Wedstrijd: Miss/Mister BJD Nederland

Speel hier spelletjes met de andere leden.

Moderator: Café Mods

Chii483

Postby Chii483 » 24 Sep 2011 23:15

Nou Serid ken ik toevallig wel maar Proserpine & Brigitte ken ik helemaal niet, dus het is sowieso geen vrienden ding geweest.

En de opdracht voor deze 2:
Dress up!

Het is volgende maand Halloween en we willen graag dé halloween outfit zien voor dit jaar. Probeer dit wel fashionable te doen!

En neem een bekend iets om te doen, dus niet 1 of andere alien die niemand kent maar neem dan bijvoorbeeld ET. En geen onbekende heks, maar neem dan de heks van sneeuwwitje.

We zijn benieuwd!

clovera
MSD
MSD
Posts: 241
Joined: 30 Dec 2009 10:28
Location: Limburg

Postby clovera » 24 Sep 2011 23:37

Het is alleen weer leuk, als er kritiek komt, wordt er snel iets gedaan! En die vrienden dat was alleen een teaser. Want zonder tegenwind komt er blijkbaar niets ervan terecht! Ik heb er op het werk met klanten ook zo vaak mee te maken.
at home Dean (DZ Chen), Grace (DZ Orlando), Clovera, Sam (SD Osu), Shoyo en Zilong

FrankenMar
Hound
Hound
Posts: 1041
Joined: 24 Jan 2010 22:19
Location: midden Limburg

Postby FrankenMar » 24 Sep 2011 23:40

die alien die niemand kent wil ik weleens zien
"Be yourself. Those who matter don't mind and those who mind don't matter"

clovera
MSD
MSD
Posts: 241
Joined: 30 Dec 2009 10:28
Location: Limburg

Postby clovera » 24 Sep 2011 23:44

Ik ook! Dit wordt een moeilijke opdracht. Veel succes allebei.
Last edited by clovera on 25 Sep 2011 07:12, edited 1 time in total.
at home Dean (DZ Chen), Grace (DZ Orlando), Clovera, Sam (SD Osu), Shoyo en Zilong

Chii483

Postby Chii483 » 25 Sep 2011 01:29

Nou nee, ik ben nu weer volledig op bjdcafe beschikbaar
Want de problemen thuis zijn een stuk minder, ik heb alleen nog problemen met mijn vriend maar die woont in Rotterdam dus daarvan kan ik 'pauze' nemen haha

En een alien die niemand kent, bijvoorbeeld een soort groene octopus met 4 ogen is al voldoende :P:P:P

serid13
SD16
SD16
Posts: 992
Joined: 03 May 2010 20:17
Location: Oudkarspel
Contact:

Postby serid13 » 25 Sep 2011 16:55

Tot wanneer hebben we de tijd voor deze opdracht?

Chii483

Postby Chii483 » 26 Sep 2011 18:20

Is tot 3 oktober genoeg voor jullie? :)
Lijkt me een mooie datum :)

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 26 Sep 2011 18:48

Ok, hier is Kameron's bijdrage :D We hebben een foto story gemaakt over DE Halloween outfit van dit jaar!

http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... 771#136771

Image
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

serid13
SD16
SD16
Posts: 992
Joined: 03 May 2010 20:17
Location: Oudkarspel
Contact:

Postby serid13 » 26 Sep 2011 22:56

Heel leuk gedaan Pros, een leuk eigen tintje eraan gegeven, al heb ik medelijden met Caleb. En met Kam en Kay als Dragnen deze photostory vind.

Chii, prima, ik denk dat ik het voor die tijd echt wel klaar heb.
Ben nu al druk bezig, maar heb t gewoon nog niet af, dus is wel handig dat ik weet tot wanneer ik heb, dan hoef ik in elk geval niets af te raffelen.
Ik hoop morgenavond misschien zelfs al foto's te kunnen gaan maken, zou wel chill zijn, met donkere maan enzow.

EDIT: 1 waarschuwing, ik kan alvast melden dat ik er een eigen en aparte draai aan geven ga, owjah, en kracht in eenvoud.

serid13
SD16
SD16
Posts: 992
Joined: 03 May 2010 20:17
Location: Oudkarspel
Contact:

Postby serid13 » 28 Sep 2011 02:04

Nu, bij deze mijn inzending, en excuses voor de dubbelpost!

Als eerste een stukje tekst als uitleg en onderaan daarvan de verklaring voor mijn keuze:

Heb je je wel eens afgevraagd waar het feest genaamd Halloween vandaan komt?
Het vind zijn oorsprong als één van de belangrijkste jaarfeesten van oa. de Kelten. Heden ten dage zijn er nog steeds mensen die deze feesten vieren, dit komt zelfs steeds vaker weer voor. Zo heb je de Wicca’s, de paganisten en verschillende anderen, ikzelf bind mij nergens precies aan, ik volg echter wel het jaarwiel, al vier ik niet altijd uitbundig de feesten, ik ben me er altijd bewust van, en sta er altijd bij stil, ik noem het, heel eenvoudig: natuurreligies.
Maar om terug te komen bij Halloween, zij vind dus haar oorsprong in deze jaarreligies, en heette vroeger Samhain (uitgesproken: Sowwen). Dit feest staat oa. voor de overgang van leven en dood.
Bij de Kelten werd het begin van de dag geteld vanaf zonsondergang, en daarom begint het feest officieel 31 oktober met zonsondergang. Het is het derde oogstfeest, waarop de laatste oogst word binnengehaald zoals bijvoorbeeld noten, appelen, ed. Ook werden dieren die de winter niet door zouden komen geslacht en hun vlees werd gezouten etc. Zo waren ze klaar voor de winter, de kleine dood. Samhain betekend volgens sommigen ‘eind van de zomer’, maar volgens weer anderen ‘eerste vorst’. Samhain was het begin van de winter, en van het nieuwe jaar voor de Kelten, en ook sommigen die de natuurreligies deze dagen volgen, zien Samhain als hun oud en nieuw. Het feest eindigt met zonsondergang 1 november, na de eerste dag van de winter en tevens het ‘nieuwe’ jaar.

Op deze datum zijn de nevelen tussen de werelden het dunst, evenals tijdens het feest Beltane, wat tegenover Samhain op het jaarwiel ligt. Doordat de nevelen zo dun zijn, is het mogelijk dat, wanneer je ervoor open staat, je zowel visioenen van verleden, als van toekomst kunt ontvangen. Ook kwam het voor, en nog steeds, dat de aanwezigheid van zij die heengegaan zijn daadwerkelijk gevoeld word, en dat soms zelfs dingen doorgekregen worden.
Tijdens Samhain is het zoal gebruikelijk om je bezig te houden en stil te staan bij hen die heengegaan zijn. We nodigen ze opnieuw in ons midden uit. Van oudsher werd voor elke dierbare die van ons heengegaan was een extra stoel aan tafel gezet en bord, en de deur werd op een kier gezet zodat ze wisten dat ze welkom zouden zijn. Sommigen zouden dan de lievelingsgerechten klaarmaken van zij die heengegaan waren. Ook zouden sommigen een briefje schrijven aan ieder, en die dichtgevouwen op de borden leggen, deze zouden dan na de maaltijd ongeopend verbrand worden.
Dit is een uitstekend moment om advies te vragen, of dingen die je altijd nog had willen zeggen, alsnog te kunnen zeggen, al is het door het op te schrijven op een briefje en later te verbranden. Iets waar je jezelf nog steeds schuldig om voelde, en waar je nooit je excuses voor had kunnen aanbieden, dat kan alsnog. Ook is het een prima moment voor divinatie (toekomstvoorspellen ed).

De uitgeholde pompoenen waren vroeger uitgeholde knolrapen, met griezelige gezichten uitgesneden en kaarsjes erin, dit om negatieve aanwezigheden en energieën af te schrikken. Positieve aanwezigheden en energieën zouden zich door het licht en de warmte juist aangetrokken voelen.

De godin die bij Samhain centraal stond was de donkere zijde van de Godin, ook wel bekend onder de namen: Morrigan, Cerridwen, Hecate, Kali, Lilith, Persephone, Sheila na Gig en Baba Jaga, om enkele voorbeelden te noemen. Zij bracht de dood, en juist omdat met dit feest de dood en de doden geëerd werden zijn er nogal wat vooroordelen over geweest. Echter, dat de godin als de brenger van dood geëerd word is niet meer dan logisch. Zij geeft leven, en dat kan alleen als zij ook de verantwoording nemen kan om datzelfde leven weer te beëindigen, mocht dit nodig zijn. Zij is creatie, en destructie. Zij IS. Ze beschermd de zielen van gestorvenen en leid hun de weg, ze waakt over de slapende zaden, en de dieren in winterslaap. De kringloop van het jaar, zowel als die van het leven, is heel sterk aanwezig in dit eest. Het is ook wel een feest van diepgang en bewustwording.
Het verhaal van Vrouw Holle word ook wel verbonden gezien met het feest Samhain, met de gedachte van het afdalen naar de onderwereld, en je goede kanten en leerpunten, en de beloning van elk daarvan.

Ik heb ervoor gekozen om als thema niet Halloween te gebruiken, maar Samhain. Dit omdat ikzelf een aanhanger van de oude religie, of natuurreligie ben. En omdat ik me hier fijner bij voelde. Ik heb ervoor gekozen om de donkere kant van de godin uit te gaan beelden. Zij word ook wel de zwarte godin, of godin van de dood genoemd.
Hierbij heb ik voor Haar jurk en cape gekozen voor de kleuren donkergroen; als de kleur van klimopbladeren en hulstbladeren, zij die ook in de winter groen zullen blijven. En zwart; voor het oneindige, het ondoorgrondelijke. Zoals het mysterie waaruit leven ontstaat en waar dood je naar terug begeleid. Zwart is alle kleuren in één, net zoals wit, het is ongrijpbaar en puur. Ook is het als symbolische kleur verbonden met de dood.

Hier enkele afbeeldingen van de godin met betrekking tot Samhain:
Image Image
Image Image Image
Image

De Godin word hier wel als Drievoudige Godin gezien, de Maagd, de Moeder, en de Oude Wijze. Sommigen spreken enkel van deze 3 gezichten en zeggen dat haar 3e gezicht tevens de Doodsvrouwe is. Anderen spreken van een 4e, en velen onbekend gezicht, Zij zou zijn als de Donkere Maan, onzichtbaar voor ons, en de Schoot waarheen wij terugkeren, om wanneer de tijd daar is, weer uit Haar geboren te worden. Zij waakt over de zielen van de gestorvenen, welke tevens de zielen zijn van zij die nog geboren moeten worden. De Maagd is de beschermster van met name kinderen en jongelingen. Zij is de Wassende Maan. De Moeder is de Volle Maan en de berschermster van alle moeders, zwangere vrouwen en pasgeboren kinderen. De Oude Wijze, van de ouderen, zieken en zwakken. Zij is Kind geweest, Moeder geweest, en nu op haar weg naar verdere Wijsheid. Zij is de Genezeres, en de Afnemende Maan.

Hier dan de link naar mijn inzending voor de finale: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... 008#137008

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 28 Sep 2011 11:08

Mooi verhaal Serid, en leuke aaneensluitende foto story ^^
Heel uiteenlopende inzendingen, daar hebben Chii en haar pa nog een flinke kluif aan ;) Succes!
Last edited by Proserpine on 29 Sep 2011 07:25, edited 1 time in total.
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

serid13
SD16
SD16
Posts: 992
Joined: 03 May 2010 20:17
Location: Oudkarspel
Contact:

Postby serid13 » 28 Sep 2011 11:11

Idd, en dankje Wen.. Vond t leuk om te doen.

kimichan84
Hound
Hound
Posts: 1016
Joined: 02 Oct 2008 19:49
Location: stellendam
Contact:

Postby kimichan84 » 28 Sep 2011 18:40

Fenice: Was leuk om te doen maar WAAR ZIJN MIJN BELOOFDE CIJFERS!!!!
Ik: Uhm ja goeie vraag. Waarom zeggen dat Fenice cijfers krijgt en onze entries dan gewoon nergeren?

Chii483

Postby Chii483 » 28 Sep 2011 19:06

Je krijgt je cijfers wel maar mijn vader heeft nog geen tijd gehad om zich over alle inzendingen te buigen :P

kimichan84
Hound
Hound
Posts: 1016
Joined: 02 Oct 2008 19:49
Location: stellendam
Contact:

Postby kimichan84 » 28 Sep 2011 19:10

-.- uhm...de winnaars zijn al bekend gemaakt want het gaat schijnbaar alleen nog om wie nummer een wordt Tussen 2 mensen????? niet echt een goed antwoord dus???


Return to “Fun and Games”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests