noir binnen gekregen... Ik ga wat onderdelen uitwisselen met Clawdeen om er een lapjeskat van te maken, en haar dan customizen tot een Doctor Who Catkind.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 18 Aug 2015 12:00

awesome!!!
ik zou zo graag een Catty Noir willen hebben!!!
ben zeker benieuwd wat je ervan gaat maken!!!
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"


Return to “Monster High”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests