[Het spel/RPG] Weerwolven van Wakkerdam (Dag 2)

Speel hier spelletjes met de andere leden.

Moderator: Café Mods

denissee

Postby denissee » 23 Sep 2012 23:53

Gabriella

Gabriella begon langzaam weer honger te krijgen en was verbaasd van haar eigen maag. Wat een timing.
Ze hoorde Scarlett, haar buurmeisje, vragen wie er tegen bloed konden en voorzichtig zette een stap naar voren.

"Ik kan wel tegen bloed, en ook tegen ingewanden en dergelijke. Ik ben opgegroeit op een boerderij en daar moesten we ons eigen eten regelen zeg maar." zei ze tegen Scarlett; "Ik wil me wel op offeren."
Ze keek rond en zag veel huilende en geschrokken mensen. Maar net als Scarlett bleef ze eng rustig.
"Zal ik anders vast gaan kijken of er nog veel over is van de burgemeester?"

niniatiale
Sabik
Sabik
Posts: 1580
Joined: 17 Apr 2008 21:35
Location: enkhuizen

Postby niniatiale » 24 Sep 2012 00:39

Mauro

Mauro stond met zijn armen over elkaar te luisteren naar wat de anderen zeiden, het idee dat er een nieuwe burgermeester gekozen zou moeten worden stond hem niet echt aan. Als hij keek naar de mensen om zich heen zou hij niet weten wie hij genoeg vertrouwde om in die positie te zetten. Maar hij was het er wel mee eens dat er iets moest gebeuren.
Hij zocht naar Damiën tussen de andere mensen en liep langzaam naar hem toe. Hij kon zien dat de jongen zich niet veel langer zo rustig kon houden en legde zachtjes een hand op zijn schouder. Zodat Dami zou weten dat hij er niet alleen voor stond.
Maar eerst de oude burgermeester maar begraven, voordat ze een nieuwe kozen.
Scarlett stelde voor dat iemand de zooi op moest gaan ruimen. Hij deed langzaam een stap naar voren. "Ik kan wel.." Hij keek verbaasd naar Gabriëlla toen die zich aanmeldde. Hij wendde zich tot het meisje, "Ik wil je anders wel helpen.." Hij haalde zijn schouders op.

Plaats: Plein
Praat met: Gabriëlla
@ home: Mauro {AA Yi}, Nate {Impldoll Iris}, Shaye {AR Little Fair Dana}

denissee

Postby denissee » 24 Sep 2012 01:05

Gabriëlla

Gabriella keek verbaasd op toen iemand anders zich aanbood om te helpen. Wel was ze er blij mee, aangezien de burgemeester toch een redelijk vorse man was geweest en ze niet heel sterk was.

"Dat zou fijn zijn." zei ze dan ook gauw; "Zullen we binnen gaan kijken hoe erg het is, en misschien vast wat gaan schoonmaken, zoals buiten?" vroeg ze aan Mauro. Het zal wel een bende zijn in dat huis dacht ze bij zichzelf, maar iemand moest het doen.

"En hoe gaan we dat eigenlijk verder doen dan Damiën? Met het hele nieuwe burgemeester gebeuren?" vroeg ze en keek nieuwsgierig naar Damiën.

User avatar
Selene-dark-Angel
MSD
MSD
Posts: 104
Joined: 04 Apr 2011 20:55
Location: Amersfoort

Postby Selene-dark-Angel » 24 Sep 2012 17:43

Scarlett

Nadat ze de vraag in het algemeen gesteld had, kwamen er twijfelend 2 antwoorden.
"Ja, graag. Dankjewel Gabriëlla. Jij ook, Mauro. Nu hebben we alleen nog mensen nodig die willen helpen graven?
Ik zal in de tussentijd ons kruidenvrouwtje mee helpen om alles te regelen, hopelijk heeft ze nog genoeg om een balsem te maken"
Ze keek weer om zich heen.
"En Damiën, had jij nog bepaalde ideeën hoe iedereen zich kandidaat zou moeten stellen als burgemeester? Misschien kunnen we na de begravenis een evenement op het plein houden, waar iedereen zichzelf, of iemand anders aan kan bevelen?"
Scar begon al na te denken hoe ze het plein een wat vrolijker tintje zou kunnen geven voor de verkiezingen.

Plaats Plein
Praat met Bedankt Gabriëlla en Mauro. Daarna praat ze met Damiën.
At Home: Scarlett (IH soa) ; Pheay (WD prisc)
Wanting: Fairyland MiniFee ?? ; Iplehouse Asa; LoongSoul doll Evan; Soom Breccia.

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 24 Sep 2012 17:55

Damiën

Dami keek naar Scarlett die een beetje de leiding leek te nemen, en voelde toen Mauro's hand. Hij pakte de hand stevig vast en ging rechtop staan.

"Het lijkt me een goed idee dat, als mensen zich kandidaat willen stellen, ze vertellen waarom en wat hun plannen zijn. Of als iemand iemand anders als kandidaat wil opgeven, dat die aangeeft waarom." Hij plukte aan zijn haar. "En dan gaat iedereen op de kandidaten stemmen. En degene met de meeste stemmen wint. Niemand is verplicht om kandidaat te worden, maar als je wel burgemeester wilt worden zul je iedereen moeten overtuigen." En dat was erg nodig, wist hij. Wie vertrouwde nog wie, na deze moord? Niemand had enig idee wie de dader kon zijn.

"Daarnaast..." Hij keek even naar Gabriëlla. "Zou ik het fijn vinden als je 'Dami' zegt in plaats van 'Damiën'." Hij glimlachte. "Ik ben niet zo heel gek op mijn naam."

Locatie: Plein
Praat met: Iedereen.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

User avatar
Angel-chan
Tiny
Tiny
Posts: 46
Joined: 21 Jan 2012 19:25
Location: Groenlo

Postby Angel-chan » 24 Sep 2012 18:54

Renji

"Ik ga liever ook niet verder naar binnen, het herinnerd me aan iets verschikkelijk"
Hij stapte weer uit het gemeentehuis, notitieboekje in zijn hand om zo Mauro en Gabrielle alle ruimte te geven.
Kijkend naar Megami knikt hij zijn hoofd instemmend.
De rol van burgemeester was voor hem niet weggelegd, hij liever adviseerde mensen dan meteen ook straks slachtoffer te worden van dat 'iets'.
"Ik zal kijken wat voor informatie ik kan verzamelen over onze dader, burgemeester zijn is niet mijn sterkste kant."
Na even in zijn notitieboekje te bladeren en nog wat informatie in zich op te nemen over wie voor hem wel de beste keuze zou zijn als burgemeester.
" Ook nog niet iedereen is aanwezig, wat doen we daarmee? We kunnen een probleem hebben als ze voor zonsondergang nog niet ingelicht zijn."

Locatie: Plein
Praat met: Knikt naar Megami, dan praat hij tegen iedereen
Dolls:
Resinsoul (Bei): Renji
Dollfamily H (Duanyu): Taichi
Dollfamily H (Air): Steve
Dollzone / Dollfamily (Borken) Hybrid: Ellioth

Want to have: /

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound
Posts: 1203
Joined: 29 Jul 2008 11:49
Location: Krommenie
Contact:

Postby tha_queen_of_chaos » 24 Sep 2012 19:01

,, Mensen die nog niet aanwezig zijn, zullen vast wel een goede reden hebben." zei ze, maar eigenlijk zette ze die mensen meteen op het lijstje van verdachte. De drukte was overduidelijk en niet te missen.
Ze zag hoe Damiën probeerde orde te creeëren en mensen plannen maakten om de burgermeester te begraven. ,, Kunnen we hem niet beter in de koeling leggen. Zodat hij een waardige begrafenis kan krijgen, en nog aanwijzingen gezocht kan worden."

Locatie: Plein
Praat met: Iedereen
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 24 Sep 2012 19:19

Damiën

Dami knikte naar Megami. Ze was slim, verstandig en super creatief. Soms spiekte hij door haar atelier-raam om naar haar schilderijen te kijken. Hij wist dat ze de niet-aanwezigen al als verdachten zou zien. Maar daarintegen, wie was niet verdacht?

Hij merkte dat de mensen meer bezig waren met de begravenis van de burgemeester, maar de tijd vervloog snel en het zou handig zijn als er een nieuwe burgemeester werd gekozen. Gewoon voor het geval dat... Hij wou er niet eens aan denken. Nee, het was beter om zich voor te houden dat het maar een eenmalige moord was, misschien was er ruzie geweest.
Even kneep hij in Mauro's hand en liet hem toen los.

"Ik zal de eerste stap nemen. Ik meld mij aan als kandidaat voor burgemeester. Niet omdat ik denk dat ik de beste ben, vraag maar aan Mauro, ik kan soms vreselijk irritant en eigenwijs zijn. Maar ik wil wel helpen. Ik wil er voor mensen zijn in dit soort situaties. En ik hoop dat dit anderen uitnodigt om ook naar voren te stappen." Hij lachte even nerveus.

Locatie: Plein
Praat met: Megami, iedereen.
Meldt zich aan als burgemeester-kandidaat.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound
Posts: 1203
Joined: 29 Jul 2008 11:49
Location: Krommenie
Contact:

Postby tha_queen_of_chaos » 24 Sep 2012 19:32

Megami zag de blik van Damiën vlak voordat hij zichzelf kandidaat stelde. Hij had de jongen weleens bij haar atelier naar binnen zien spieken, maar hij was nog nooit echt binnen geweest.
Damiën was al vanaf het begin af aan bezig de toon aan het zetten, maar was dat omdat hij wilde helpen of omdat hij iets wist wat de rest niet wist.
,, Ik nomineer, als ik het zo mag noemen mijzelf. Niks ten nadele van Damiën of iemand anders, maar ik ken niemand goed genoeg om diegene het dorp te laten besturen. Ik ben wellicht niet goed bevriend met iedereen hier," Grote understatement, ze kende de meeste alleen maar van naam en gezicht, soms zei ze hoi.
,, maar ik ben verstandig, rechtvaardig en wellicht is juist dat ik niemand hier ken een manier om onbevooroordeeld te zijn, want zoals het er nu naar uitziet is agendapunt nummer 1 de moord op de vorige burgermeester op te lossen."

Locatie: Plein
Praat met: Iedereen
Stemt voor burgermeester: Megami
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

User avatar
Selene-dark-Angel
MSD
MSD
Posts: 104
Joined: 04 Apr 2011 20:55
Location: Amersfoort

Postby Selene-dark-Angel » 24 Sep 2012 21:02

Scarlett

Scar zag alles getogen gebeuren. De meeste waren al begonnen met opruimen.
Maar nog steeds was niet iedereen aanwezig.
Dami en Megami hadden zich net kandidaat gesteld voor het burgemeesterschap. Op wie ze zou stemmen wist ze niet precies.
Hoewel Megami best volwassen leek, scheen niemand haar echt te kennen. Wat Scar van haar afwist, was dat ze hele mooie schilderijen maakte. De rest was een beetje vaag rondom deze schone dame.
Dami was al langer bekend in het dorp. Hoe wel hij, zelf ook al aangevend, niet geheel geschikt was, had hij wel veel sociale contacten. Ook leken de meeste mensen hem te vertrouwen. Of dit juist was, was nog te bezien.
"Owke, we hebben nu al 2 kandidaten. Zelf voel ik mij hier niet geschikt voor, hoewel ik wel een groot verantwoordelijkheidsgevoel heb.
Omdat Dami veel actiever is in onze gemeenschap, denk ik dat de meeste zich veel prettiger zouden voelen met hem aan het hoofd. Niks ten na dele van de schone Megami, maar ik stem op Damiën".

Plaats: Plein
Praat met: Mensen
Stemt op Damiën voor burgemeester
At Home: Scarlett (IH soa) ; Pheay (WD prisc)
Wanting: Fairyland MiniFee ?? ; Iplehouse Asa; LoongSoul doll Evan; Soom Breccia.

niniatiale
Sabik
Sabik
Posts: 1580
Joined: 17 Apr 2008 21:35
Location: enkhuizen

Postby niniatiale » 24 Sep 2012 23:01

Mauro

Mauro knikte naar Gabriella, "Het is waarschijnlijk het makkelijkst als we snel beginnen." Hij voelde Dami in zijn hand knijpen en kneep zachtjes terug. "Voordat alles aankoekt." mompelde hij er meer voor zichzelf achteraan.
Hij glimlachte vriendelijk naar Scar. "Iemand moet het doen he?"
Hij bleef nog even staan luisteren naar de rest en knikte bevestigend toen Dami zei dat hij soms best irritant en eigenwijs kon zijn. Maar hij knipoogde wel naar de rest van de mensen om aan te geven dat Dami niet alleen maar irritant was. Hij keek wat verbaasd naar Megami die zich daarna ook kandidaat stelde en haalde zijn schouders op. Zolang hij nog kon nadenken over op wie hij zou moeten stemmen zou hij het nog uitstellen. "Zolang ik maar geen burgermeester hoef te zijn.."
Hij drukte even een kusje op Dami's wang en liep toen weg om spullen te gaan halen voor het schoonmaken.

Plaats: Eerst plein, daarna richting het huis van de burgermeester.
Praat met: Gabriella, daarna Scar, dan random
@ home: Mauro {AA Yi}, Nate {Impldoll Iris}, Shaye {AR Little Fair Dana}

User avatar
Selene-dark-Angel
MSD
MSD
Posts: 104
Joined: 04 Apr 2011 20:55
Location: Amersfoort

Postby Selene-dark-Angel » 24 Sep 2012 23:10

Scarlett

Scar keek Mauro achter na. Ze vond het raar dat hij niet gelijk op Dami stemde voor burgemeester. Maar ze was wel blij met zijn hulp.
"Nou mensen, als we niet stemmen, zullen we dan snel opruimen? Dan kan iedereen nadenken over wie op wie wil stemmen."
Scar liep weg richting het huis van het kruidenvrouwtje. Een aardig mens van wie ze eigenlijk hoopte dat het haar oma was. Omdat ze zo gesteld was op de oude dame, ging ze er redelijk vaak langs. Jammer genoeg ging het de laatste tijd bergafwaarts met haar gezondheid.
Hopelijk denkt iedereen goed na over een nieuwe burgemeester. De dag loopt op zijn einde. Vanavond zou het toch echt wel handig zijn als er een burgemeester was

Plaats: weg lopend van het plein
Praat met: spreekt iedereen aan
At Home: Scarlett (IH soa) ; Pheay (WD prisc)
Wanting: Fairyland MiniFee ?? ; Iplehouse Asa; LoongSoul doll Evan; Soom Breccia.

denissee

Postby denissee » 24 Sep 2012 23:58

Gabriëlla

Nadenkend over burgemeester zijn liep Gabriëlla gauw achter Mauro aan om te beginnen met schoonmaken.
Nadat ze een spons had gevonden en een emmer met een sopje had gevult begon ze te boenen op het stoepje buiten het huis.
Het is wel zo fijn dat het er sowieso buiten al netjes uit ziet.

Toen ze eindelijk het stoepje schoon had liep ze weer naar binnen om een schoon sopje te maken.
Ze zag Mauro al hard boenen in de hal, en zelf liep ze richting het kantoor waar de burgemeester lag.
"Mauro, waar laten we hem?" vroeg ze terwijl ze haar neus dichtkneep; "Hij stinkt wel man, en nog iets heel anders. Wat zou jij ervan zeggen als ik me opgeef als burgemeester?"

niniatiale
Sabik
Sabik
Posts: 1580
Joined: 17 Apr 2008 21:35
Location: enkhuizen

Postby niniatiale » 25 Sep 2012 17:50

Mauro

Mauro keek om naar Gabriëlla toen hij klaa was met het stukje in de hal. "In een vuilniszak?" Hij had de burgermeester nog niet gezien. Stap voor sap had hij in gedachten gehad. Eerst waar alle anderen last van hadden en de burgermeester tot het laatst bewaren. "Of zo'n kledinghoes?" het ligt er een beetje aan hoe hij eruit zag, dacht hij er snel achteraan.
Hij begon zijn eigen zooi in de hal op te ruimen en dacht ondertussen nog na over op wie hij zou gaan stemmen. Hij zuchtte zachtjes en beet op zijn lip. Toen hij een blik wierp in het kantoortje van de burgermeester wist hij op wie hij zou stemmen. Hij wilde niet iemand die hij niet zo goed kende het roer in handen geven.

Plaats: Huis van de burgermeester
praat met: Gabriëlla
Stem gaat naar: Damiën
@ home: Mauro {AA Yi}, Nate {Impldoll Iris}, Shaye {AR Little Fair Dana}

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 25 Sep 2012 18:50

Damiën

Dami bleef op het plein staan wachten tot de anderen met de burgemeester terugkwamen. Het zou nu niet handig zijn om weg te gaan. Er misten al twee mensen, was daar een reden voor?

Dami keek naar het huis van de burgemeester en zijn gedachtengang ging alle kanten op. Hij hoopte maar dat hij uiteindelijk alle eindjes weer aan elkaar zou kunnen knopen.

"De burgemeester..." zei hij ineens. "Waarom zou een moordenaar het op de burgemeester gemunt hebben? De man had hier in het dorp geen vijanden en hij creëerde nooit ruzie..." Hij vroeg het niet echt aan iemand, maar probeerde zijn gedachten op een rijtje te krijgen. Hij speelde wat met een stokje en begon in het zand te schrijven.
"Zonder burgemeester kan er verdeeldheid komen. Mensen zouden hun eigen ding gaan doen en dan ontstaat er chaos. Wat als de moordenaar daarop uit was?" Dat zou maar één ding betekenen. Dat... zodra er een nieuwe burgemeester was, die het volgende doel was.

"Ik stem op mijzelf als burgemeester," zei hij toen tegen de groep buiten. "Ik zou niet willen dat Megami het volgende slachtoffer wordt. Ze is een vriendelijke dame, ik zou het mijzelf nooit vergeven als zij sterft door mijn stem." Hij glimlachte. "Daarom offer ik mij op. Sterf ik niet, dan is mijn theorie helemaal fout en zullen we met elkaar een andere theorie moeten verzinnen. Sterf ik wel, dan is mijn theorie bewezen en dan hoop ik dat iemand zich over Mauro ontfermt." Hij grinnikte maar om de sfeer wat op te vrolijken. "En dan is het aan jullie om de dader te vinden, maar tot dan zal ik mijn best doen. Want ik ben niet van plan om zomaar te sterven."

Hij wendde zich tot Megami en boog licht, zoals hij als jonge prins/markies' zoon zou hebben gedaan voor elke dame, ware het niet dat hij nog gay-er was dan een deur. "Als ik dit overleef zou ik graag je schilderijen eens van dichtbij willen bekijken."

Locatie: Plein
Praat met: Iedereen, zichzelf en Megami
Stemt op: Damiën
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}


Return to “Fun and Games”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest